• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Medion Moederbord type PC MT7

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedo

Gewaardeerd
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
1.037
Waarderingsscore
12
Hallo,

Ik heb hier nog een paar afgedankte moederborden liggen die een raar trekje vertonen, misschien herkent U dit, maar Ik wil in ieder geval uitzoeken wat hier aan de hand is.

Vooraleerst vraag Ik me af, waarom de ventilator van de cpu draait wanneer de voeding stroom krijgt? deze reactie is toch niet logisch? dit zou toch maar mogen gebeuren bij het indrukken van de startknop? en beide moederborden vertonen dezelfde reactie......

Dan het opstarten of beter gezegd het niet opstarten, de ventilator (cpu) draait maar het scherm geeft geen bios, terwijl de ventilator blijft draaien, gebeurt er eigenlijk niks.

Ik heb ondervonden dat de voorlopig enige bekende manier is om de pc terug te laten werken, het loskoppelen is van de harde schijven, en dan komt de bios tot "leven" , daarna de schijven terug aansluiten en de pc start gewoon door of er niks aan de hand is, herkend iemand dit? en enig idee wat het veroorzaakt? en wat met draaien van de cpu vent bij het inpluggen van de stekker?

Uw reactie graag.

Mvg, François
 
Merk en type voeding?

Je begint met opstarten met alleen de CPU met zijn koeler en de systeemspeaker erin, bios beeps? zo ja welke?
https://www.computerhope.com/beep.htm

Dan geheugen erin, welke beeps?
Dan of via de onboard GPU in of chipset of CPU of anders de dedicated kaart, beeps of beeld?

Borden horen eigenlijk in een museum, leuk om te pielen maar veel heb je er niet meer aan.
 
De voeding (fsp group) is ok (is uitgetest), en is standaard in de pc, geen bieps.
Verder een bolle condensator vervangen, door goede.
Vermoedelijk heb Ik het probleem gevonden, en lag het gewoon aan een bijna lege ( 0,22 volt gemeten waar het 3,00 volt moet zijn) back-up batterij bij beide moederborden.
 
Kleine update, de backup batterij geeft idd problemen maar toch niet van die aard dat de pc niet opstart, na wat testen blijkt het toch de voeding te zijn die het laat afweten, na het openen ervan vond Ik wederom zo een bolle elko, gewoon de voeding vervangen en geen probleem meer, het tweede moederbord of pc vertoont ook die trekjes, Ik ga dit nu ook uittesten.
 
Heb nieuwe backup batterijen besteld als voorzorgsmaatregel, mocht er een te lage spanning zijn, mijn voorraad was uitgeput, dra heb Ik meer tijd om me te focussen op het moederbord.
 
@speedo Zal ik dit topic als opgelost mankeren?
 
Prima, doen we het zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan