• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft Bijgewerkte gebruiksvoorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zal bij bijvoorbeeld Facebook steeds meer op moeten geven.
Iedereen wil geld verdienen en gegevens van gebruikers brengen nu eenmaal geld op.
Kijk alleen al wat voor toestemming je moet geven als je een gratis app uit de Playstore wilt downloaden. Maar dat krijg je als je internet en producten wilt gebruiken.
Ik heb daar niet veel moeite mee, maar ik vul wel weinig echte gegevens in.
 
Ik denk dat we niet onder de bijgewerkte voorwaarden uit kunnen.
We gebruiken bijna allemaal Microsoft.
Je kan natuurlijk overstappen naar Apple maar daar zal je ongetwijfeld het zelfde tegenkomen.
Vergeet android niet want als je een nieuwe telefoon koopt en gebruiksklaar gaat maken moet je ook een hele hoop voorwaarden accepteren .
 
Nee overstappen maakt niet uit.
Want het heeft toch geen zin, zoals jij al aangeeft moet je overal voorwaarden accepteren. Dus blijf ik gewoon het product gebruiken wat voor mij het beste werkt.
 
We leven nu in een wereld dat internet niet meer weg te denken is en bijna iedereen van internet diensten gebruik maakt .
Op zichzelf is dat allemaal geen probleem , maar als je allemaal leest wat van u verzameld en bijgehouden word zoals op FB in hun privacyregels te lezen valt .
Wij verzamelen en bewaren uw bankgegevens , kredietkaartkaartgegevens enz...... die u gebruikt om producten te betalen die u bij FB aankoopt dan ga ik me toch vragen stellen . Stel je eens voor dat internetcriminelen inbreken op de servers van FB en die gegevens stelen om misbruik van te maken . Het is niet de eerste maal dat je leest dat bij een bank of kredietinstelling hun servers werd ingebroken en data met klantgegevens gestolen word . Het is ook niet de eerste maal dat bij een online webshop word ingebroken om data te stelen .
 
Het zou een goede optie kunnen zijn voor criminelen, want dat soort informatie willen ze graag hebben. Gelukkig gebruik ik zelf geen creditkaart, want dat kan je een hoop ellende geven.
 
Ze verzamelen wat meer dan dat van jou . Naam, adres , GSM of telefoonnummer , en dat laatste GSM of telefoonnummer hebben criminelen in bezit en in naam van Microsoft bellen ze u dan op .
 
Natuurlijk zoeken ze meer informatie. maar ik ben altijd terughouden online met informatie delen.
Ook mogen ze mij bellen, ik koop of sluit nooit iets af aan de telefoon.
Als de persoon al Engels spreek hang ik gelijk op.
Helaas denkt niet iedereen daar over en verdienen ze zo een hoop geld.
 
‘Wat ooit een rijk aanbod aan blogs en websites was, is nu verengd tot een handvol dominante platformen’
Tim Berners-Lee
 
Ze verzamelen wat meer dan dat van jou . Naam, adres , GSM of telefoonnummer , en dat laatste GSM of telefoonnummer hebben criminelen in bezit en in naam van Microsoft bellen ze u dan op .
Ik heb eens iemand van Microsoft aan de lijn gehad.
De beste man zei dat er iets met mijn pc was en vroeg toegang.
Ik vertelde hem... O dat is niet zo mooi, maar eigenlijk vind ik het wel raar want ik heb apple.
Toen hing ie meteen op.
 
Als je gebeld wordt door een nepmedewerker van Microsoft, hoeft dat niet per se te betekenen dat jouw telefoonnummer is buitgemaakt. Die telefoonnummers worden willekeurig gekozen. Zo werd mijn moeder ook wel door die scammers gebeld. Ze heeft nooit een computer gehad, omdat ze daar totaal geen interesse voor had.
 
We moeten het denk ik als volgt zien. Ze maken gebruiksvoorwaarden omdat ze daartoe zijn verplicht. Dat is handig wanneer je een (juridisch) conflict met een van de partijen hebt. In elk geval ik, kies de apps en programma's die ik gebruik zorgvuldig. Er zijn daarin twee wegen de eerste is we accepteren de voorwaarden en gebruiken het product. De tweede is, we accepteren de voorwaarden niet en gebruiken het programma dus niet.

Denken dat het bij bijvoorbeeld Apple beter is geregeld dan bij Microsoft mag, maar is struisvogelpolitiek. Want ook die verzamelen je gegevens, ook dat bedrijf heeft voorwaarden als je een product van hen koopt en gebruikt.

Op blijven letten is zeker noodzaak, maar de opoffering van onze privacy is al jaren geleden begonnen en teruggaan is geen optie. Pen en papier wordt in veel gevallen al niet meer geaccepteerd.
 
Als je gebeld wordt door een nepmedewerker van Microsoft, hoeft dat niet per se te betekenen dat jouw telefoonnummer is buitgemaakt. Die telefoonnummers worden willekeurig gekozen. Zo werd mijn moeder ook wel door die scammers gebeld. Ze heeft nooit een computer gehad, omdat ze daar totaal geen interesse voor had.

We wijken wat af van het originele topic . Ik zal een nieuw topic starten hierover , kunnen we daar verder gaan .
 
Geldt niet alleen voor Microsoft, heb net ook mails van PayPal ontvangen met nieuwe gebruikersvoorwaarden. Waar vele gebruikers zijn worden wetten gesteld en die kunnen enkel worden meegedeeld via gebruikersvoorwaarden. Wie daar echt aan wil ontsnappen, kruipt best op een onbewoond eiland waar enkel nog met kokosnoten geklap over afstand kan worden gecomuniceerd. :cool:
 
Microsoft , Apple , Facebook, google , paypal enz........ zijn amerikaanse bedrijven waar de wet het toelaat je privacygegevens zomaar mogen gedeelt worden met bedrijven . Amerikaanse burgers zullen die e-mail niet ontvangen hebben . Omdat GDPR in mei 2018 in werking treed (europese richtlijnen) , zijn die amerikaanse bedrijven nu ook verplicht om je in te lichten over hun nieuw beleid .Waarom die hoge boetes die door europa opgelegd worden .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onze nieuwe AVG zal voor deze bedrijven ook nog wel even een puntje tot zorg zijn, om het maar even netjes te zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan