• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Migratie naar nieuwe mapstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luukie

Junior lid
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

In een organisatie hebben sinds een jaar of 10 een groep van ca. 20 verschillende personen bestanden en mappen toegevoegd op een netwerkschijf.
U begrijpt allemaal dat dit een enorme zooi en wirwar van bestanden en mappen is geworden.
Nu heb ik een nieuwe mapstructuur ontwikkeld. Het probleem is echter de migratie van de oude naar de nieuwe mapstructuur. Hoe kan ik dit het beste aanpakken volgens jullie?

Ik dacht eraan om alle medewerkers (zo'n 10) een maand (sept) de tijd te geven om hun 'oude' bestanden te categoriseren in de nieuwe structuur.
Vanaf 1 september moeten zij dan ook hun bestanden opslaan in de nieuwe structuur.

Is dit logisch volgens jullie? hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast bedankt,

Luuk
 
Ik zou nu eerst met de gebruikers communiceren, in hoeverre de nieuwe mappenstruktuur door hun begrepen en gebruikt kan worden.
Want anders wordt het weer een puinhoop!
 
Ik zou nu eerst met de gebruikers communiceren, in hoeverre de nieuwe mappenstruktuur door hun begrepen en gebruikt kan worden.
Want anders wordt het weer een puinhoop!

Dat heb ik inderdaad al gedaan en de structuur die ik ontwikkeld heb wordt door iedereen begrepen. De vraag is puur: Hoe kan ik het beste migreren van oud naar nieuw? dus dat betekent ten eerste geen bestanden kwijtraken, ten tweede zorgen dat iedereen zijn/haar oude bestanden in de nieuwe structuur plaatst en ten derde moet ervoor gezorgd worden dat alle nu gemaakte bestanden in de nieuwe structuur opgeslagen worden.
 
Goede vraag.

Ik zelf zou denk ik een iets langere termijn aanhouden voor het omzetten van de oude- naar de nieuwe struktuur, maar ook een startdatum inplannen vanaf wanneer de nieuwe mappenstruktuur al gebruikt dient te worden voor nieuw aangemaakte bestanden!

En wat verplaatsen betreft: ik zou "kopiren" kiezen!
Dan kan er niks misgaan in geval de stroom uitvalt of iets anders gebeurt, waardoor de kopieergang onderbroken wordt.
Is de inhoud van een oude map naar de nieuwe struktuur gekopieerd, dan kan die oude map verwijderd worden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan