• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
indien je kunt opstarten via een herstel medium ( cd , dvd of usb stick) dan zou je ook de opdrachtprompt kunnen gebruiken om een CHKDSK C: /F /R opdracht in te geven ...
na het opnieuw opstarten van het systeem zal dan eerst de scan uitgevoerd worden ..

uitleg parameters..
/F betekent: fix errors.
/R betekent: repair bad sectors.
 
Ben nog van de oude stempel hé, heb deze al jaren en daarmee start je een besturingssysteem op zonder je HD te gebruiken, gebruik deze soms om data op te halen, want velen schrijven hun data nog steeds weg op de systeemschijf, als het systeem dan niet meer opstart zit je met de gebakken peren.
Dat er recentere alternatieven bestaan wil ik best geloven zoals Lange Pier hier aanhaalt.
 
Beste mensen,

Ik heb de instructiefilm van die aarie25 gaf gevolgd en een ISO-opstartschijf gemaakt. Daarmee start de laptop wel op maar na enig tijd blijft hij hangen in de prompt:

x:\windows\system32>

Weet iemand wat ik dan zou moeten invullen bij de knipperende cursor?

Of heb ik een verkeerde opstartschijf gemaakt (is het toch 32 ipv 64)

Alvast dank voor jullie hulp.
 
Ik zou dan zeggen dat de computer niet werkt via de iso opstart schijf.
Hoe lang duurt het voor dat jij die regel krijgt te zien?
Heb jij dan tijd om andere dingen te doen, zoals wat Emi aangeeft?
 
Ik heb het CHKDSK commando ingevoerd op deze prompt en hij is nu al een uur druk aan het werk. Ik wacht met spanning af en zal je informeren over de voortgang van mijn avonturen met de laptop die het risico loopt uit het raam geflikkerd te worden.
 
Oké goed om te horen dat hij al een uur blijft doen.
Ik ben benieuwd of er iets uit de scan komt.
 
Beste vrienden,

Ik heb mijn laptop nog steeds niet aan de praat gekregen. Hij start op met de schijf maar blijft dus hangen in x:\windows\system32>

Het CHKDSK programma is hard aan het werk geweest maar kennelijk geen resultaat opgeleverd.

Heeft iemand nog een suggestie, anders breng ik hem naar een reparateur.

Alvast dank.
 
Hallo,
Wat stond er aan het eind van de scan?
Want dan staat er vermeld of er fouten of beschadigingen zijn gevonden en of het hersteld kon worden.
 
Hallo,
Wat stond er aan het eind van de scan?
Want dan staat er vermeld of er fouten of beschadigingen zijn gevonden en of het hersteld kon worden.

Ja, hij melde een groot aantal wijzigingen/reparaties. Bij herstart kwam ik echter in dezelfde situatie.

Misschien domme vraag, maar kan ik achter de commandprompt niet een commando geven waarin Windows opstart?
 
Merk je trouwens al wel iets van een verbetering?
Je zou ook CrystalDiskInfo kunnen gebruiken om te kijken wat die aan geeft.
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=9509

Nee hij zou uit zich zelf moeten opstarten, daar heb je geen commando voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan