• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft lanceert Windows 10 Fall Creators Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.776
Waarderingsscore
1.403
Microsoft lanceert vanavond de nieuwste update, voor mensen die niet willen wachten, hij is al handmatig op te halen in de link onderaan het bericht.


Microsoft lanceert vanavond om 19:00 uur de Windows 10 Fall Creators Update, de tweede grote update voor het besturingssysteem dit jaar. Eerder dit jaar in april verscheen de Creators Update. De Fall Creators Update introduceert allerlei nieuwe features, waaronder ook verschillende beveiligingsopties.

Zo is er een beveiligingsmaatregel genaamd Controlled folder access toegevoegd die tegen ransomware moet beschermen. Via de maatregel kunnen gebruikers mappen opgeven die worden gemonitord. Zodra een niet toegestane app een aanpassing aan bestanden binnen deze mappen probeert te maken krijgt de gebruiker een waarschuwing. Standaard worden mappen als Documenten, Foto's en de Desktop gemonitord.

Exploit Guard
Een andere belangrijke maatregel is Windows Defender Exploit Guard die het besturingssysteem tegen exploits moet beschermen. Exploit Guard is gebaseerd op de populaire Enhanced Mitigation Experience Toolkit (EMET) van Microsoft. EMET voorziet Windows en geïnstalleerde applicaties van een extra beschermingslaag die het lastiger voor aanvallers moet maken om zowel bekende als onbekende kwetsbaarheden in het besturingssysteem of geïnstalleerde programma's of plug-ins aan te vallen. Exploit Guard biedt dezelfde bescherming voor legacy applicaties die EMET biedt. Om mogelijke compatibiliteitsproblemen te voorkomen zal Windows 10 vanaf de Fall Creators Update EMET automatisch verwijderen of blokkeren.

Permissies
Met de Fall Creators Update wordt ook het permissiemodel van Windows 10 uitgebreid. Op dit moment vragen apps alleen in het geval van locatiegegevens om toestemming van de gebruiker. Het permissiemodel gaat straks verder dan alleen locatiegegevens, maar zal ook hardware en andere onderdelen omvatten, zoals camera, microfoon, contacten en kalender. Zodoende kunnen gebruikers kiezen welke apps informatie van het systeem kunnen opvragen. Het permissiemodel geldt alleen voor apps die via de Microsoft Store zijn gedownload.

Verder zal de Fall Creators Update ervoor zorgen dat VBScript execution in Internet Explorer 11 voor websites in de Internet Zone en de Restricted Sites Zone wordt uitgeschakeld. De Fall Creators Update wordt gefaseerd door Microsoft uitgerold, waarbij nieuwere computers die als eerste zullen ontvangen. Gebruikers die niet willen wachten kunnen de update handmatig via de software downloadsite downloaden. Het is vervolgens mogelijk om een upgrade uit te voeren of een geheel schone installatie van Windows 10 met de Fall Creators Update uit te voeren, zoals Microsoft in dit artikel uitlegt.
 
de link Software downloadsite geeft je op dit moment nog steeds het media creation tool 15063.00 en dus niet het beloofde 16299.15 kiest men " Update Now " dan start men dus de Windows10Upgrade9252.exe op en deze geeft vervolgens aan dat je systeem up to date is indien je dus 15063.674 heb draaien ...
*de tools werden dus nog niet bijgewerkt door Microsoft .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jij toevallig de update al binnen gehaald?
Want ik ben benieuwd of hij zonder problemen werkt.
Aangezien voor de 1703 versie nog steeds problemen worden verholpen.
 
ja ik draai deze al op een virtuele Windows 10 en heb deze vandaag ook geinstalleerd op de 2 reserve desktop's d.w.z. op 1 ne desktop heb ik de upgrade gedaan met behoud van alles en hier verkreeg ik dus naderhand ook een Windows.old op de andere desktop heb ik een geheel verse installatie gedaan vanaf een opstartbare usb welke ik aangemaakte heb via een iso verkregen via een install.wim welke decrypt werd van een install.esd ..je zie ik ben vlijtig bezig geweest .

alles werkt hier probleemloos ..heb nog niets raars vast gesteld ..
59e62bab4da61-Ashampoo_Snap_2017.10.13_09h25m56s_003_.png
 
Oké mooi, ik had al wel verwacht dat jij dit zou gaan testen.
Dus dan kan ik het vandaag of morgen ook gaan binnen halen :)
 
vanaf 19.00u indien je zelf handmatig ga zoeken ...morgen zal wellicht ook de optie "update now " werken op dit moment werkt deze optie dus nog niet !
 
de update is beschikbaar ...

59e6381276b9c-Ashampoo_Snap_2017.10.17_19h03m32s_001_.png
 
Hier kan ik hem nu ook downloaden.
 
succes met de upgrade ..
 
Ja dank je, ik ben benieuwd wat er allemaal veranderd.
 
ik bemerkte daarstraks dat het me niet mogelijk was op de verse Windows 10 build 16299.15 om Malwarebytes premium te installeren ...de Windows Defender heeft een optie bijgekregen die dit tegen hield ...
 
Ik heb Malwarebytes er al opstaan, ik neem aan dat ik die niet hoef te herinstalleren.
Of moest jij dat wel doen?
 
nee indien je de update doet dan blijft alles behouden ..
ik bedoelde dus de verse instal op de 2de reserve desktop waar ik dus eerst een niet toegewezen ruimte aanmaakte van de ssd m.a.w. ik verwijderde daar eerst de bestaande Windows 10
 
Oké goed om te weten, mogelijk dat mensen hier over gaan klagen bij Microsoft en wordt dit weer opgelost.
Want mensen hebben wel betaald voor Malwarebytes.
 
Ik ben hem aan het binnenhalen maar heb wel gezorgd dat ik een goede image van mijn huidige installatie heb.
 
je bent in feite niets met deze image ... immers ook al bevalt je deze versie niet en je ga terug via de image of via de optie aanwezig in de Windows 10 dan nog komt deze update wederom aankloppen ...je kan deze wel voor een bepaalde tijd uitstellen maar daarna ben je verplicht deze op te halen ...
*eerder werd geloof ik door arie25 al vermeld dat er een bepaalde build van de Windows 10 al geen updates meer ontvangt ...de bedoeling hiervan is dat Microsoft wilt dat iedereen dan ook steeds meegaat in het ophalen van de laatste build's en dat niemand blijft zitten met een oudere build versie ....jammer voor diegene waarvan de hardware in het gedrang komt .
 
Ik ben hem aan het binnenhalen maar heb wel gezorgd dat ik een goede image van mijn huidige installatie heb.
 
We zijn toch allemaal een beetje proefkonijnen van Microsoft.
 
@Emi
Klopt de 1507 versie wordt niet meer ondersteunt.
Hier is de update binnen, vandaag maar eens kijken of alles nog goed werkt.
 
de versie 1709 build 16299.15 word vandaag al naar build 16299.19 geupdated...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan