• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Map op DVD schijf openen met veel bestanden erin duurt ZOOOOOlang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor bestanden zijn het precies? Ik vermoed dat het foto of film bestanden zijn, of andere bestanden met een eigen thumbnail als icoon in explorer worden weergegeven, in plaats van een standaard icoon, bijvoorbeeld het Word bestand icoon.

Nadat de inhoud van de folder is gelezen gaat explorer dan voor elk bestand deze thumbnail ophalen, en deze informatie wordt niet gecached, dus elke keer als de folder wordt geopend moet deze informatie opnieuw worden opgehaald.

Als je dat wil voorkomen, dan kan je bij weergave in explorer lijst of details kiezen, dan worden deze thumbnails niet geladen.
 
Nadat de inhoud van de folder is gelezen gaat explorer dan voor elk bestand deze thumbnail ophalen, en deze informatie wordt niet gecached, dus elke keer als de folder wordt geopend moet deze informatie opnieuw worden opgehaald.
Dat is denk ik niet helemaal waar. Windows gebruikt wel degelijk een cache hiervoor:

C:\Users\Erik\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer

Als ik een DVD inleg, en door de mappen lees, dan wordt in bovenstaande map één of meer van de bestanden gewijzigd. Verwijder ik de DVD dan blijft die wijziging in die map.
Ik hoef maar één keer door een map, en alle icons worden langzaam weergegeven, maar als ik (zonder de DVD te verwijderen) een tweede maal in die map ga kijken staan de icons er allemaal al.
Verwijder ik de DVD en plaats ik hem opnieuw, dan moeten er ook opnieuw icons ingelezen worden, wat niet helemaal strookt met het feit dat in die bovenstaande map toch echt iets vastgelegd wordt.
 
Enigma: het gaat alleen om de icoontjes - geen thumbnails.

Erik: Klopt, zolang je de schijf in de speler laat zitten gaat alles goed. Maar elke disk wordt gewoon weer opnieuw ingelezen door windows.
 
Ik heb eens even vergeleken wat er nou in de Explorer folder gebeurt.
Het is een zooitje.
Windows schrijft inderdaad gewoon alle icoontjes en thumbnails naar de cache.
Bij het uitnemen van de schijf wordt dan alles weer weg gegooid.
Pruts-windows, en niet eens een mogelijkheid om het in te stellen, ook niet via register ???

Zie verloop:

Cache verloop Windows 10.png

Grote versie van vergelijking

Direct na uitnemen van de DVD worden er bestanden geleegt, en 3min later zijn ze weer groter geworden terwijl er niks gebeurt is.
Windows doet wat ie wil.
 
Ik heb ook al de DVD-schijf in de speler laten zitten, en de Icon-Cache en de Thumbnail-Cache gedelete zonder de pc opnieuw op te starten.
Na de cache is gedelete heb ik de programma map op de DVD geopend.
Vreemd genoeg haalde windows de icoontjes toch weer bliksem snel terug op het scherm.
Snap je daar nou wat van ??
 
Ik ben toch benieuwd of je de bestanden los op de DVD hebt gebrand of in een map hebt staan.
Ik ben namelijk ook met cd-rom en dvd-roms bezig om ze over te zetten, en daar staan ook veel bestanden op.

Ik heb ze in mappen staan, ik kan me namelijk herinneren als je ze los (dus gewoon zo in de hoofmap op de cd of DVD) zet, dat het openen dan heel lang duurt. Daarom gaf ik dit al eerder aan.
 
Direct na uitnemen van de DVD worden er bestanden geleegt, en 3min later zijn ze weer groter geworden terwijl er niks gebeurt is.
Windows doet wat ie wil.
Daar kwam ik bij het testen ook achter; soms hebben twee dezelfde handelingen twee verschillende gevolgen.
Wat we niet moeten vergeten is dat, als Windows een chache aanlegt in real time, deze dit in RAM zal doen, en daar hebben wij geen overzicht van. En daarbij zou Windows ook nog op ongedefinieerde momenten van RAM naar schijf kunnen gaan schrijven, en/of omgedraaid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan