• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Maxon software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik zag vandaag opeens als "recentelijk toegevoegd" software van Maxon.
Deze herken ik niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
 

Bijlagen

  • commandline1.jpg
    commandline1.jpg
    147,7 KB · Weergaven: 13
  • commandline2.jpg
    commandline2.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 13
Niet toevallig ergens gratis software gedownload (softonic)
Waarbij dit is mee gekomen?
 
Je hebt recent Adobe Illustrator 2022 geïnstalleerd. Die Maxon software is daar een onderdeel van, volgens mij.
Als je Adobe After Effects installeert, krijg je Maxon Cinema 4D erbij. Het is er een onderdeel van.

Misschien krijg je tijdens de installatie van Illustrator de keuze tussen Standaard installatie (waarbij alle onderdelen worden geïnstalleerd) en Aangepaste/Custom installatie, waarbij je zelf kiest welke onderdelen je installeert. Als dat zo is, dan heb jij voor de standaard (= volledige) installatie gekozen.
En misschien krijg je die keuze ook niet. Dan wordt die Maxon software altijd geïnstalleerd.
Die Maxon software is in ieder geval geen malware.
 
Je hebt recent Adobe Illustrator 2022 geïnstalleerd. Die Maxon software is daar een onderdeel van, volgens mij.
Als je Adobe After Effects installeert, krijg je Maxon Cinema 4D erbij. Het is er een onderdeel van.

Misschien krijg je tijdens de installatie van Illustrator de keuze tussen Standaard installatie (waarbij alle onderdelen worden geïnstalleerd) en Aangepaste/Custom installatie, waarbij je zelf kiest welke onderdelen je installeert. Als dat zo is, dan heb jij voor de standaard (= volledige) installatie gekozen.
En misschien krijg je die keuze ook niet. Dan wordt die Maxon software altijd geïnstalleerd.
Die Maxon software is in ieder geval geen malware.

Aha, nu wordt het helder. Ik ben geabonneerd op de Adobe Creative Suite en deze installeert automatisch alle updates.
 
Fijn dat dit probleem is opgehelderd. Ik kan me voorstellen dat jij je even ongerust maakte.
In zo'n geval kun je ook nakijken op welke datum die onbekende software is geïnstalleerd. Dan zie je vanzelf welke software er nog meer op diezelfde datum is geïnstalleerd.

Dat nakijken kan op 2 manieren:
a) via Instellingen > Apps. Sorteren op: Installatiedatum
618a4f7ea5103-Ashampoo_Snap_2021.11.09_11h34m17s_001_.png


b) via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Klik op het kopje Geïnstalleerd op. Je ziet dan de oudste installatiedatum bovenaan. Klik nogmaals op het kopje Geïnstalleerd op. Dan staat de nieuwste installatiedatum bovenaan. En dat is handiger, want het zal altijd gaan om recent geïnstalleerde software.
618a50f43180c-Ashampoo_Snap_2021.11.09_11h39m53s_003_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan