DiamondPearl
Nieuw lid
- Lid geworden
- 14 apr 2021
- Berichten
- 6
- Waarderingsscore
- 0
Het gaat om een Samsung S10 mobiel. Ben er 2 maanden geleden achter gekomen dat hij gehackt is. De hacker heeft met mijn Gmail account een Samsung Members account gecreëerd zonder dat ik het door had. Ook heeft mijn mobiel zichzelf niet ge-update qua software sinds december vorig jaar. Door de hacker.
Hij had zelfs mijn gezichtsherkenning veranderd/ ongedaan gemaakt. En biometrie voor een vingerafdruk ingeschakeld. Deze 2 heb ik ongedaan gemaakt. Ik heb hem uitgelogd uit mijn mobiel. Tenminste qua Google account en Samsung Members account. Maar kortgeleden heb ik mijn mobiele wachtwoord veranderd. En kan mij het alleen deels herinneren. Maar kom er maar niet volledig op. Dus kan mijn mobiel niet in. De pincode weet ik wel van de simkaart.
Ik vroeg mij af of ik een fabrieksherstel kon uitvoeren? Ik heb een nieuwe Gmail account aangemaakt op een andere apparaat. Ik heb ergens gelezen dat als je fabrieksherstel uitvoert. Je mobiel dan voor dezelfde Gmail account gaat vragen als de eerste waarmee je was ingelogd op de mobiel. En van deze weet ik het wachtwoord niet. Sinds de hacker misbruik maakt van deze Gmail account van mij. En een code naar het nummer laten sturen heeft ook geen zin. Kan de mobiel niet in zonder wachtwoord. En kan momenteel geen andere mobiele telefoon gebruiken. Om dus mijn simkaart even in te doen.
Ook is de tijd opgelopen qua het invoeren van een wachtwoord. Sinds het steeds niet de juiste is. Ik moet nu meer dan een uur wachten bij het opnieuw invoeren van het mogelijke wachtwoord. Is dit überhaupt gewoonlijk voor een mobiel?
En weet iemand of het veilig is om fabrieksherstel uit te voeren. En gewoon met een andere Gmail account in te loggen op de mobiel. Eenmaal gereset? Graag 100% zeker weten.
Aub graag hulp & advies.
Hij had zelfs mijn gezichtsherkenning veranderd/ ongedaan gemaakt. En biometrie voor een vingerafdruk ingeschakeld. Deze 2 heb ik ongedaan gemaakt. Ik heb hem uitgelogd uit mijn mobiel. Tenminste qua Google account en Samsung Members account. Maar kortgeleden heb ik mijn mobiele wachtwoord veranderd. En kan mij het alleen deels herinneren. Maar kom er maar niet volledig op. Dus kan mijn mobiel niet in. De pincode weet ik wel van de simkaart.
Ik vroeg mij af of ik een fabrieksherstel kon uitvoeren? Ik heb een nieuwe Gmail account aangemaakt op een andere apparaat. Ik heb ergens gelezen dat als je fabrieksherstel uitvoert. Je mobiel dan voor dezelfde Gmail account gaat vragen als de eerste waarmee je was ingelogd op de mobiel. En van deze weet ik het wachtwoord niet. Sinds de hacker misbruik maakt van deze Gmail account van mij. En een code naar het nummer laten sturen heeft ook geen zin. Kan de mobiel niet in zonder wachtwoord. En kan momenteel geen andere mobiele telefoon gebruiken. Om dus mijn simkaart even in te doen.
Ook is de tijd opgelopen qua het invoeren van een wachtwoord. Sinds het steeds niet de juiste is. Ik moet nu meer dan een uur wachten bij het opnieuw invoeren van het mogelijke wachtwoord. Is dit überhaupt gewoonlijk voor een mobiel?
En weet iemand of het veilig is om fabrieksherstel uit te voeren. En gewoon met een andere Gmail account in te loggen op de mobiel. Eenmaal gereset? Graag 100% zeker weten.
Aub graag hulp & advies.