• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

met router geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenM

Nieuw lid
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Als ik direct inprik op het modem heb ik verbinding met internet, maar als ik de router aansluit heb ik geen verbinding meer, ook niet mt kabel.
Ik heb een sitecom 300N x3 router en heb Windows Vista.

grt, Henk
 
En welke ISP?
Indien UPC, die heeft een geautimatiseerde provisioning.
Eerst modem van de spanning en na een minuut er weer aan, laten configureren, dan de router spanning geven, aansluiten en laten configureren en dan pas de PC aankoppelen al geprobeerd?
 
ISP is Lijbrandt. (glasvezel)
Ik heb al heel veel geprobeerd, maar ik zal de aangegeven volgorde nog 'ns proberen.
grt, Henk
 
Miss moet je het mac adres van de pc klonen, kan in elke router.
 
Heb ook Lijbrandt; geen MAC-adreskoppeling, dus MAC-adres klonen zou niet hoeven.

1. Staat de router op fabrieksinstellingen? Zo nee, waarom niet?
2. Start eerst de router volledig op en daarna de modem. Bij UPC was dt de truuk...
 
Bedankt voor je tips! Ik heb alles weer rustig aan opgestart. Hij deed het plm. 15 min., daarna was de verbinding weer weg. Inmiddels had ik ook een mail gestuurd naar de helpdesk van Sitecom. Zij kwamen idd met de oplossing om het MAC-adres te klonen (en in te stellen op dynamisch IP-adres). Alles is opgelost, het werkt nu perfect! Groeten, Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan