• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost map ongewenste mail in Office Outlook

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Berichten
1.554
Waarderingsscore
158
Sinds anderhalve week of zo komen de replys van het NCF binnen in de map 'ongewenste mail' van mijn Office Outlook 365. Daarvoor gewoon in het mapje "In".
Hebben meer mensen daar last van?

Ik heb geen muisklik aan de instellingen veranderd.

Er zijn m.i. 2 mogelijke oorzaken :

- de forumsoftware of
- een Microsoft update (waarin opgenomen Office updates) die ik op een dinsdag heb ontvangen.

Als verder geen users dit 'probleem' ondervinden (wat mij zou bevreemden omdat, zoals ik aangaf, ik geen muisklik aan mijn Outlook instellingen heb veranderd), dan zal het wel het gevolg zijn van een Outlook update die een week of 2 a 3 geleden is binnengekomen. Dan mag / moet ik in de instellingen gaan zoeken, maar dan nog zouden meerdere mensen -Outlook 365 users dus- hetzelfde euvel moeten ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Je zal de instelingen in Outlook 365 moeten aanpassen.
Of anderen dezelfde ervaring hebben weet ik niet.

Ik denk niet dat er veel leden zijn die een privé abonnement zijn aangegaan bij MS voor Office 365.
 
In mijn bijgewerkte Office 2016, welke wel niet zo veel zal verschillen van Office 365 lijkt me, komt alles in de juiste inbox.
Al kan ik me voorstellen dat de junk instelling even moet worden nagekeken:
 
De mails van het NCF komen allemaal van hetzelfde mailadres. Je kan dit adres dus gewoon even op de lijst met veilige afzenders zetten.
 
Bedankt voor de tips, helaas helpt het niet.
Vreemde is dat de piep berichten wel gewoon in het Postvak In binnenkomen.
 
Gebruik je een outlook.com mailbox?
 
De app is Office Outlook 365, OS Windows 10.
Ik heb 7 mailaccounts in Outlook draaien, extensies:

@hotmail.com
@msn.com
@live.nl (2x)
@kpnmail.nl (provider mailadres)
@outlook.com (2x)

Op KPN na dus allemaal Microsoft accountjes.

NCF en Piep komen binnen op één van mijn @live.nl accounts (allebei op hetzelfde live adres).
Echter, geen van allen 'draai' ik webbased, ze 'draaien' dus allemaal in Office Outlook 365.
 
Laatst bewerkt:
Schiet mij net te binnen dat ik een maandje geleden of zo ook een vreemd probleem ervaarde op het NCF. De button "Edit" was na het plaatsen van een bericht door mij niet zichtbaar / beschikbaar. Er is toen door een moderator wat aan mijn 'profiel' gedaan en toen had ik de button weer terug.
 
Vreemd, heel vreemd:

ik kreeg het afgelopen uur 3 mailtjes n.a.v. threads waarop ik geabonnneerd ben. Twee kwamen terecht in de map ongewenste mail, de 3e kwam keurig netjes in het Postvak In.
Schiet mij maar lek...……...
 
Log eens online in met het bewuste @live account en zet het mailadres van het NCF eens op je lijst met vertrouwde afzenders.
 
Da's toch deze : ncf.team@nationaalcomputerforum.nl ?

Zojuist toegevoegd. Als dat de oorzaak / oplossing zou zijn, dan gaat het toch nergens over?

Ik krijg dagelijks op dat account vele rommelmailtjes, omdat ik dat account als vergaarbak voor de hele wereld beschouw, men mailt mij maar raak op dat account. De DEL knop is snel gevonden en ingedrukt.

Waarom ik dan het NCF handmatig als vertrouwd toe zou moeten voegen om het te laten werken ontgaat mij even, zeker als ik alle andere meuk beschouw die ik op dat accountje over mij uitgestort krijg en die WEL (overwegend) allemaal in het Postvak In terecht komen.
 
Laatst bewerkt:
Terugkomend op bericht 11.
Vandaag een mailtje van het NCF keurig netjes in Postvak In ontvangen (in mijn Office Outlook 316 app, dus NIET in outlook.com)
Als het mailadres wat ik in regel 1 van bericht 11 type klopt, dan was hetgeen jij schreef Rubensky, de (bypas) oplossing, waarvoor dank.

Echter, ik vermoed dat de oorzaak van de vreemde bezorging toch bij de wijze van versturen door het NCF zit. Ik heb nog nooit een 'vertrouw' mailadres toe hoeven voegen binnen de browser accountjes van mijn Microsoft accountjes, om deze vervolgens in mijn Office Outlook 365 netjes te kunnen ontvangen.

Bestaat de mogelijkheid om de verzendmethode tussen Piep en NCF te vergelijken? Van de Piep komen de mailtjes namelijk altijd keurig netjes in het Postvakje In binnen. Trouwens, van het NCF tot een paar weken geleden óók, dus ik kan mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er 'ergens' 'iets' in de verzendprocedure van het NCF zit (mogelijk een recente software update) waardoor mijn Office 365 begon te steigeren.
 
Thunderbird vertrouwt noch de mails van dit forum, noch die van mijn forum.
 
Kijk mooi dat ik je een oplossing heb kunnen brengen. :) Dan kunnen we deze ook weer als afgehandeld beschouwen.
 
Nou, ik ben idd. wel blij, maar aan de andere kant ben ik ook reuze benieuwd naar de oorzaak en zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, zoek ik deze vooralsnog in de 'wijze' van verzending door het NCF. Vandaar ook mijn vraag of de softwarematige wijze van codering / verzending van Piep en NCF vergeleken kunnen worden. Spambeveiliging kan het niet zijn, want mailtjes van de NCF worden maar aan een heel beperkt aantal users gestuurd.

Toen ik er wat verder over nadacht realiseerde ik mij dat we hier thuis regelmatig mailtjes van grootwinkelbedrijven zoals bijv. AH en Bol.com binnenkrijgen. Dat zijn niet zoals bij het NCF, mailtjes gericht aan hooguit een man of 10, maar betreffen mailtjes die aan vele duizenden (tienduizenden / honderdduizenden?) tegelijk worden verzonden. Dat riep bij mij dan weer de vraag op, wat doet de forum software van het NCF dan anders, dan al die andere vele tientallen bedrijven die ons mailen en die allemaal keurig netjes in het vakje IN binnenkomen.

En ook relevant : het "euvel" gebeurde pas sinds enkele weken, dus mogelijk de een of andere forumsoftwareupdate als oorzaak?
 
Laatst bewerkt:
Dat het euvel nu speelt kan ook zijn door wijzigingen die Microsoft heeft doorgevoerd m.b.t. de filtering
 
Ik heb er niet genoeg verstand van om daar wat van te vinden.

Constatering is echter dat het alleen bij het NCF gebeurt. Daar baseer ik mijn vermoeden op dat de software van het NCF (mede?) een rol speelt.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan