• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Meerdere foto´s versturen in thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Nu vind ik dit wel terug via bijlage, maar als ik bijvb 10 foto´s invoeg komen deze erop in werkelijke grote, de mail wordt dus ontzettend groot, vroeger in live mail was er de mogelijkheid dat je de foto´s voor versturen verkleind werden, waar zit deze mogelijkheid verborgen in Thunderbird, kan me niet indenken dat dit niet aanwezig is.
 
Wat voor Windows Live Mail gold, geldt ook voor Thunderbird, wanneer je foto's verkleind wil gaan versturen.
Begin niet met het opstellen van een mail, maar begin met het selecteren van de foto's in de Verkenner.

Dus ga met de Verkenner naar je fotomap.
Selecteer met ingedrukte Ctrl-toets alle foto's die je wilt gaan verzenden.
Klik met de rechter muisknop op 1 van de geselecteerde foto's en kies dan Kopiëren naar > E-mailgeadresseerde.
Onderstaand schermpje zal openen:

598d96e6edb5d-Bestanden_bijsluiten.png


In dat venstertje kies je de door jou gewenste grootte. Klik daarna op Bijsluiten.
Thunderbird zal openen met een reeds aangemaakte mail, waarin de foto's (in de door jou gekozen grootte) zijn opgenomen als bijlagen.
Zie je niet dat Thunderbird opent? Kijk dan even in de taakbalk en houd de muisaanwijzer boven het pictogram van Thunderbird. Dan zie je (als Thunderbird al open stond) twee venstertjes als voorbeeldweergave: 1. het gewone venster van Thunderbird en 2. de mail met de bijlagen.
 
Bedankt voor de tip, werkt inderdaad.
 
Weer wat geleerd:)
 
Je bent nooit te oud om te leren, Veng. Maar volgens mij deed ik het al zo toen ik nog Windows XP met Outlook Express gebruikte. Dat was nog in de tijd dat ik geen ADSL had, maar een trage inbelverbinding. Je betaalde toen een vast bedrag voor het abonnement bij je ISP, maar daarnaast betaalde je voor iedere seconde dat je online was.
Een reden te meer om foto's verkleind te verzenden, want dat was sneller gebeurd en kostte dus minder geld.
Ik werd toen ook helemaal niet blij wanneer mensen mij onverkleinde foto's toestuurden via de mail. Het kostte minuten om die te downloaden en elke seconde online kostte geld. Bovendien kon ik niet gebeld worden of zelf bellen wanneer ik met de computer online was.
Wat heerlijk dat de tijd van inbelverbindingen in Nederland nu achter de rug is.
 
Dat heet vooruitgang he. Zelf zal ik foto's niet vaak verkleinen omdat ik de ontvanger dezelfde resolutie wil bieden. Al maken sommige toestellen er tegenwoordig wel een onnodig potje van om foto's in wel erg hoge resolutie op te slaan. Alsof er poosters van afgedrukt moeten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Via WiKiSend is het mogelijk foto's in origineel formaat beschikbaar te maken.
Dan is het enkel per e-mail de wiki-link te versturen.
Alternatief door op "Properties" te klikken kan je de tijdsduur van ter beschikking staan veranderen en je kan de upload met een wachtwoord beveiligen.

Wikisend: free file sharing service
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan