• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

mijn laptop upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sevenelle

Nieuw lid
Lid geworden
8 mrt 2020
Berichten
10
Waarderingsscore
3
Mijn laptop is nogal langzaam en nu is het advies om hem te upgraden, en dat zou ik zelf kunnen om de achterkant open te schroeven en in het lege vakje zo'n kaartje te duwen. Ik heb de youtube filmpjes gekeken en dit lijkt mij wel eenvoudig genoeg om dat zelf te doen.
Ik heb totaal geen verstand van al die termen, maar wel eigenwijs genoeg om het e.e.a. proberen uit te zoeken (wat voor de meeste hier dan lachwekkend zal zijn. ;) ) Maar toen ik deze laptop kocht had ik gezegd dat ik iets gelijkaardigs zocht met hetgeen ik had (en uiteraard ook gezegd dat ik er geen verstand van had). Dus kreeg ik deze laptop, alleen wat er niet bij werd verteld is dat er met windows 10 meer geheugen nodig zou zijn dan met windows 7, dat was een advies wat even vergeten was. En ik nu met dit langzame apparaat zit.
Bijgevoegd heb ik de informatie van mijn laptop. Het heeft mij een halve gekost maar tot zo ver gelukt. Nu heb ik dus al uitgezocht dat ik:
SODIMM nodig heb om dat het een laptop is.
dat ik DDR4 nodig heb
4 of 8 GB erbij zou voldoende zijn denk ik (ik gebruik 'm normaal, geen games e.d.)
en dat ik 2133MHz moet hebben.

Nu had ik weer ergens iets gevraagd en omdat het blijkt dat 2133Mhz weggaat of moeilijker te krijgen is dat ik dan 2400Mhz kan nemen. Hier begin ik dan weer in de stress te raken, klopt dit wel? Gaat mijn laptop dan niet stuk?
Wat is het beste om te doen? En ik heb wel gegoogled en kan nog wel iets vinden, maar zie dan weer zoveel prijsverschillen.
Dus hellup! Waar doe ik verstandig aan?
 

Bijlagen

  • laptop 2.png
    laptop 2.png
    16,7 KB · Weergaven: 16
  • laptop geheugen.png
    laptop geheugen.png
    109 KB · Weergaven: 16
  • laptop.png
    laptop.png
    387,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
8GB indien mogelijk zal jouw computer beter laten presteren, omdat de onboard Intel graka dan ook meer geheugen krijgt!

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
8GB indien mogelijk zal jouw computer beter laten presteren, omdat de onboard Intel graka dan ook meer geheugen krijgt!

Uhmm Abraham, ik weet niet wat onboard Intel graka betekent. o_O:worried:
 
Hoi Monica onder een onboard grafische kaart wordt verstaan dat deze in de processor erbij zit en tapt uit het aanwezige werkgeheugen.

Een en ander is met 4 GB aan de krappe kant, met 8 GB krijg je de situatie dat er voor Windows 4 GB werkgeheugen is en voor de grafische kaart de andere 4 GB.
 
Wat is het volledige type van die Acer?

Een SSD erin zou de boel aanmerkelijk sneller laten werken naast 4GB extra maar daar zal plaats voor moeten zijn.
Alhoewel er met meer geheugen niets sneller wordt alleen minder langzaam als er niet hoeft te worden geswapt.
Dus kreeg ik deze laptop, alleen wat er niet bij werd verteld is dat er met windows 10 meer geheugen nodig zou zijn dan met windows 7, dat was een advies wat even vergeten was. En ik nu met dit langzame apparaat zit.
Is ook niet zo, alleen als er eerst een W7 32 bits op stond.
En waarom loop je niet even naar de plaatselijk PC shop?
 
Wat is het volledige type van die Acer?

Een SSD erin zou de boel aanmerkelijk sneller laten werken naast 4GB extra maar daar zal plaats voor moeten zijn.
Alhoewel er met meer geheugen niets sneller wordt alleen minder langzaam als er niet hoeft te worden geswapt.

Is ook niet zo, alleen als er eerst een W7 32 bits op stond.
En waarom loop je niet even naar de plaatselijk PC shop?

Acer Aspire E15 E5-575-320p ... zie bijgevoegde foto
Er stond niets op de laptop, ik heb 'm nieuw gekocht.
Ships, nu moest ik weer opzoeken was ssd betekent. :blush:
Plaatselijke shop .... Juist omdat ik verschillende informatie krijg snap ik er helemaal niets meer van, en weet ik gewoon niet meer wat dan goed is om te doen.
 

Bijlagen

  • laptop.png
    laptop.png
    387,8 KB · Weergaven: 13
Dan zou er i.p.v. de DVD lezer/schrijver een Caddy in kunnen voor een SSD maar als je dat zelf moet doen zonder kennis kun je dat dan beter laten doen.
Plaatselijke shop .... Juist omdat ik verschillende informatie krijg snap ik er helemaal niets meer van, en weet ik gewoon niet meer wat dan goed is om te doen.
Is er maar eentje dan? en welke verschillende informatie?
Zit ook 2400 in.
 
Hoi Monica onder een onboard grafische kaart wordt verstaan dat deze in de processor erbij zit en tapt uit het aanwezige werkgeheugen.

Een en ander is met 4 GB aan de krappe kant, met 8 GB krijg je de situatie dat er voor Windows 4 GB werkgeheugen is en voor de grafische kaart de andere 4 GB.

Oké, dus ik zou aan een extra 4GB genoeg hebben?
Heb ik dan nu goed begrepen dat ik beter 2x4GB erin hebben dan 1x4GB + 1x8GB ??
 
Dan zou er i.p.v. de DVD lezer/schrijver een Caddy in kunnen voor een SSD maar als je dat zelf moet doen zonder kennis kun je dat dan beter laten doen.

Is er maar eentje dan? en welke verschillende informatie?
Zit ook 2400 in.

Het enige dat ik zou durven doen is zo'n geheugenkaartje erin willen stoppen, dus andere dingen ga ik niet aanzitten.

Lange Pier, je maakt mij nu wel in de war. Jij zegt nu dat er 2400 inzit en ,zie bijgevoegde foto van mijn laptop, die zegt 2133. Hoe kan dit?
 

Bijlagen

  • laptop geheugen.png
    laptop geheugen.png
    109 KB · Weergaven: 9
Hoi Monica,

je moet er dus een gelijkwaardig 4GB element bijzetten, indien dat kan.
 
Zoals LP in #5 ook al meldde gat de laptop niet sneller worden met meer RAM geheugen, je gaat enkel iets meer dingen tegelijk kunnen doen. Je zal ook al eens de laptop moeten open maken om te zien of 1 x 4Gb of 2 x 2Gb in zit. Een SSD-schijf (ipv de klassieke harde schijf) zal je snelheid wel een serieus stuk opkrikken.
 
Hoi Monica,

je moet er dus een gelijkwaardig 4GB element bijzetten, indien dat kan.
 
Bedoelde, kan ook.
Kijk wat er op staat en zoek die of die nog te koop is.
Maar als je besluit er een caddy in te laten zetten met een SSD laat je het die mensen toch doen?

Neeeeee, daar ga ik uiteraard niet met mijn handen niet aanzitten.
 
Zoals LP in #5 ook al meldde gat de laptop niet sneller worden met meer RAM geheugen, je gaat enkel iets meer dingen tegelijk kunnen doen. Je zal ook al eens de laptop moeten open maken om te zien of 1 x 4Gb of 2 x 2Gb in zit. Een SSD-schijf (ipv de klassieke harde schijf) zal je snelheid wel een serieus stuk opkrikken.

Ik wil juist graag wat meer dingen tegelijk doen. Ik sla maar weinig op, het meeste zijn word.doc en een paar plaatjes waar ik dan op het moment mee werk. De rest zet ik dan weer op een stikkie.
De laptop is opengemaakt, er zit nu 1x4GB in én nog ruimte voor een 2de.

Ik, Aagje ben meteen even gaan lezen en kijken over zo'n SSD-schijf. Dat klinkt dan ook weer interessant. Alleen als ik dan weer ga kijken, zie ik weer zoveel verschillende geheugen en ook prijzen. poefffff
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg ook al naar de bekende weg over het type, staat allemaal in de bijlage in de startpost, ook de HDD.

laptop.png
 
Ik heb de titel van het topic verduidelijkt en het topic op de juiste plek gezet. :)
 
Hoi Monica, volgens Tweakers zit er 1TB harddisk in jouw notebook.

Als je nu een 250 GB SSD aanschaft en in je notebook zet, kan je de verwijderde harddisk in een USB3 behuizing zetten (is ook niet moeilijk) en dan kan je die voor opslag van eigen data gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan