• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft servicesovereenkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Ik heb een Microsoft mail ontvangen omtrent de services overeenkomst. Hebben jullie ook z'n mail van Microsoft ontvangen, zo ja, kan iemand mij dan vertellen wat e.e.a. inhoud en wat ik moet doen.
Alvast bedankt.
 
het komt er op neer dat jij nu dient te beslissen of je akkoord gaat met de overeenkomst ...
ga je niet akkoord dan word je Microsoft Account stop gezet (hier heb je dan nog 2 maanden de tijd om als nog akkoord te gaan ...indien je akkoord ga dan ben jezelf verantwoordelijk betreffende de on-line opgeslagen , geüploade of in de cloud documenten , films, muziek enz ...
zijn er zaken aanwezig met auteursrechten dan geef je aan anderen het recht deze te mogen gebruiken en vervalt dus het zeggenschap betreffende je auteursrechten en of vergoeding !
concreet word er hier meeggedeeld dat al wat je in de cloud of op Skype of in ondrive neerzet kan gebuikt worden door anderen ..
*bij het stop zetten van je Microsoft account word dan ook alles wat aan dit account gekoppeld is verwijderd ...en stop gezet ..dus ook Xbox , Ondrive .....
 
Ik heb een Microsoft mail ontvangen omtrent de services overeenkomst. Hebben jullie ook z'n mail van Microsoft ontvangen, zo ja, kan iemand mij dan vertellen wat e.e.a. inhoud en wat ik moet doen.
Alvast bedankt.

Ja die heb ik ook gehad.
Dit jaar worden in Europa de privacy regels veranderd en zullen bedrijven hun beleid daar op aan moeten passen.
Ik geloof dat die in mei gaan gelden.
 
Emi ik heb een lokaal account. Als ik niets doe dan ga ik akkoord met de services overeenkomst van Microsoft toch? Hoe moet ik op de mail reageren en wat moet ik doen?
 
je heb een lokaal account in gebruik maar je zult dan ook een Microsoft account moeten hebben ..
gebruik jij Ondrive of Skype of haal jij soms iets op uit de Store dan heb jij ook een Microsoft account ...en ook al gebruik je enkel het Lokaal account dan nog dien jij minstens 1x per jaar je in te loggen op je Microsoft account doe je dit gedurende 5 jaar niet dat gaat ook Microsoft er van uit dat dit Account niet meer gebruikt word en zal men dit Account stop zetten en verwijderen ...
 
Sorry ik ben een beetje "dom". Moet ik mijn lokaal account nu omzetten in een Microsoft account?
 
jij heb blijkbaar niet doorgelezen ...er zijn 2 links aanwezig ...lees deze eens door ...
jij hoeft je Lokaal account niet om te zetten ...het is al voldoende indien je de store gebruikt of de Outlook dat jij je daar effe aanmeld ... wil ik nagaan hoeveel virtuele machienes er gekoppelt zijn aan mijn Account dan log ik me ook in anders gebruik ik hier ook steeds enkel het Lokaal account .
 
Dat soort e-mails kun je het beste meteen verwijderen, tenzij je in een speciale situatie verkeert.
 
Dit is geen risicomail omdat je nergens via een link of dergelijke dient te reageren. Het is gewoon een melding dat vanaf 1 mei nieuwe privacy regels gelden in Europa. Enkel in geval je geen gebruik meer wenst te maken van je Microsoft-account (Hotmail, live, outlook, enz) dien je stappen te ondernemen. Indien je blijft gebruik maken van je Microsoft account, dan stem je automatisch in met de nieuwe reglementering. Dit alles heeft niks te maken met je log-in van Windows, lokaal of Microsoft-account. Bezitters van een Microsoft account zullen dit alleszins minstens 1 keer per jaar gebruiken (mail, store, office, OneDrive, ....) en dan blijft alles gewoon werken zoals daarvoor. Dus - zoals Emi al meldde - je dient niks om te zetten voor Windows. Als je echt veel tijd hebt, kan je die ganse reglementering eens gaan doorlezen maar dan ga ik toch liever een namiddagje op de fiets of de motor. Mail mag in klassement of prullenbak.
 
Dit jaar worden in Europa de privacy regels veranderd en zullen bedrijven hun beleid daar op aan moeten passen.

Het gaat over wat meer dan de privacy regels. Het gaat ook over gegevensbescherming , datadiefstal enz . en is zeker geen klein boterhammetje .


https://gdpr-eu.be/wat-is-gdpr/


Gratis reclame voor AVG

AVG word wel AVG anti-virus niet bedoelt .
https://www.privacycommission.be/sites/privacycommission/files/documents/STAPPENPLAN NL - V2.pdf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan