• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Mijn Crome browser werkt niet meer op overheidssites

Status
Niet open voor verdere reacties.

FraVanZo

Nieuw lid
Lid geworden
12 apr 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Zowel mijn overheid.nl als de belastingdienst blokkeren mij Google Chrome browser. Ik werk op Windows 10 met de Version 89.0.4389.114 (Official Build) (64-bit) Chrome build. Ik heb het ook geprobeerd op m'n Linux Mint 20 systeem met hetzelfde effect. Op Mijn overheid.nl krijg ik de volgende error msg:

1618254663558.png
Op advies van de helpdesk heb ik m'n gebruikersgeschiedenis én m'n cookies gewist, zonder enig resultaat.
Bij de belastingdienstkrijg ik de volgende melding:

1618254814352.png
Alle andere sites werken OK met Chrome.
op mijn windows machine kon ik met M'soft Edge gewoon inloggen bij beide sites, en op m'n Linux machine ging het ook vlekkeloos met Firefox.

Ik kan m'n belastingen dus wél invullen, maar vreemd is het wel. Wie heeft een idee wat dit kan zijn?

dank FraVanZo
 
@FraVanZo - In Linux Mint heb jij ook standaard Firefox.
Heb jij die browser al gebrobeerd.

In Manjaro Linux heb ik geen enkel probleem met Firefox om in te loggen.
 
Beste Imouse, dank voor je snelle reactie. Zoals in m'n bovenstaande bericht; met Firefox op Mint gaat het uitstekend, en met Edge op Windows ook, maar op zowel Windows als Mint krijg ik geen verbinding met die overheidssites. Ik denk dat de boodschap van de belastingdienst nog wel een aanknopingspunt zou kunnen bevatten, maar daar ben ik niet technisch genoeg voor.

Vr Gr FraVanZo
 
Heb jij een update gehad van Chrome deze week?
Zou ook kunnen dat de sites van de overheid tijdelijk niet met Chrome overweg kunnen door een probleem aan hun kant.
 
Ik heb niks bewust ge-updated, maar ja, dat weet je nooit helemaal zeker.
Het wordt overigens nog gekker:
Als ik een nieuw window in de incognito modus, werken de overheidssites wél. in de gewone modus niet.
RaRa, wie heeft er een idee?
 
Dat is wel heel bijzonder, lijkt dan een verkeerde instelling.
Kijk eens of het resetten van Chrome de oplossing is.
  1. Open Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer. Instellingen.
  3. Klik onderaan op Geavanceerd. Chromebook, Linux en Mac: Klik onder 'Instellingen resetten' op Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarden. Instellingen resetten. Windows: Klik onder Resetten en opruimen op Instellingen resetten.
 
Beste Aarie25: Bingo!
Dank je wel voor deze tip.
Toch wel bijzonder dat deze instellingen op zowel Windows 10 als Linux Mint verkeerd staan. . . .
 
Fijn dat het weer werkt.
Mogelijk toch een instelling veranderd door een update. Maar nu weet je voor een volgende keer hoe het is op te lossen 😀
 
Ja, nu werkt het, maar ik ben er nog niet.
Ga stuk voor stuk de oude situatie zoveel mogelijk beetje bij beetje herstellen, en kijken waar het fout loopt.
Mocht ik een 'dader' kunnen identificeren, dan meld ik dat hier ook nog even . . .
Fijne dag verder,
groet,
FraVanZo
 
Dat heb je goed, want het kan ook komen door een aanpassing of verandering van jou zelf.
Bijvoorbeeld door een add-on van een beveiliging
product.
 
Ben al weer een stukje verder, het lijkt een extensie te zijn; Exif viewer Pro.
En ik denk deze setting:

Site access
Allow this extension to read and change all your data on websites you visit:


On click


On specific sites


On all sites

Ik kan me voorstellen dat de overheid zoiets niet fijn vindt.

Als deze extensie eenmaal aan heeft gestaan, werken de sites niet meer, dus die zal wel een cookie plaatsen oid.
Gelukkig kan ik zonder, dus heb ik 'm maar uitgezet.
Fijne dag verder,
groet,
FraVanZo
 
de melding u heeft een verouderde Browser die binnenkort niet meer word ondersteunt
heb ik bij alle browsers ,zowel Chrome, Firefox en Edge
 
Controleer voor jezelf ook even of je Chrome versie 89.0.4389.128 hebt.
 
Ben al weer een stukje verder, het lijkt een extensie te zijn.

Gelukkig kan ik zonder, dus heb ik 'm maar uitgezet.
Als je hem toch niet nodig hebt, kun je hem ook wel verwijderen.
Maar goed om te horen dat je de oorzaak hebt gevonden.
Jij ook nog een fijne dag.
 
Mocht je de extensie wel willen behouden kan je hem ook uitzetten voor bepaalde websites. Dan hoef je het niet steeds handmatig te doen.
 
Ik had 89.0.4389.114 (Official Build) (64-bit) , maar heb 'm net geupdate naar 89.0.4389.128 (Official Build) (64-bit)
Verder kreeg ik de meldingen zoals boven omschreven en niets wat lijkt op een 'verouderde browser'
Enfin. met het uitzetten van die extentie is eea opgelost.
Moet enkel allerlei zaken die chrome ondershuids voor me regelde nu weer (voor één keer) zelf doen, maar ja, dat gaat ook wel lukken . . . .

Fijne dag gewenst,

FraVanZo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan