• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

melding videokaart niet gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikvraagje

Nieuw lid
Lid geworden
22 apr 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal

heb 2ehands Dell laptop gekocht, probeerde een game te spelen en moest toen de driver updaten van de videokaart omdat deze niet werd herkent, na installatie van de juiste driver start de laptop niet meer op. Systeemherstel gedaan en gekeken naar de videokaart. De melding bij installatie van windows was dat de kaart niet was gestart? betekent dit dat de kaart stuk is of kan ik hem op een of andere manier alsnog starten ?
 
Als je nu ook nog verteld welk type het precies is, kunnen we misschien opzoeken welke hardware er in de laptop zit.
 
Hallo, bedankt voor de snelle reactie, het is een Radeon HD8790M, de laptop is een Dell Latitude E6540 met windows 10 en i7core. Sorry, ik had dit er eerder niet bijgezet omdat ik dacht dat het een soort van standaard fout melding was bij een videokaart die niet stuk was.
 
Met adapter wordt de dedicated GPU gebruikt, op accu alleen IGP, werkt de notebook met alleen aan de accu ook niet?

Anders opstarten met de installatie USB stick en een systeemherstelpunt terug zetten indien die aanstond.
 
laptop werkt zowel met alleen accu als ook aan de lader. heeft de genoemde radeon kaart en uiteraard Intel HD graphics 4600 .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan