• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuws Microsoft brengt eerste bèta van CCleaner-achtige app uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.736
Waarderingsscore
1.390
Microsoft heeft de app PC Manager in bèta uitgebracht. De applicatie is 'CCleaner-achtig' en biedt allerlei tools om een Windows-installatie op te schonen. Nieuwe functies zijn er niet echt; de app stopt links naar allerlei in Windows ingebouwde opschoontools in één app.

De situatie is enigszins opvallend: PC Manager is in de Engelse taal beschikbaar, maar de website waarop hij te vinden is, pcmanager.microsoft.com, is alleen in het Chinees. De app werkt op Windows 10 versie 1809 en nieuwer.

De tools die inbegrepen zijn, zijn voornamelijk bedoeld om werkgeheugen en opslagruimte vrij te maken. Voor die laatste komen de bekende factoren langs: caches, de prullenbak, tijdelijke bestanden voor Windows Update enzovoort. Ook kan de applicatie voorstellen doen over welke 'startup apps' uit te schakelen. Verder is er integratie met Defender voor virusbescherming, blijkt uit een kijkje in Taakbeheer tijdens een scan.

Microsoft probeert gebruikers met de applicatie wel over te laten stappen op zijn Edge-browser. Wie die niet als standaardbrowser heeft ingesteld, wordt verteld dat dat een 'potentieel probleem' is. Ook zal de app voorstellen om bepaalde apps niet tegelijk met Windows te laten starten, maar onder die suggesties vallen geen Microsoft-apps.

Bron Security.nl
 
Wil je hem proberen, op genoemde site: pcmanager.microsoft.com kun je hem downloaden. Kies de meest rechtse button boven in het scherm, dat is de download button.
En idd. installeert hij ook gelijk Edge maar even zie ik in mijn lijst.
(Ik heb het geprobeerd maar opstarten lukte niet, waarschijnlijk omdat USArmor het gebruik blokkeert. Ik kreeg alleen even een wit venster)
 
Ik wacht wel tot hij uit de beta komt, ik ben wel benieuwd wat het meer
gaat doen ipv van schijfopruiming van nu.
Hij zal zeker veiliger zijn in gebruik dan Ccleaner, die ook je register kapot kan maken.
 
je register kapot kan maken
Maar toch alleen maar als je de reg. cleaner gebruikt. Of bedoel je iets anders.

Zelf ga ik hem waarschijnlijk helemaal niet gebruiken. Mijn geheugen kan alle wijzigingen niet meer bijhouden tegenwoordig:confused:
 
Ja de reg cleaner, veel mensen gebruiken die en dan kunnen er vreemde problemen ontstaan.

Ik gebruik het niet meer, alleen de schijfopruiming van Windows zelf.
Het enigste waar ik Ccleaner nog voor gebruik is als er door een nieuwe upgrade veel onnodige apps erop zijn gekomen en die niet verwijderd kunnen worden, dan is Ccleaner handig om ze dan wel te verwijderen.

Ik zou als ik jou was alleen de schijfopruiming gebruiken, is meer dan voldoende.
 
Tja, laten we eerlijk zijn, de meeste Cleaners doen meer kwaad dan goed, ze kunnen jouw systeem om zeep helpen door te veel eraf te gooien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan