• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft services kunnen geen verbinding met internet maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammie2

Gewaardeerd
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
1.552
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb vorige maand office 365 via school gekocht, en hiervoor heb ik andere inloggegevens gekregen dan mijn gebruikelijke microsoft account. Toen ik office wou activeren kreeg ik na het invullen van het mail adres een scherm dat zei: "Hiervoor hebt u internet nodig" (foutcode 0xCAA30194). Vorige week heb ik het wachtwoord van mijn primaire microsoft account gewijzigd, en toen kwam ik erachter dat dit probleem verder zit dan alleen met office. Ik kan namelijk ook de gegevens van mijn microsoft account niet wijzigen. Dan zegt hij: "Er is iets fout gegaan" (foutcode x080190001). Toen ben ik wat verder gaan kijken en bijvoorbeeld de microsoft store kom ik ook niet meer in. Daar zegt hij: "Controleer de verbinding". (foutcode 0x80072EE7). Ik heb al een volledige scan gedaan met malware bytes en daar is ook niets uitgekomen. Hopelijk kan hier iemand me helpen.

Alvast bedankt!
 
@Abraham54 Daarmee kan ik dus ook niet inloggen (ik krijg een melding dat ik gegevens moet bijwerken, maar dan krijg ik het scherm van er is iets fout gegaan)

@Lange Pier Ik zal t eens doorlezen
 
@Lange Pier De snelle oplossing is niet van toepassing op mijn besturingssysteem en bij de handmatige oplossing, in mijn hosts file staat geen statisch IP voor windows updates
 
Heeft verder niemand een idee wat het zou kunnen zijn? Anders ga ik waarschijnlijk gewoon een schone installatie van Windows erop zetten.
 
Je hebt recht op (telefonische) ondersteuning van Microsoft. Bel ze eens. Niet geschoten is altijd mis. Wat de schone installatie betreft: da's toch helemaal niet nodig? Je pakt je externe harddisk waar een laatste (goede werkende) image / kopie van je C-schijf met Windows op staat en die zet je terug.
Kost nog geen half uur. Schone installatie met daarna al je progjes kan enkele avonden duren.
 
Ik zal eens contact opnemen met Microsoft, maar qua schone installatie, dat doe ik ongeveer jaarlijks, en t is al weer n tijd geleden dus dat is t probleem niet.
 
Al eens overwogen om na een schone installatie en bij een compleet 'ingerichte' machine een systeemkopie / image te maken? Scheelt je zoveel tijd bij een herinstallatie.
 
Vaak gebruik ik een schone installatie om eens een selectie te maken van programmas die ik niet meer gebruik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan