• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Melding: "Uw Microsoft account moet worden aangepast."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha, de ironie 🤣
 
Nou, een typisch MS gevalletje: voor de derde maal de melding gekregen, maar deze keer niet een dag na Teamviewer zoals de vorige twee maal.

Ik weet dus niet waardoor ik een MS account hebt opgedrongen gekregen. Maar het zou zo maar kunnen dat dat is gebeurd door installatie van skype, en dat dat in de voorwaarden ondergeschept zat, want het is wel het e-mail adres wat ik voor skype had toen het nog niet van MS was.
Als ik nu lees wat er gevaar loopt bij het sluiten van de microsoft account dan is het een webstructuur wat bijna met terreur dreigt:
 
Ik weet dus niet waardoor ik een MS account hebt opgedrongen gekregen.
Dat gebeurde mij laatst na een van de updates, ik dacht de 20H2. Was net op tijd dat ik het zag anders had ik al volgende geklikt. Push gedrag van Microsoft.
Bij een kennis (zonder Skype) vorige keer de boel ook weer moeten omzetten.

Microsoft account sluiten is niet nodig. Je kunt gewoon weer terug naar een lokaal account, maar MS is aardig aan het pushen de laatste tijd.
 
En waar zag je je (bijna) fout, wat voor een soort venster was dat ? Want bij updates van Windows hoef je zover ik weet nooit iets te kiezen.

Ik zit maar met het idee dat ik voor het allereerst een toegangscode en wachtwoord voor Teamviewer heb moeten doorgeven (spraak, via skype), en dat de dag daarna dit spelletje begon, en microsoft maar blijft vragen mijn gmail wachtwoord te geven om het probleem op te lossen. Nou, ik heb dus nooit deze Windows aan dat adres gekoppeld, waarom wil het mijn wachtwoord dan weten ?
Dit is nou exact waarom ik besturing op afstand eerder nooit toestond. Gaat er iets fout, dan wantrouw ik zo'n sessie gelijk tot een herinstallatie.

Ik heb mij overigens nog een belangrijk gegeven herinnerd: nog voor die teamviewer sessie begon heb ik (speciaal voor die reden) een herstelpunt gemaakt, en na die sessie dezelfde avond nog dat herstelpunt terug gezet. Dan zou je toch geen problemen verwachten.
Ich ben confused... 🙄
 
Had 'm van de week ook, gebruik een lokaal account en gebruik geen teamviewer.
Andere PC's geen melding.

Heb wel een Microsoft account waar ik gewoon in kan zonder meldingen o.i.d.

Kan alleen geen reden vinden waarom, vermoedelijk een stage loper die dat heeft uitgerold? :grinning:
 
Misschien voldoende voor mij om dat Teamviewer niet meer met dit probleem te verbinden.
 
Update 824. Ik was wat slordig:
ik zie nu dat ik toch geen Microsoft account heb gekoppeld aan deze PC. Ik heb nog steeds een lokaal account. Dat is te zien onder "Mijn info".
Wel staat er onder "E-mail en accounts" nog een aparte sectie met "Accounts die worden gebruikt door andere apps", en daar staat mijn Gmail adres sneaky gekoppeld met "Microsoft account". Hiermee wordt dan waarschijnlijk de koppeling met Skype bedoeld, en dat las ik dan toch verkeerd, als was het de PC die gekoppeld is. Even vermelden om welke app dat dan gaat is weer heel veel moeite voor Windows.

Wel is het drie maal kijken voordat je hier een wijziging aanbrengt, want accounts lijken qua teksten nogal vloeibaar gebruikt te worden, en ik krijg zelfs de kans in dat venster om opnieuw in te loggen met mijn microsoft account... (??) Dat is dan voor mij een vaag begrip geworden, en daar wil ik verre van blijven.

Zit ik nog wel met de terugkerende foutmelding..... Vraagt om wachtwoord als ik het wil oplossen. Ben niet ingelogd met MS account, wil niet inloggen met MS account, wil daarom ook zeker niet mij WW geven van mijn MS account, want dat bestaat dan niet.
 
En waar zag je je (bijna) fout, wat voor een soort venster was dat ? Want bij updates van Windows hoef je zover ik weet nooit iets te kiezen.
Dat was wel degelijk na een grote update (zoals 20H2). Kwam het toevallig bij een laptop afgelopen week ook tegen.
Na een update kwam er opeens een venster dat "de installatie voltooid zou worden". Terwijl ik geen installatie gedaan had.
Zelfde scherm (geen popup eigenlijk) wat je ziet bijna aan het eind van een verse Windows installatie ongeveer, als je dan volgende klikt moest je het Microsoft account ingeven. Gelukkig kon ik daar wel nog annuleren drukken.

V.w.b. de laatste vraag, misschien is dat op te lossen door het wachtwoord van je Gmail account te gebruiken gezien dat gekoppeld is met Microsoft account.

Evt. is het later mogelijk je pc weer te ontkoppelen als ie hem daarmee koppelt.
Heb ik mijn mijn hotmail account ook gedaan. Na een download uit de Windows Store had ie hem sneaky gekoppeld.

Ik heb nog steeds een lokaal account. Dat is te zien onder "Mijn info".
Nja, ik weet niet of dat altijd daar te zien is. Bij die laptop afgelopen week wordt nu ingelogd via een lokaal account, maar bij die info stond een telefoonnummer en nog een regel tekst er onder. Ook na omzetting naar lokaal account.
Toch logt de laptop echt met lokaal account nu in dus dat begint ook al vaagheid te worden.
 
V.w.b. de laatste vraag, misschien is dat op te lossen door het wachtwoord van je Gmail account te gebruiken gezien dat gekoppeld is met Microsoft account.

Evt. is het later mogelijk je pc weer te ontkoppelen als ie hem daarmee koppelt.
Heb ik mijn mijn hotmail account ook gedaan. Na een download uit de Windows Store had ie hem sneaky gekoppeld.
Ik ben er van overtuigd dat het ingeven van het gmail wachtwoord mij toegang geeft tot oplossingen door Windows aangeboden, maar juist dat wil ik niet. Skype heeft een eigen wachtwoord (kom ik net eigenlijk weer achter) al is het gekoppeld aan mijn Gmail. Zodoende heeft MS nog steeds niks met mijn e-mail wachtwoord te maken :joy: Of zie ik dat fout ? Kijken of ze volhouden, en hoe lang. Kijken of IK het volhoud.... 🤨
 

Aanmelden bij uw Microsoft-account
Als je Microsoft-services gebruikt (Office, Outlook, enzovoort), heb je al een Microsoft-account. Als je nog geen account hebt, kun je er een maken tijdens het aanmeldingsproces.
  1. Ga naar Microsoft-account en selecteer Aanmelden.
  2. Typ het e-mailadres, het telefoonnummer of de Skype-aanmeldgegevens die je gebruikt voor andere services (Outlook, Office enzovoort) en selecteer Volgende. Als je geen Microsoft-account hebt, selecteer dan Geen account? Maak er een aan!. Het is raadzaam om een e-mailadres te gebruiken dat je al hebt en regelmatig gebruikt.
  3. Typ je wachtwoord en schakel het selectievakje Aangemeld blijven in als je de volgende keer direct naar je account wilt gaan (wordt niet aanbevolen voor gedeelde computers).
  4. Selecteer Aanmelden.

De rode zin bevat voor mij bijna weer dezelfde twijfel: "Skype aanmeldgegevens die je gebruikt voor andere services".
En de blauwe zin vind ik raar.
 
Kijken jullie eens hier:

Wat is Linux toch een heerlijk systeem .....
windows 7 prof. ieder z'n smaak
 
Dank je, die link had ik eerder gelezen. Ik stuit op deze handeling:
  • Open het startmenu en ga naar Instellingen (tandwieltje).
  • Klik in dit scherm op Accounts > Uw info.
  • Klik hier op de link: In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.
  • Meld de computer nu af en meld deze opnieuw aan met het lokale (administrator) account.
  • Ga nu weer naar de sectie: Account > Uw Info .
  • Klik nu op de link: In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft-account.
Nogmaals in het kort:
de blauwe regel: ik ben al ingelogd op een lokaal account.
....
de rode regel: als ik die link klik krijg ik dit te zien:
========================
Microsoft account
xxxxxxx@gmail.com

Voer uw wachtwoord in:
========================
Dit suggereert mij, omdat ik nog nooit een MS account op een PC gemaakt heb, dat ik mijn gmail wachtwoord moet ingeven, en dat vind ik misleidend.
Dat wordt al ingeleid met de originele foutmelding, en in het te openen venster de rode regel
"Sommige van uw accounts vereisen actie", zonder te vertellen welke account(s), of waar die mee geassocieerd zijn.


Maar ik denk dat ik het heb opgelost. Eerst een herstelpunt gemaakt voor de zekerheid.
Ik heb mijn wachtwoord voor Skype daar ingevuld, en kreeg terug: "Alle accounts zijn in orde".

Mijn conclusie: ik zie dit als mogelijke phishing poging. Ik kan mij voorstellen dat de meeste mensen snel hun gmail wachtwoord zouden invullen, en dan een foutmelding krijgen, en dan pas hun MS wachtwoord. Verreweg de meesten hebben tenslotte een MS account op hun PC vanaf de installatie.
 
Laatst bewerkt:
Melding is niet meer teruggekomen.
Je moet gewoon weten wat ze je niet vertellen, en dan valt het kwartje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan