• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Mijn laptop geeft afbeeldingen niet goed weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dheumpie

Nieuw lid
Lid geworden
15 okt 2019
Berichten
0
Waarderingsscore
1
Sinds vandaag opeens doet mijn laptop vrij vreemd, zoals te zien op de afbeeldingen laden er verschillende dingen met een soort kruis er door heen. Dit is eigenlijk bij vrijwel alle knoppen waar je op kan klikken (dus ook op "plaats bericht" onder dit bericht) Ook als ik een office bestand open laden de foto's die daar in staan met een vreemde driehoekige vorm zoals ook te zien op de afbeelding.

Ik vraag me af waar dit probleem hem in zit en of ik dit eventueel zelf op kan lossen. Zo niet hoor ik dat ook graag en ga ik kijken wat ik er mee kan doen.

Het gaat om een
HP ProBook 440 G6 Base Model Notebook PC
productnummer: 4RZ53AV



Schermopname (1) - kopie.pngSchermopname (10).png
 
Hallo DHeumpie,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Ik heb jouw discussie naar het juiste forum verplaatst.

Doe onderstaande:

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Geen bedreigingen gedetecteerd dus de daarbij behorende stappen uitgevoerd (zie bestand)
 

Bijlagen

  • MBAM SCANLOG.txt
    1,4 KB · Weergaven: 5
We kijken verder!

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
Hierbij de log die uit de minitoolbox is gekomen
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    15,3 KB · Weergaven: 3
De discussie heb ik weer verplaats.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Niks Wikisend!

Als bijlage toevoegen zoals gevraagd en al eerder door jou gedaan!
 
oh, dan heb ik dat verkeerd begrepen excuus
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    204,5 KB · Weergaven: 5
  • Addition.txt
    22,1 KB · Weergaven: 3
Een vraag, is jouw computer ook verbonden met een bedrijfsnetwerk, of gebruik jij jouw computer ook binnen een bedrijfsnetwerk?
 
Niet binnen een bedrijfsnetwerk, wel binnen school verbonden met het eduroam schoolnetwerk.
 
En zijn op dat bedrijfsnetwerk in die school specifieke eisen gesteld met betrekking tot de veiligheid?
Want ik vraag dit vanwege de HP ProtectTools Security Manager in jouw Windows.
Dat tool is specifiek ontwikkeld om veiligheidstools centraal in de computer te beheren.
 
Voor zover ik weet zijn deze er niet, ik weet dat je in de omgeving in moet liggen met een gebruikersnaam en een wachtwoord.

Overigens is als extra informatie misschien goed om te vertellen dat de laptop vrijwel zo goed als nieuw is (en een week of 3 prima werkte) en dat ik deze voor het posten op dit forum heb herstelt naar de fabrieksinstellingen
 
De beste wijze om jouw notebook snel en goed werkend te krijgen - door een volledig schone installatie van Windows 10 te doen.

Via de Windows update krijg je dan ook de drivers die nodig zijn en alle crapware van HP ben je dan kwijt.
 
Zelfs na een schone installatie van Windows heb ik nogsteeds het zelfde probleem, ik begin me af te vragen of het misschien aan een van de onderdelen kan liggen
 
Laten de technische kant van jouw notebook onder de loep leggen!

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Save as Text file

Voeg het tekstbestand toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe bij te voegen, kijk dan hier:
 
hierbij de resultaten van de "speccy tool"

btw: enorm bedank voor alle hulp! :):grinning:👍
 

Bijlagen

  • Speccy tekst.txt
    97,7 KB · Weergaven: 8
Wat ik al vermoedde, jij hebt enkel de Intel HD grapics aan boord.

Ik ga je helpen om de instellingen van die graka naar maximaal te zetten.

Via Zoeken naar Configuratiescherm gaan.
Klik rechtsboven in dat scherm op het pijltje en kies voor grote snelkoppelingen.

In het geopende Configuratiescherm ga je naar Energiebeheer.

Dat zal op Gebalanceerd (aanbevolen) staan. Klik nu op de link De schema-instellingen wijzigen.
Klik vervolgens op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Scrol in dat kleien venster naar Intel (R) Graphics Plan:
Klik op het plusje dat voor Intel (R) Graphics Plan staat!

Je ziet nu twee vermeldingen - Op batterij en Netstroom
De instelling bij Netstroom zal op Gebalanceerd staan, zet dit nu op Maximum Performance;
Klik daarna op de knop Toepassen en klaar.

5da46c0411366-Energie-instellingen.jpg


Zijn de rare beelden nu verleden tijd?
 
zoals je kan zien op de screenshots heeft dit (ook na opnieuw opstarten) nog niet het probleem opgelost.Schermopname (17).png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan