• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Meerdere smtp-servers in Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik heb in Thunderbird 4 mailadressen: één van Ziggo (onze internetprovider) en drie van het bedrijf van mijn vrouw.
Als smtp-server staat nu smtp.ziggo.nl ingesteld. Verzenden van bedrijfsmail via de Ziggo server ging tot voor kort prima, maar nu komt bijvoorbeeld bij ontvangers met Gmail een grote melding dat er misschien sprake is van phishing óf de mail verdwijnt rechtstreeks in de spam... en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Onze hostingprovider zegt dat de smpt-server moet worden ingesteld op mail.bedrijfvanmijnvrouw.nl, maar zorgt dat er dan niet voor dat met mail van Ziggo hetzelfde (phishing melding etc.) gebeurt?
De vraag is dan ook: is het mogelijk om per emailadres een smtp-server toe te wijzen in Thunderbird?

(En ja: ik stel deze vraag ook op andere fora, in de mening dat ook anderen hun bijdrage kunnen leveren)
 
Ja dat kan.

Gewoon bij accountinstellingen (menu rechts, die drie liggende streepjes). onderaan bij uitgaande server de SMPT server van haar bedrijf toevoegen. Daarna bij de instellingen van haar mailaccount helemaal onderaan haar net ingevoerde SMPT server instellen.
 
Maar dan eerst deze toevoegen bij de "Instellingen voor uitgaande server (SMTP)" neem ik aan?

1647455598328.png
 
Onze hostingprovider zegt dat de smpt-server moet worden ingesteld op mail.bedrijfvanmijnvrouw.nl, maar zorgt dat er dan niet voor dat met mail van Ziggo hetzelfde (phishing melding etc.) gebeurt?
De vraag is dan ook: is het mogelijk om per emailadres een smtp-server toe te wijzen in Thunderbird?

(En ja: ik stel deze vraag ook op andere fora, in de mening dat ook anderen hun bijdrage kunnen leveren)
Zin 1: nee
Zin 2: ja
 
Ik krijg, na de smtp-server te hebben toegewezen, onderstaande melding.

uitgaand.jpg


Dit zijn de instellingen:

uitgaand2.jpg
 
Je kan het eigenlijk in je eerste screenshot al zien. Maar wij helpen je!
"authentication required" je moet dus login gegevens invoeren. Op je laatste screenshot heb je bij "Authenticatiemethode" geen authenticatie staan.

Klik op dat pijltje naar onder en selecteer daar iets van gebruikersnaam en wachtwoord. Geen idee wat de exacte benamingen zijn maar je moet daar iig de gebruikersnaam en wachtwoord moeten kunnen invullen.
 
Alles ingesteld en het werkt zoals het moet: Gmail ontvangt weer zonder tegensputteringen...
Dank voor de adviezen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan