• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn (vreemde?) internet constructie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ozz123

Gevestigd lid
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
362
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb op de begane grond van mijn huis een modem met daarop wifi maar hij trekt het op de 3e verdieping niet zo goed. Omdat ik voornamelijk boven op de 3e verdieping zit heb ik een switch op de 3e verdieping en 3 PCs via de kabel verbonden (werkt zonder problemen). Nu heb ik op de switch nog een modem aangesloten met wifi mogelijkheden omdat ik op de laptop ook gewoon op het internet wil gaan. Dit werkt echter niet, ik heb op mijn telefoon wel internet maar telkens wanneer ik met mijn laptop verbinding probeer te maken krijg ik de volgende melding: Windows can't communicate with the device or resource (Primary DNS Server). Na wat ge-google heb ik dit gevonden (https://answers.microsoft.com/en-us...s-server/9043f785-2f4e-4cc1-adf5-6ba5ca413749) maar na het resetten van mijn TCP/IP krijg ik nog steeds dezelfde melding. Iemand hier enig ervaring mee?
 
Zal wel een router zijn en geen modem, DHCP server ervan staat uit?

Een powerlink met wifi was geen optie?
 
Hey Pier dat kan inderdaad zo zijn. Geen idee hoe ik het DHCP kan checken.

Geen idee wat een powerlink is, had deze nog liggen router.
 
Super zal het even doornemen!
 
Je dient de router op de plek van de switch te zetten en de switch kan daarna met de router verbonden worden.
 
Dus als ik het goed heb begrepen: router beneden (of modem weet het verschil niet zo goed)--->router boven-->switch in plaats van wat ik nu heb, router-->switch-->router?
 
Als je boven echt een router heb, kun je de switch weg laten.

Wat voor merk/type/model router gebruik je boven ?
 
Dat is dus het lompe Polley, als ik mijn PCs direct aansluit op de modem (heb het even opgezocht: Asus DSL n14u) dan doet 1 PC het niet. Dus het is of, mijn laptop heeft geen verbinding of mijn PC niet en het liefst heb ik natuurlijk dat ze allebei werken.
 
Je sluit eerst 1 pc op de router/modem aan die je boven gebruikt. Met een kabel tussen PC en router. Dus nog niet koppelen aan de netwerkkabel vanaf je eerste router. Dan kun je hem configureren, belangrijk is dat DHCP uit staat (als je 2 routers gebruikt is het beste om er maar 1 met DHCP te configureren).

Configureer meteen ook je wifi !

Als die configuratie goed is kun je de pc even los koppelen. Sluit je hem aan op de rest van je netwerk. Router even opnieuw opstarten.

Daarna zou je weer je pc aan kunnen sluiten (mogelijk ook even opnieuw opstarten).


Je tweede router functioneert dan als het goed is als switch en acces-point.
 
(als je 2 routers gebruikt is het beste om er maar 1 met DHCP te configureren).

Het is ook je enige mogelijkheid om de DHCP in router 2 uit te zetten. Anders krijg je conflicten met je ip adressen omdat ze dubbel worden uitgegeven. Het uitgeven kan wel maar dan moet je dat regelen met een specifieke reeks adressen, die je dan weer uitsluit in router 1.
 
Beste Polley en Ruben, beetje een late response (druk weekend :) ) maar alles lijkt nu te werken. Inderdaad DHCP uitgezet en tot nu ca. een uur geen last van iets gehad. Bedankt!
 
Mooi! Houd ons op de hoogte als er noemenswaardige veranderingen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan