• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft office (excel, Word enz.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Hoi,

Als ik het goed heb, kon het programma Microsoft Office ook via Windows Update geupdate worden. Blijkbaar gaat dat al een hele tijd niet meer. Vraag hoe kan je Microsoft Office updaten?

Mvg,
 
Een onderdeel van office opstarten (vb Word) ... ga naar account ... office updates (bijwerkopties) ... nu bijwerken.
Over welke versie van Office gaat het?
 
Hoi,

Microsoft Office professionel Plus 2016.

Mvg,
 
En is het gelukt om bij te werken (zie bericht #2)?
 
Vanaf Office 2016/Office 365 dien je dus zoals artstudiog aangeeft Office bij te werken
vanuit bijvoorbeeld Word.

  • Start Word.
  • Klik op Nieuw bestand en dan opent een leeg Word document.
  • Klik links bovenaan op Bestand en kies dan voor helemaal onderaan voor Account.
  • Daar zie jij dan een knop Bijwerkopties - klik daarop!
 
Nee, da's niet nodig, tenzij je bij de eerste installatie van Office, of later, de functie 'automatisch updaten' hebt gedeactiveerd. Als je dat niet hebt gedaan, m.a.w. Office standaard hebt geïnstalleerd, dan gebeurt het updaten volkomen automatisch / geen interventie van user nodig.
 
@quandor - ik ben het niet met je eens.
Ook al is bij mij in de instellingen ook Updates voor andere produkten van MS geactiveerd, ik krijg geen uitgebrachte updates voor Office 2016 binnen via de Windows Update.
 
Nee, niet in Windows (update), maar de Office installatie, Binnen Office zelf. Da's wat anders dan bij de updates van Windows aangeven 'voor andere producten van Microsoft'.
Als je daar, zie plaatje, de boel netjes hebt geregeld, dan gaat het 100% volautomatisch.
Het is wat kleinere tekst in het plaatje dat ik postte, maar rechts naast de button 'Bijwerkopties' staat 'updates wordt automatisch gedownload en geïnstalleerd'.
Echter, klik je op die button, dan kan je ook kiezen om het automatisch updaten uit te schakelen.
Ik heb dan ook in geen jaren Office handmatig geupdate juist omdat het vanzelf gaat.


Het zou daarnaast zomaar kunnen dat het een of andere beveilings (firewall / block) tooltje de boel tegenhoudt, maar da's een kwestie van het logje bekijken van het tooltje en / of minder tooltjes geïnstalleerd hebben. ;)

5dd1385a3dc03-office_updates.jpg
 
Laatst bewerkt:
@quandor ja office 365 werkt precies zoals U zegt ,alles word automatisch bijgewerkt als je die optie hebt aangekruist. 👍
 
Bij mij (Office 365) staat alles identiek als op het plaatje van Quandor (# 8) maar toch gebeurt dat niet automatisch (of toch niet altijd). Als ik al eens check (zo om de veertien dagen) dan werkt ie alles bij en kan ik mijn Office enkele minuutjes niet gebruiken. Ik heb dus de indruk dat het niet automatisch gebeurt. Ik gebruik die Office-programma's niet echt veel, misschien is dat de reden, wie zal het zeggen?
En zoals in Abe #7 heb ik ook eens getest om dat via de Windows update binnen te krijgen, helaas pindakaas, ook niet automatisch.
 
Bij mij staat die ook op automatisch (office 2016 pro plus), heb eens geklikt op nu bijwerken en kreeg de melding dat er niks moest bijgewerkt worden, dus werkt dit bij mij blijkbaar wel.
 
@artstudiog 🙄 Mmm vreemd zou het wel moeten doen,heb nog effe een testje gedaan hoeft eigenlijk niet, want die Update gaat automatisch
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje.PNG
    Voorbeeldje.PNG
    8,5 KB · Weergaven: 7
De vreemde kronkels van Microsoft, zullen we maar denken, he.
 
Dat is idd. een mogelijkheid maar er zijn ook potentiële andere opties te bedenken:
zo weet ik van een aantal mensen dat hun machine vol kan zitten met software zoals
- adblockers
- virusscanners
- anti malwaresoftware
- andere software die dingen / regelt / bewaakt etc. etc.

Mogelijk dat een van de toegevoegde appjes in samenhang met andere software op sommige machines bepaalde blokkades opwerpt? Daar is natuurlijk wel achter te komen maar dat kost weer even wat gespeur. Wellicht is het simpeler om idd. zo nu en dan eens op handmatig updaten te controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan