• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn Windows Media Player werkt de bibliotheek niet bij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter Broer

Nieuw lid
Lid geworden
19 okt 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Sinds kort heb ik mijn muziekverzameling (35.000 songs) op mijn NAS gezet, zodat ik die van diverse apparaten kan afspelen via een draadloze verbinding. Ondanks vele pogingen werkt de Windows Media Player (WMP) de bibliotheek niet geheel bij. Op 1 laptop slechts 200 songs in de bibliotheek en op de andere laptop 95% van de songs. Ook worden de (bijgewerkte) metagegevens vaak niet verwerkt in de WMP. Ik kan weinig logica ontdekken in hoe de WMP de media-data verwerkt.
1. Wie weet hoe ik deze problemen kan oplossen ?
2. Wie kent een andere (geavanceerdere) Media Player die ik zou kunnen gebruiken en die wel goed werkt, waarbij mijn afspeellijsten ook kunnen worden overgezet ?
3. Bestaat er een goede handleiding over hoe de WMP precies werkt v.w.b. het bijwerken van de bibliotheek ?
 
Allereerst welkom hier op het forum!

Welke Windows versie gebruik jij?
Je zou hier eens kunnen kijken of er nog goede tips tussen staan.
Hier vind je ook andere apps.
 
Op 1 laptop is het WINDOWS 8.1, op de andere laptop is het WINDOW 10 HOME IN S-MODE.
 
Nog gekeken naar de gegeven link?
 
Nog gekeken naar de gegeven link?
Ja dat heb ik gedaan, maar helaas gaf dat niet de oplossing voor mijn probleem. Het rare is dat songs de ene dag wel en de volgende dag niet meer in de bibliotheek staan. Als ik via WMP de albumgegevens probeer bij te werken (automatisch via internet) dan werkt dat prima, maar een dag later is een deel van die bijgewerkte info weer verdwenen of veranderd. Toen ik mijn muziekbestanden nog niet op een NAS had staan maar op een externe schijf aan de laptop had ik dat probleem nooit.
Nu heb ik WINAMP gedownload en geinstalleerd; helaas stopt het vullen van de bibliotheek na 19664 songs, en helaas worden mijn afspeellijsten in WMP ook niet meegenomen. Ik overweeg ook VLC Media Player eens uit te proberen. Zou het zo kunnen zijn dat WMP gewoon te oud is en niet meer geserviced wordt ?
 
Ik kan niet vinden of WMP nog wordt ondersteunt.
Dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Ik zou zeker VLC player eens uit proberen.
Maar het zou ook kunnen dat jij gewoon teveel muziek hebt :)
 
op de W10 home S kan men geen software installeren ma.w. indien de WMP niet standaard aanwezig was dan kun je deze ook niet ingebruik nemen tenzij je deze via de store heb verkregen ..
*op een W10 S systeem kan men niet zelf via windows onderdelen in of uit schakelen de WMP verkrijgen indien deze niet standaard aanwezig is !
 
Je krijgt het als het goed is alleen op de volgende manier.
Opgenomen in schone installaties van Windows 10 en upgrades naar Windows 10 vanuit Windows 8.1 of Windows 7. Sommige versies van Windows 10 hebben dit als een optionele functie die u kunt inschakelen.
 
de ts zei dat hij de W10 home S gebruikte ..
vervolgens kan hij nooit de WMP installeren via de optionele functie als deze niet standaard aanwezig is ..
wat hij wel kan via de optionele functie is de WMP verwijderen mocht deze standaard aanwezig zijn in de S versie om vervolgens deze daarna opnieuw te laten installeren via de optionele functie ..
 
Dat zou een optie kunnen zijn.
Maar ik weet niet of WMP nog wel wordt ondersteunt, want ik kan er niks over vinden.
Anders kan hij beter uitkijken naar iets anders.
 
blijkbaar word deze niet meer vernieuwd en ondersteund doch is deze nog steeds te gebruiken ...
5f907fd36a75e-Ashampoo_Snap_woensdag_21_oktober_2020_20h35m32s_001_.jpg


*het rare is dat er vermeld word dat de 12.0.9600.16384 de laatste versie was van uit het jaar 2013
maar dat ik hier de 12.01.19041.488 vermeld heb staan als ik de info over de WMP opvraagt .
5f90820d5b3fd-Ashampoo_Snap_woensdag_21_oktober_2020_20h46m02s_002_.jpg

*dus ja hij word via de update's bijgewerkt .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan