• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Maximale resolutie met hdmi 2.0 kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessicamera

Nieuw lid
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik heb een beeldscherm gekocht met een maximale resolutie van 2560x1440. Momenteel krijg ik een maximale resolutie van 1920 x 1080.
Kan ik met een HDMI kabel wel deze resolutie halen?zo ja, hoe dan? Ik heb gelezen dat het misschien aan de grafische kaart kan liggen. Ik heb een GeForce nvidia 210. Wie weet de oplossing voor mijn probleem.
 
Ik neem aan dat jij het scherm aan een computer wilt aansluiten?
Wat voor merk computer en type gebruik jij?
Ik ben bang dat 1920 x 1080 het maximale is wat er te halen is.
Dit kun je niet verbeteren door een hdmi kabel.
 
Ik neem aan dat jij het scherm aan een computer wilt aansluiten?
Wat voor merk computer en type gebruik jij?
Ik ben bang dat 1920 x 1080 het maximale is wat er te halen is.
Dit kun je niet verbeteren door een hdmi kabel.
 
Ik wil inderdaad het scherm aansluiten op een pc. Ik heb een Intel core i3 540 systeem met Asus P7H55 ETC moederbord. 4096 MB DDR3-RAM.
Waar ligt dan het probleem als ik het niet kan verbeteren met een hdmi kabel?
 
De maximale schermresolutie hangt af van je videokaart, de drivers en de hardware eigenschappen van het beeldscherm. Jou videokaart moet het trouwens wel aan kunnen -> 2560 x 1600

Welke Windows versie gebruik jij?
Heb jij geen programma van Nvidia erop staan waar jij instellingen kunt aanpassen?
 
De maximale schermresolutie hangt af van je videokaart, de drivers en de hardware eigenschappen van het beeldscherm. Jou videokaart moet het trouwens wel aan kunnen -> 2560 x 1600

Welke Windows versie gebruik jij?
Heb jij geen programma van Nvidia erop staan waar jij instellingen kunt aanpassen?

Ik heb Windows 7. Ik heb idd een programma van Nvidia erop staan. Daar kon ik een nieuwe resolutie toevoegen. Op zich werkt het wel, maar alle icoontjes enzo worden dan verkleind. Of dit ten goede komt voor extra pixels vraag ik me af. Ik heb ondertussen ook geprobeerd om het aan te sluiten met een dvi-kabel. En daar krijg ik wel meteen de gewenste resolutie van van 2560x1440. Heeft een DVI-kabel nog nadelen qua kwaliteit van kleuren ofzo. Dit ivm het bewerken van foto's?
 
Hoe hoger de resolutie, hoe kleiner alles op je scherm verschijnt. Da's logica, zo krijg je meer op je scherm en krijgt de brillenindustrie misschien weer een extra klant ;-)
 
Hoe vindt je zelf de kwaliteit van het beeld?
Je kunt eens kijken of je verschil ziet met een hdmi kabel.
Maar ik denk dat het weinig uitmaakt.
 
Hoe vindt je zelf de kwaliteit van het beeld?
Je kunt eens kijken of je verschil ziet met een hdmi kabel.
Maar ik denk dat het weinig uitmaakt.
De resolutie handmatig aanpassen met een hdmkabel vind ik de kwaliteit toch iets minder dan met de DVIkabel.Geen groot verschil maar wel net iets scherper. Dus ik houd het maar bij de DVIkabel. Bedankt voor alle hulp. Ik ben goed geholpen.
 
Mooi dat je het even uitgetest hebt, dan weet je tenminste wat beter werkt voor jou.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan