• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Map op DVD schijf openen met veel bestanden erin duurt ZOOOOOlang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan69

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2018
Berichten
36
Waarderingsscore
2
Ik heb een DVD gebrand met een map erop die wel 200 verschillende bestanden met bijbehorende icoontjes heeft.
Sjong zeg.... Ik mag blij zijn dat de DVD-kop niet in de fik is gevlogen.
Dat ding gaat maar op-en-neer, en ik vraag me af waarom zo vaak ??
Dat gerammel duurt echt wel langer dan 10min, en vaak wil ik dit niet doen.
Dat sloopt mijn DVD-brander gewoon.

Ik heb ook een DVD-UDF van 4.7GB gebrand met PowerISO 7.7
Ik heb ook een DVD-UDF van 4.7GB gebrand met NERO Burning ROM 2020
Niets heeft geholpen om een DVD te branden die door windows snel ingelezen kon worden.

Wat doe ik fout ?
Of is er iets anders wat ik moet doen?
 
Kun je de bestanden niet op een usb stick zetten?
Ook lijkt het erop dat de dvd brander stuk is of vervuild.
Je zou eens kunnen kijken of de lens smerig is en die dan voorzichtig schoonmaken.
 
Ik denk ook zeker dat het aan je brander/lezer ligt. Die 200 bestanden is niks, dat kan zo'n probleem niet geven.

Als het uitlezen niet goed gaat (dat kan een brander checken per sector die het uitleest d.m.v. een CRC check) dan wordt de actie gewoon herhaald tot de uitlezing wel goed gaat. En dat kan vaak zijn, waardoor een heel bestand heel lang duurt.

Vergat ik: als je oude DVD's gebruikt kan dit misschien ook zo'n probleem geven, vooral als ze lang in het licht hebben gelegen. Iets wat je niet altijd kan weten omdat je niet weet hoe de winkel er mee om ging.
 
kan ook aan de combinatie dvd- dvdbrander liggen sommige gaan minder goed samen
heb je de laaste firmware voor je brander?
 
De bestanden staan echt in een map? Ik heb namelijk in het verleden (heel lang geleden) weleens gehad dat ik dit niet gedaan had, en dat ging toen ook mis.
 
De snelheid van het lezen en schrijven op een dvd wordt door de firmware van je brander bepaald.
de fabrikant heeft deze ingesteld voor elke merk/type dvd afzonderlijk.
het kan dus zijn dat de leessnelheid van dit type schijfje gewoon laag is of dat je een type schijf ebruikt die de fabrikant niet in zijn lijst specifiek heeft gedetineerd die worden meestal ook op lage snelheid beschreven en uitgelezen
 
USB-CD/DVD doet precies hetzelfde als de 5.25" DVD in de PC.

Het maakt niet uit of de bestanden op de ROOT van de schijf staan of dat ze in een map staan, want zodra je de map doet openen dan heb je hetzelfde verhaal.
Het gaat niet om de firmware of dat de cd-lezer kapot is, ik ken die onzin, en overal zeggen ze hetzelfde, maakt niet uit welk forum je bezoekt.
---------------------------
De cd wordt eerst ingelezen, dat duurt niet lang want er staat alleen maar 1 map op de cd/dvd.
Dan open ik de map en ik zie meteen een rij met bestanden - Dus de pc weet al wat er in de map zit en toont dat op je scherm - Maar op dit moment hebben de bestanden nog geen icoontjes.
EN DAN GAAT HET MIS !!!!!!!!
Bij het laden van de icoontjes veranderd je CD/DVD speler in een soort van MATRIX PRINTER uit het jaar 1950 ofzo met alle geluiden erbij.
Om 1 icoontje te laden gaat de kop ZOOOOVAAK onnodig op en neer.
Het is gewoon van de gekken.
Zitten er 200 bestanden in de map dan kom maar over 20-30min terug.

Ja ik weet - maak er een zipfile van, en doe die dan branden.
Maar ik ben gewend om ze alle twee op dezelfde schijf te branden.
Zowel de Zip-File als de map met de lossen bestanden.
(ik ben zo wel eens wat kwijt geraakt omdat de Zip-File beschadigd was, dus vandaar doe ik ze alle twee)

Toch wil ik daar eens antwoord op hebben waarom de kop zovaak op en neer moet gaan om die icoontjes te laden, want als dit eenmaal achter de rug is, en alle icoontjes staan op het scherm, dan kan je alles openen en de cd/dvd speler werkt naar behoren.
Er is dan niks mis mee.

Volgens mij ligt het eraan hoe alles op de schijf wordt gebrand
 
Maar heb je ook een ander merk CD of DVD geprobeerd ?

En als je wacht, worden de icons dan uiteindelijk wel correct weergegeven ?
 
Hoeveel ruimte is er nog op de systeemschijf?
En wat voor type is dat? SSD of niet?

Wat is de grootte van de interne RAM?

Hoe groot is het wisselbestand en waar staat die op?
 
Maar heb je ook een ander merk CD of DVD geprobeerd ?
YEP.

En als je wacht, worden de icons dan uiteindelijk wel correct weergegeven ?
Ja, als de CD/DVD speler na 20 min klaar is met zagen dan staan alle iconen op het scherm.
Je ziet ze gedurende de tijd ook één voor één tevoorschijn komen.

Lange Pier, het gaat niet om een PC met een HDD of SSD.

Hou nou eens op met te zeggen dat het aan de DVD ligt.
USB-DVD doet precies hetzelfde.
Ik heb met meerdere merken schijven gebrand.
En met meerdere programma's (NERO Burning Rom 2019) (PowerISO) enz.

Het blijft hetzelfde voor deze DVD's

Hoe worden de icoontjes dan op de DVD gebrand ? Ze moeten toch op de ROOT van de schijf staan ?
 
"Hou nou eens op met te zeggen dat het aan de DVD ligt."
Met Nero Speeddisk test je niet alleen de DVD maar ook de combinatie, dus ook je speler.
"Bij het laden van de icoontjes veranderd je CD/DVD speler in een soort van MATRIX PRINTER uit het jaar 1950 of zo met alle geluiden erbij."
I.mi.h.o. staat dit los van de software. Het geeft aan dat de spelerkop de tracking niet kan vinden. Het is de arm van de speler die een track zoekt en constant op en neer zwaait, evenals het op en neer gaan van het kopje met de laser zelf welke een focus zoekt. Dat zit in de speler zelf en niet in de systeemsoftware.
 
Laatst bewerkt:
toch moet dat gedrag ergens aan leggen wij ervaren dat namelijk niet al moet ik zeggen dat ik er bijna noot meer 1 brand ik vind een usb stick veel praktischer.


kan je eens proberen of de door jouw gebrande dvd in een ander systeem wel vlot werkt?
 
Het kan natuurlijk nog zijn dat niet de brandersoftware zelf mis is maar toch Windows: Je denkt dat je met verschillende paketten hebt gebrand maar vaak wordt er gebruik gemaakt van modules uit windows zelf. Als die beschadigd zijn kun je zo veel paketten proberen als je wilt maar met het zelfde resultaat.
Probeer om die reden eens <SFC /Scannow> en als die iets vindt
<Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth>
 
nog een aanvulling optimaliseer je het branden voor data en sluit je de dvd na het branden of is er spraken van een rw die je open laat?
 
"Ik mag blij zijn dat de DVD-kop niet in de fik is gevlogen."
Dat valt wel mee. Hij is immers niet aan het branden. Bij branden is het vermogen van de laser een factor 10 hoger dan bij lezen. Hij kan dus wel wat hebben, Dat op en neer slaan van de arm is erger, Ook het focuszoeken van de pick-up head zal er niet zo best voor zijn.

"want als dit eenmaal achter de rug is, en alle icoontjes staan op het scherm, dan kan je alles openen en de cd/dvd speler werkt naar behoren.
Er is dan niks mis mee."
Dan zou het mss ook nog een temperatuurkwestie kunnen zijn.

"Hoe worden de icoontjes dan op de DVD gebrand ? Ze moeten toch op de ROOT van de schijf staan ?"
Als dit waar is moet de arm ook veel "swappen" lijkt mij. Lijkt dan veel op onderstaande,

Als laatste suggestie die ik kan bedenken, al is het wel een erg long shot, maar daar weten anderen (Lange Pier?) mss meer van, is het volgende: hetgeen weggeschreven wordt wordt er meerdere keren op gezet (redundantie heet dat) stel je nu voor dat er blokken beschadigd zijn en de arm telkens naar het ander, reduntante blok moet om de juiste data te vinden. Dan zal de arm voortdurend op en neer moeten tussen de goede en slechte blokken. Mechanische verplaatsingen kosten altijd erg veel tijd en dat zou iets kunnen verklaren.
Je hebt al veel geprobeerd, overweeg eens of dit laatste e.e.a. kan verklaren. Dan zou het dus nog een bug in de software kunnen zijn.
In elk geval zou je die DVD eens op iemand anders zijn systeem kunnen proberen maar mss heb ik gemist dat je dat al hebt gedaan.






Like Quote Reply
 
Via msconfig opstarten in Veilige Modus, dan hetzelfde ?
 
Hoe worden de icoontjes dan op de DVD gebrand ? Ze moeten toch op de ROOT van de schijf staan ?
Nee, ze worden op de harde schijf bewaard, en het type file (extentie) bepaalt welk icon er gebruikt wordt, of er wordt een icon gemaakt van de afbeelding als het zo bij jou staat ingesteld. Er wordt op de systeemschijf een icon cache aangelegd waardoor er sneller geladen kan worden. Maar... of dat ook gebeurt bij icons voor DVD bestanden weet ik niet.
Aangezien het toch echt lijkt op een icon probleem, zou ik voor de zekerheid die cache eens legen, d.w.z. het volgende bestand wissen of even verplaatsen:

C:\Users\naam\AppData\Local\IconCache.db

Vertel ook hoe groot dit bestand is.

Heb je trouwens wel snel toegang tot de bestanden op die DVD ?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nu dat Explorer nog meer Icon caches in gebruik, heeft. Misschien dat ook die weg moeten:
Kijk onder de kop "Fix-2 Delete all iconcache files from Appdata-"

Ik zou wel een herstelpunt maken vóór deze acties.

 
Je denkt dat je met verschillende paketten hebt gebrand maar vaak wordt er gebruik gemaakt van modules uit windows zelf.
Hier kan je wel eens groot gellijk in hebben.
Men heeft mij verteld dat het de manier is hoe windows met bestanden omgaat.
Dat noemt men de Windows index service die maar op 1 manier werkt, zelfs als je gaat branden.

Het heeft absoluut niks met de DVD speler te maken, drivers, temperatuur, enz....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan