• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky mededeling

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
Hoe kan je de Windows 8.1 installatiebestanden downloaden en op een USB stick installeren?
5498550d8f860-Ashampoo_Snap_2014.12.22_18h29m09s_005_.png


*Je hebt daarvoor een USB stick van minimaal 4GB nodig.
*Deze wordt door de Windows Installation Media Creation Tool geheel gewist, dus zorg ervoor dat er geen belangrijke bestanden op staan.
Op de Microsoft Windows website kun je de tool downloaden door op de knop Create Media te klikken.
*Na het downloaden en starten van de tool kun je kiezen welke Windows versie je wilt installeren.
*De N-versies zijn overigens de versies zonder Windows Media player en daarmee kun je geen DVDs afspelen zonder extra software te installeren, dus deze kan je beter niet kiezen.
*Nadat je de juiste versie hebt gekozen zal het Windows 8.1 installatiebestand worden gedownload en automatisch op je USB stick worden genstalleerd.
*Voor een schone installatie hoef je vervolgens alleen nog maar je PC op te starten met de USB stick ingeplugd en de installatie begint.

*Je hebt overigens wel een geldige licentiecode nodig, mocht je niet meer weten wat je code is, dan kan je met de gratis Product KeyFinder software je key vinden.


bron; Windows 8.1 installeren? Gebruik de Windows Installation Media Creation Tool!

notie :
ik koos zelf hier om een iso te bewaren op mijn externe schijf ..het downloaden en het verkrijgen van deze iso gebeurde in 4 stappen .


stap1 :
* je dient hier aan te geven waar je de iso wenst te bewaren ...(ik koos dus voor de externe schijf E) en gaf deze de naam Windows8.1 pro x64 nl
*let op dat je dus de juiste versie selecteert d.w.z. met of zonder het media center afhankelijk van je eigen licentie code.
stap2 :
*nadat het downloaden gedaan is worden de gedownloade bestanden gecontroleerd .
stap3 :
*nadat deze gecontroleerd werden zal het voorbereiden gebeuren ....
stap4 :
*nadat het voorbereiden gedaan is zal de iso aangemaakt worden op de locatie die je in stap1 heb aangegeven ..
*ook krijg je nu de mogelijkheid om deze op een dvd te branden ...
*let op er word uitdrukkelijk vermeld dat je je eigen licentie code dient te gebruiken .

---------- Bericht toegevoegd op 12:05 ---------- Vorige bericht was op 18:32 ----------

de bovenstaande mededeling laat je dus toe om de Windows 8 - 8.1 te downloaden al dan niet met het media center er bij !!
**of je de download dus met het media center kunt doen is uitsluitend afhankelijk van je eigen licentie ....ik zeg het een beetje verkeerd !
je kan zeker de download doen van de Windows met het media center maar of je deze dan ook krijgt geactiveerd ! wel dat is dus afhankelijk van je licentie...je dient dan eigenlijk al de pro versie in gebruik te hebben met het media center !

**dus voor al diegene die een computer hebben aangekocht zonder dat er een Windows dvd bijgeleverd werd is dit dus de kans om een legale 100% zuivere Windows op te halen ...het gaat hier telkens om een OEM versie

---------- Bericht toegevoegd op 18:48 ---------- Vorige bericht was op 12:05 ----------

zelf heb ik hier gekozen om een iso bestand te bewaren op een daar voor door mij gekozen plaats ...
met deze iso kan ik of een dvd branden of me een opstartbare usb stick aanmaken ...
immers was het me niet mogelijk om een usb stick aan te maken met deze MediaCreationTool deze melde telkens dat de gebruikte stick te klein was !
zelfs als ik er ntje gebruikte van 8Gb !!
 
Emi, bedankt. Ik gebruik zelf nog steeds windows7 X64, maar je tip ga ik bewaren. Wie weet kan ik deze nog gebruiken.
 
Ik ga hier ook mee aan de slag, indien ik de updates kan slipstreamen.
 
je dient dus een eigen licentie te hebben ...
deze MediaCreationTool komt rechtstreeks van Microsoft als zij dan bemerken dat je de Windows verkregen met deze tool ga activeren met een KMSloader dan zal men ook deze tool terug intrekken ..
Microsoft heeft deze tool beschikbaar gesteld voor al diegene die dus een merkpc hebben gekocht maar geen Windows dvd ter beschikking hebben ...
door deze tool op te starten kunnen al deze personen de Windows ophalen die aan hun licentie gebonden is !
 
Ik heb W-8.1 op een USB-stick gezet en ga dit weekend een hele nieuwe schone installatie doen zonder al de Lenovo troep die je ongevraagd mee geleverd krijgt.
Dank voor deze tip ik ben er erg blij mee temeer omdat deze laptop geen dvd drive heeft.
 
ik heb te middag de tijd genomen om een verse installatie te doen met de hier verkregen Windows 8.1 pro op een 2 de interne schijf .....
voordat ik hier aan begon heb ik eerst de SSD los gekoppeld als ook al mijn externe schijven om zeker geen vergissing te doen ...
en het is me dus gelukt ..
er moet een code ingegeven worden om deze versie te kunnen installeren ...deze code is dus vereist anders kan er niet gestart worden met de installatie ....
nadat de installatie voldaan was zag ik dat deze Windows nog moest geactiveerd worden ....
dit activeren is me dan ook gelukt door dat ik een opdrachtprompt heb opgestart als zijnde de administrator ..
in deze opdrachtprompt geef je dan " slmgr.vbs /ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx in en je klikt op enter
** ( de kruisjes staan voor de licentie sleutel dit was in mijn geval de upgrade licentie van de Windows8 upgrade die ik destijds heb aangekocht voor 30 )
lees ook dit maar eens door : How to Do a Clean Install of Windows 8 or Windows 8.1
 
Na wat knoeien is het dan toch gelukt, een hele schone W8.1 op m'n laptop zonder al die goedbedoelde zooi van Lenovo en ook direct een mooie Linux Mint 17 er naast gezet. Dank Emi voor de goeie tip
 
graag gedaan..

--- Update ---

wat word er hier bedoeld met " Na wat knoeien !
 
graag gedaan..

--- Update ---

wat word er hier bedoeld met " Na wat knoeien !

Ik heb gisteravond de hele avond zitten knoeien met de code voor die W8.1 want die wilde hij niet accepteren. Ik heb vanmorgen een andere versie gedownload en die pakte de code wel.
 
achzo...heb je ook de link gelezen !!
 
mooi zo ....
kwam er hier weeral iemand aan om hare Acer ook te herinstalleren met deze beschikbaar gestelde dvd zodus zei zij me bedank kerel nu ben ik van al deze bloatware verlost !
zij gaf me zomaar een pakkerd..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is gewoon ergelijk hoeveel zooi je ongevraagd meegeleverd krijgt met een nieuwe laptop, je harde schijf staat al bijna half vol met dingen waar je niets aan hebt. Ik kreeg bv een dvd player meegeleverd terwijl er niet eens een dvd-drive in zit. ook stond er een snelkoppeling naar e-bay op m'n buroblad en nog veel meer goed bedoelde troep, ik ben blij daar vanaf te zijn
 
't was toch effe verschieten ....
 
Nu heb ik waarschijnlijk een probleem, Windows vroeg mij de key in te voeren maar pakt de licentiekey van de originele W8 oem niet. iemand een idee wat ik nu moet doen?
 
lees bericht #6 eens opnieuw door ...vanaf " dit activeren" !
 
euh ik ben niet zo bekend met programmeren, hoe open ik een opdrachtprompt?
 
das raar dat jij nu de melding krijgt om opnieuw te activeren !
namelijk blijft de Windows 8.1 die ik geactiveerd heb met de upgrade licentie Win8 geactiveerd .

--- Update ---

Windowstoets +X
en selecteer dan de opdrachtprompt ( administrator )
 
Bedankt, krijg volgende week mijn laptop met windows 7, dus kan ik deze tip mooi toepassen!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan