• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mapnamen in Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem35

Nieuw lid
Lid geworden
21 apr 2022
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Op mijn nieuwe PC met Windows 11 heb ik Thunderbird geïnstalleerd. Altijd goede ervaringen hiermee gehad. Ik heb drie mailadressen bij KPN en deze accounts erin gezet. Die verschijnen in de linker kolom met de bijbehorende mappen zoals Postvak In, Concepten, Verzonden, Prullenbak, etc. In twee van de drie accounts staat een afwijkende naam voor de map “Bewaarde Items” en wel Bewaarde%20Items, de spatie is veranderd in %20. De naam staat in cursief schrift en in de kleur Grijs. Ik kan er geen berichten naar toe slepen, kan de naam niet veranderen en kan de map niet verwijderen. Is er Iemand bekend met dit probleem?
 

Bijlagen

  • MailError2.png
    MailError2.png
    12,3 KB · Weergaven: 14
Probeer dit eens. Log in op de webmail van KPN met een van die twee accounts en probeer de map daar aan te passen, of als ze leeg zijn, verwijderen. Na synchronisatie zal het in Thunderbird ook opgelost moeten zijn.
 
Ik heb via KPN Webmail met de diverse accounts ingelogd. Bij de "probleemaccounts" zie ik alleen maar de mappen Postvak In, Concepten, Verzonden, Spam en Prullenbak. Dus geen Bewaarde Items zodat ik die niet kan legen of verwijderen. Overigens wist ik niet dat je je mail ook via webmail kon bekijken, bedankt voor de tip!
 
Je kunt via je accountnaam in Windows users via een bestandsbrowser zoals Free Commander in de profielen mappen en bestanden wissen of gewenste mappen naar een ander email account kopiëren.
c:\Users\je account naam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\letters en nummers.default\Mail\
 
c:\Users\je account naam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\letters en nummers.default-release\Mail\
In Profiles vind ik twee mappen: letters en nummers.default en letters en nummers.default-release
In deze laatste map zitten twee mappen, Local Folders en smart mailboxes. In Local folders zie ik Trash en Unsent. En in smart mailboxes Drafts, Inbox, Junk, Sent en Trash. Nergens iets van Saved Items gevonden.
 
c:\Users\je account naam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\letters en nummers.default-release\Mail\
Behalve de map Mail staat hier ook nog een map "ImapMail" Als ik die open zie ik drie mappen imap.kpnmail.nl, imap.kpnmail-1.nl en imap.kpnmail-2.nl. In twee daarvan komt de naam Bewaarde%20Items.msf voor. (Zie bijlage) Die heb ik verwijderd, m'n PC opnieuw opgestart en Thunderbird geopend. Maar het heeft allemaal geen enkel effect gehad en in de twee kpnmail mappen is het item ook weer teruggekeerd!
 

Bijlagen

  • Mailerror 2.png
    Mailerror 2.png
    55 KB · Weergaven: 12
Bedankt voor je bemoeienis, ik denk ook dat ik ermee moet leven. Alles werkt namelijk en van die rare mappen heb ik geen last. Maar de nieuwsgierigheid is moeilijk te onderdrukken!!!
 
Nadat ik eerder gedacht had hier met een Thunderbird probleem te maken te hebben blijkt het verschijnsel dat een spatie vervangen is door %20 op meer plaatsen voor te komen. Als ik namelijk een nieuw Worddocument maak en dit wil opslaan zie ik in de suggesties voor een locatie het bijgevoegde scherm. Als ik met de Verkenner naar deze locatie ga zijn er wel normale spaties te zien. Ik heb hierover gegoogled en gezien dat er in 2014 een soortgelijk probleem is besproken op het forum van CID maar dat ik hier geen duidelijke oplossing voor heb kunnen vinden. Zie ://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=77768
 

Bijlagen

  • Spatie-%20.png
    Spatie-%20.png
    14,3 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan