• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Meerdere keren installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MATEJOSA

Gevestigd lid
Lid geworden
31 dec 2008
Waarderingsscore
0
Hallo

Vraagje:)

Als je Windows 7 koopt heb je er 2 disks bij:

Eentje voor 32 bit CD
En een voor 64 bit CD

Maar, wat als je nou bijv. eerst de 32 bit CD installeert met de licensie, en later de 64 bit versie met dezelfde licensie? En wat als je beide op een verschillende computer installeert met dezelfde licensie?

Bedankt^^:agree:

Gr.

Als eerst bijv. de 32bits versie installeert en je besluit naderhand toch de 64bits versie te installeren, dan zijn er geen aktiveringsproblemen.

En aangezien het gegeven is, dat je de versies maar op n computer mag installeren, denk ik, dat je ook een dualboot mag maken met beide versies met dezelfde key!
Je kan je alleen afvragen waarom je beide versies in je systeem zou willen hebben!

Ah ic

maar met dualboot bedoel je dus dat je meerdere OS's op je computer hebt staan?

Het zit namelijk zo: M'n vader heeft Win7 32 bit genstalleerd, maar hij heeft dus 64 over, kan ik misschien voor m'n nieuwe rig gebruiken^^

Als jij de 64 bits versie van je vader in jouw computer zet - misschien dat MS ermee akkoord gaat - misschien ook niet!
Want dan zit de betreffende key over twee computers verdeeld!

Ok,
Opgelost,

Thnx!

Is het niet zo dat je goedkoper enkel een licentie kan kopen van microsoft?

als het gewoon een OEM versie is kan je hem op meerdere pc's instaleren
ik heb windows 7 en mijn pa heeft windows 7, dat met 1 licentie

als het gewoon een OEM versie is kan je hem op meerdere pc's instaleren
ik heb windows 7 en mijn pa heeft windows 7, dat met 1 licentie

Totdat MS hier een streep doortrekt!
Want OEM-versies behoren enkel bij die PC, waar deze het eerst op genstalleerd en geaktiveerd is!

Je loopt nu de kans - dat MS die OEM versie straks zal afkeuren!

bij XP heb ik precies hetzelfde gehad stond op een gegeven moment zelfs op 4 pc's

Totdat MS hier een streep doortrekt!
Want OEM-versies behoren enkel bij die PC, waar deze het eerst op genstalleerd en geaktiveerd is!

Je loopt nu de kans - dat MS die OEM versie straks zal afkeuren!

Wat betekent dat afkeuren in de praktijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan