• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

micro sd kaart wordt niet getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiaRa

Gevestigd lid
Lid geworden
25 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Dit probleem komt vaker voor heb ik al gezien met googlen, maar ik heb voor mijn situatie helaas nog geen oplossing gevonden, dus vandaar dat ik hier hulp wil vragen.
Ik heb een Lexar 8GB micro sd kaart die normaal gesproken altijd in mijn telefoon zit, maar sinds een tijdje werd hij daar niet meer herkend.
Ik weet helaas niet meer sinds wanneer dat was.
Ik heb zo'n adapter sd kaart om hem in te stoppen zodat ik hem in m'n computer kan uitlezen (de adapter doe ik vervolgens weer in een card reader die ik in de USB van de computer prik).
Helaas wordt de kaart niet getoond in verkenner.
In Apparaatbeheer verschijnt wel een nieuwe 'USB-apparaat voor massaopslag' maar in Schijfbeheer is hij niet te zien.

Ik zou heel graag de foto's en bestanden van het kaartje terug willen halen, maar Recuva kan het kaartje ook niet vinden.

Ik heb via Apparaatbeheer geprobeerd om het stuurprogramma bij te werken; daarbij liet ik hem automatisch zoeken op internet, maar dat duurde heel erg lang dus dat heb ik op een gegeven moment gestopt.
Toen heb ik geprobeerd om het apparaat eerst uit te schakelen, dat lukte, en vervolgens te verwijderen, daar liep hij op vast (reageerde niet).
Als ik de kaart in de computer stop hoor ik wel zo'n geluidje dat hij herkend dat er iets in wordt geprikt, maar het wordt dus nergens getoond.

Heeft iemand nog tips / opties die ik kan proberen om de gegevens op de kaart te redden?

het lijkt dat de microkaart kapot is, omdat de telefoon en computer zien hem niet zien.
bedoel je met schijfbeheer soms deze computer?
normaal moet je de e schijf bij deze computer of onder bestanden zien verschijnen.

--- Update ---

welke windows versie gebruik jij trouwens?

--- Update ---

ik heb iets gevonden voor als jou kaartje echt kapot is, lees dit maar eens door.
http://computertotaal.nl/overige-elektronica/cursus-hoe-red-je-een-sd-geheugenkaartje-50737

Indien hij nergens wordt gezien kun je er ook niets mee.

Al in een andere PC/printer met een cardreader geprobeerd?

Nog niet in een andere pc geprobeerd, want ik heb geen andere helaas.

Aarie: dank voor de tip. Dat programma PhotoRec klinkt veelbelovend en dat ga ik eens proberen.
Ik draai trouwens Windows 7 64 bit.
Schijfbeheer is wat je via configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer kunt bereiken.

oke ben benieuwd of het lukt, we wachten het af.

ben je al verder met je probleem?

Hoi Aarie,
Heb het vanmiddag zitten proberen, maar helaas niet gelukt.
PhotoRec kan het schijfje ook niet vinden. Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat hij schijfje vindt die de computer niet kan vinden.

zijn de koperen/messing lipjes schoon/onbeschadigd van het kaartje?
doe ook even wat lange pier zegt, mocht hij het daar ook niet doen is het kaartje echt kapot.

de koperen lipjes zijn zo te zien onbeschadigd.
Zojuist is er ineens een letter K: verschenen in verkenner. Dat moet haast wel de kaart zijn.
Ik heb direct Recuva en Photorec gestart, maar vooralsnog komen ze niet voorbij 'analyseren wat er op de kaart staat'.
Ik kan dus nog niets terughalen, maar ik laat ze rustig nog even nadenken. Al duurt het de hele nacht! :)

Helaas beide niet gelukt.
Als ik nu in verkenner op het station klik, dan krijg ik de melding 'plaats een geldige schijf in K:'

als hij hem eerst wel even ziet en daarna weer niet lijkt het net of er een los contactje in 1 van die lipjes zit.
maar of je bestanden nu nog te redden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan