• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Marktplaats afbeeldingen op de kop

Jan222

Junior lid
Lid geworden
7 mei 2021
Waarderingsscore
6
Beste,

Al een tijd heb ik diverse afbeeldingen die op de kop worden weergegeven als ik ze vanuit mijn folder op Marktplaats (of 2dehands.be) zet. In de folder zelf, staan de afbeeldingen wel gewoon ''rechtop''.
Ik moet ze nu steeds op de site zelf, handmatig gaan roteren.

Het lijkt me iets wat vrij simpel valt op te lossen, iemand de gouden tip ?

Thanks!

Hallo,

Ik heb dat ook regelmatig op hun site, zal wel bij Marktplaats liggen (iets software matig). Maar ik heb er geen problemen mee dat ik het dan moet roteren.

Dank voor de reactie. Ik plaats (bijna) elke dag mijn advertenties opnieuw, en het gaat dan om 9 foto's. Vind het een beetje vervelend worden haha.
Dacht misschien is het snel te fixen ;)

Thanks

Ja dan is het wel vervelend, ik plaats af en toe een advertentie. Ik zou geen oplossing weten hoe dit wel goed zou werken.

Al via hun chat gevraagd?
Ik heb zelden zo'n matige klantenservice meegemaakt als die van Marktplaats. Mensen weten echt van toeters noch blazen. Denk niet dat het zin heeft.

Maar goed, zo belangrijk is het ook niet, lukt ook prima met roteren, ik dacht '' wie weet''

Thanks!

Ze komen zeker direct van je camera en zijn niet bewerkt ? Als dat zo is zou je ze kunnen openen in een bewerkingsprogramma, Paint, Photoshop e.d., en opnieuw opslaan.
Of in zo'n programma openen, selecteren en kopiëren, en dan een nieuwe afbeelding openen en de kopie er op plakken en dan opslaan, zodat je zeker weet dat de afbeelding helemaal door dat programma verzorgd en opgeslagen is.

Of zijn ze juist wel bewerkt ?

Als je de foto's opent in bijvoorbeeld irfanview staan ze dan ook gedraaid?
windows is wat weergave van foto's best slim een draait ze automatische net als je telefoon
Maar in het bestand maakt het verschil of je de telefoon portrait of landscape houd.
marktplaats gaat er vanuit dat je bewust een bepaalde keuze maakt.

Ze komen zeker direct van je camera en zijn niet bewerkt ? Als dat zo is zou je ze kunnen openen in een bewerkingsprogramma, Paint, Photoshop e.d., en opnieuw opslaan.
Of in zo'n programma openen, selecteren en kopiëren, en dan een nieuwe afbeelding openen en de kopie er op plakken en dan opslaan, zodat je zeker weet dat de afbeelding helemaal door dat programma verzorgd en opgeslagen is.

Bij mij zet ik ze in verkenner, na dat ik ze via mijn telefoon naar een mail adres van mij hebt verstuurd. Ook dan staan vaak foto's gedraaid op Marktplaats.

Het makkelijkste is gewoon je camera in de goede stand houden :)

lees het onderstaande eens door
hier is de oorzaak beschreven en ook hoe je het kunt oplossen

Ga ik proberen, bedankt! En nee, ze zijn niet bewerkt, komen rechtstreeks van mijn telefoon

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan