• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Media-bibliotheek is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Hallo

Als ik met Windows Media Player mediabestanden afspeel, komt het al eens voor dat WMP blijft 'hangen' en daarna wordt afgesloten. Dit doet zich steeds bij dezelfde mediabestanden voor, en steeds op precies dezelfde plaats in het mediabestand.

Het vreemde is, deze storing doet zich alleen voor bij video's die ge-edit/gemaakt zijn met het gratis VideoPad van NCH. En dan niet bij alle geëxporteerde video's, maar bij slechts een klein deel ervan.

Ik dus NCH geschreven, die zeiden dat het probleem aan mijn mediaplayer lag en dat bij hun de video's zonder problemen afspeelden. Ik kan het moeilijk geloven, want ik heb het afspelen op 3 verschillende pc's getest en de video's lopen op alledrie de pc's op hetzelfde punt vast.

Ik heb verschillende stappen gevolgd om WMP te herinstalleren, en de WMP bibliotheek en ook de WMP database te verwijderen, maar zonder resultaat.

Verder sfc /scannow uitgevoerd, maar geen problemen gevonden.

Speel ik de video's in plaats van met WMP af met de VLC media player, dat gaat zonder probleem.

Op bijgevoegde afbeelding is de foutmelding te zien die wordt getoond wanneer ik de probleemoplosser gebruik.

608803d5d4cfd-Probleemoplosser_uitslag.jpg
 
Windows media player is gewoon een brak stukje software wat je niet zou moeten gebruiken. VLC / MPC-HC zijn veel beter.
 
Volledig mee eens, Enigma147.
 
MPC-HC zijn veel beter.
Dat is gewoon de klassieke mediaplayer, nja.... een open source versie daarvan dan. De meningen verschillen hier nogal over of die wel beter is.
Vergeleken met VLC is dat ook bagger. :)
Dus ik zou het bij VLC houden.
 
Inderdaad is mediaplayer niet het fraaiste stukje software...

Als je toch nog een poging wilt wagen om ze met mediaplayer af te spelen, dit schrijft Microsoft erover:
1. Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk: Services.msc en druk op ENTER
In de lijst die geopent wordt scroll je naar onder en ga je op zoek naar de "Windows Media Player Network Sharing Service"

stop de "Windows Media Player Network Sharing Service". Het kan zijn dat deze service niet gestart is, dit maakt niets uit, mocht de service wel gestart zijn, dan moet deze gestopt worden.

2. Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk en druk dan op ENTER
%Userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Media Player (deze regel bevat geen spaties, dus gewoon alles achterelkaar overtypen of copy/pasten)

3. In het venster wat je nu krijgt te zien, zouden de media bibliotheken bewaard moeten worden(.wmdb). Al deze .wmdb bestanden mag je verwijderen. Dit zijn niet de effectieve bestanden, enkel de verwijzingen naar de locaties die opgenomen moeten worden naar de mediabibliotheek.

Als al deze bestanden verwijderd zijn, mag je de Mediaplayer weer opnieuw openen. Als het goed is moet hij nu aangeven dat er nog geen bestanden aan de mediabibliotheek zijn toegevoegd. Mediaplayer zal automatisch de standaard locaties toevoegen aan de bibliotheek. Had je zelf nog andere mappen toegevoegd, dan zul je dit nu opnieuw moeten doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan