• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mapnaam ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kylian_

Nieuw lid
Lid geworden
22 jan 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Mijn probleem momenteel is dat als ik op de NAS (Back_Up) Google_Drive schijf ga kan ik excel bestanden gewoon openen, echter mn collega naast mij kan dit niet, hij krijgt steeds de error message; Mapnaam ongeldig, terwijl onze rechten in het systeem het zelfde zijn. waardoor komt dit, en hoe kan ik dit fixen.

hierbij moet ik wel vermelden dat ik zelf ICT medewerker beheer ben en heb dus redelijk wat verstand van dit soort zaken, echter heb ik momenteel geen idee hoe ik dit moet fixen.
 
Binnen een Windows server omgeving? Of binnen een Cloud omgeving? Heeft het eerder wel gewerkt?
 
binnen de cloud omgeving, en dit heeft eerder gewoon gewerkt, de pc die nu het prbleem heeft had eergisteren hier geen probleem mee
 
Dan zal je even uit moeten zoeken of het met alle bestanden is of alleen met bestanden in bepaalde mappen of zelf alleen op verschillende bestanden.
 
op de back up staan alleen excel bestanden en het deze error geeft hij bij ieder bestand aan op de backup schijf
 
Klik eens met de rechtermuisknop op zo'n bestand en kies Eigenschappen. Staat daar niet het vinkje aan bij Alleen-lezen?
 
PC was al eens gereboot?
Fout zit dan, neem aan dat er een Windows cliënt wordt gedraaid, daarin, logboeken vertellen niets?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan