• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft: Beveiligingsadviezen uitgebracht of bijgewerkt op 24 augustus 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Beveiligingsadviezen uitgebracht of bijgewerkt op 24 augustus 2018
================================================== =================

* Microsoft-beveiligingsadvies ADV180018

- Titel: Microsoft-handleiding om de L1TF-variant te bestrijden
- https://portal.msrc.microsoft.com/en-us/security-guidance/advisory/ADV180018

- Reden voor revisie:
Microsoft kondigt de beschikbaarheid aan van de door Intel-gevalideerde microcode-updates voor Windows 10 systemen.

Raadpleeg Microsoft Knowledge Base-artikel 4093836
(https://support.microsoft.com/en-us/help/4093836) voor de huidige microcode-updates van Intel.
- Oorspronkelijk gepost: 14 augustus 2018
- Bijgewerkt: 24 augustus 2018
- Versie: 2.0
 
Toch weer typisch Windows.
Bitdefender gaf eerder al aan dat er een belangrijke update was.
Terwijl Windows aangeeft up to date te zijn met een tijd van vandaag, toen handmatig laten zoeken en de update werd toen wel gevonden.
Bij mij ging het om een andere Kb nummer dan in de link van Abraham. (kb4100347)
Of er moeten 2 verschillende updates zijn uitgebracht.
 
de KB4100347 werd laatst bijgewerkt op 24 juli 2018 terwijl de KB4346084 het laatst bijgewerkt is op 25 augustus 2018 ik heb ze echter beiden hier op het systeem staan onder kwaliteitsupdates.

Ashampoo_Snap_zondag 26 augustus 2018_10h18m28s_001_.png

*ik bemerk hier wel een serieuze vertraging bij het koud opstarten van de pc … dien soms wel de reset button te gebruiken om een heropstart te doen ..
 
Kb 4346084 is hier niet aanwezig, maar dat zal dan wel aan het soort Intel product liggen.
Ook hier merk ik duidelijk een grote vertraging, normaal binnen 15 seconden opgestart, nu duurt het zeker 30 seconden langer.
 
Oke vandaar.
Ik neem aan dat die voor iedereen te gebruiken is?
 
Bedankt voor de link, die update geldt niet voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan