• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn spiksplinternieuwe modem blijft uitvallen en laptop is zoo traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb je hetzelfde abo als ik.
En ik haal met gemak die 200Mbps

Maar jij bent met WLAN verbonden, is het niet?
 
Als met WLan wifi bedoelt, dan ja.//Ben nu tegelijkertijd ook in chat met Ziggo medewerker
 
Kan je het notebook niet aansluiten met een ethernetkabel.

Woon jij in een stad of een dorp.
 
Ik woon in de hoofdstad// Laptop zit ver van modem..moet minstens 10 meter kabel hebben, maar ik ga er eentje zoeken morgen..En nu moet ik naar bed ..werken morgen..Slaap ze
 
Ga naar inSSIDer Home (letzte Freeware-Version)
Download en installeer de laatste gratis versie van inSSider.

Met dit programma kan jij zien hoe jouw netwerk het doet.
Je kan ook met laptop en dit programma opgestart gaan wandelen door jouw woning, om te zien wat er zoal met jouw netwerk gebeurt.

Overigens: ik heb inderdaad een 10 meter lange ethernetkabel in gebruik thuis.
WLAN heb ik in de modem uitgeschakeld en ook de Ziggo hotspot is mijn modem uitgeschakeld.
 
Ben ik weer...
Gisternacht met hulp van Ziggo chat medewerker, mijn wifi wachtwoord én naam veranderd.
Mijn laptop ziet helaas de 5G optie niet, alleen de 2.4 G.
Ik heb gelezen dat dit een windows 10 probleem is, en dat meer mensen hiermee worstelen.
Snelheid bleef gister op 30 mbps hangen.

Vandaag een 15 meter ethernet kabel gekocht, en bij de eerste meting vloog ie meteen boven de 200mbps.
Alles is nog niet zuiver, want de kabel verbindt met de oude modem naam, maar het werkt, dat is het belangrijkste.

Ik ga die inssider home progje ff uitproberen, Bedankt!

Mijn Duits is vreselijk en zelfs niet bestaand, dus ik klik maar op de blauwe download knop :eek:
 
Een programma genaamd SpyHunter is meegelift met de download (Ik zei dat mijn duits slecht was).
Is dit een veilig programma, of zal ik het verwijderen?
 
Ojee, had ik iets duidelijker moeten zijn!
Verwijderen ja - maar zeer waarschijnlijk staat die scanner niet in de programma-lijst.
 
Kenmaerk van vooral budget en voordelige notebooks is dat er een WLAN-adapter inzit die de N-band niet aankan!

Is op te lossen door een fatsoenlijke WLAN-kaart in de laptop te zetten.
 
Tja deze laptop is de moeite niet waard. Temeer omdat het niet uit te breiden is.
Zit al op zijn maximum wat geheugen betreft.
_____
Ik neem aan dat mijn laptop schoon is qua besmettingen. Mijn modem is al twee dagen niet meer uitgevallen, en de Internet snelheid is weer op niveau. Mijn D: backup schijf heb ik geformatteerd, en een nieuw backup gemaakt.
Zullen we maar opschonen? Mijn bureaublad zit vol met schoonmaak middelen. ;)
 
Ja, Spyhunter is via Configuratiescherm-Programmas verwijderd.
Ik ga er van uit dat het weg is.
 
Mooi zo.

We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

gHIvRKWR.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.
 
Dat ga ik nu doen.
Bedankt voor je hulp, en tot de volgende keer//Fijn Weekeinde.
Sluiten maar!
 
Jij ook een heel fijn weekend en veel plezier wet jouw notebook.

Ik heb ook jou weer graag geholpen. Happy Surfing.
Dit topic zal ik sluiten en op Opgelost zetten.
59c653a6037c7-p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan