• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling Mijn Wordpress website heeft malware - laptop checken

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinklomp12

Junior lid
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo,

Eén van mijn Wordpress websites heeft sinds kort kuren, de website linkt automatisch door naar allerlei vreemde websites.
De website was al een jaar ongeveer online, sinds een maand kwam deze ellende ineens op de website. Nu hebben we de hele Wordpress theme opnieuw geinstalleerd, maar het gebeurt nu opnieuw (slechts twee mensen ingelogd geweest)!

(Website is www. worldfair. one. Het vreemde is dat het de ene keer wel gebeurt en een andere keer niet, dan lijkt de website weer veilig te zijn)

Ik zou graag met jullie hulp willen checken of ik iets vreemds op mijn laptop heb zitten wat dit zou kunnen veroorzaken, de Logs zijn bijgevoegd.

Ander dingetje, geluid/koptelefoon issue:

Mijn laptop speelt geen geluid af via de speakers, alleen via een headset. Nu schijnt dit een wel vaker voorkomend probleem te zijn met een DELL laptop. Ik ben allerlei forums en youtube filmpjes afgegaan, ik heb maar één truc kunnen vinden hoe het wel werkt: Ik ga naar Geluid - Opnemen - klik met rechtermuis knop op Microfoonmatrix - eigenschappen. Vervolgens naar Tab ''Luisteren'' en vink daar "Naar dit apparaat luisteren" aan terwijl het keuzemenu daaronder aangeeft '' communicatie Koptelefoon''.

Ik ben al blij dat het nu werkt, echter moet ik telkens deze actie uitvoeren als ik van speaker wil overstappen naar koptelefoon en andersom. Ik heb al allerlei systeemupdates geïnstalleerd, maar niets verhelpt dit probleem.

Al heel erg bedankt voor de tijd en hulp!
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    46,1 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    53,5 KB · Weergaven: 1
Hallo Erwin,

zo te zien is jouw Windows niet het probleem, maar doe voor de zekerheid het volgende:

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Hai Abraham,

Ik had MBAM al op m'n PC staan, deze heeft inderdaad niets gevonden. Ik gebruik deze dan ook elke weken een paar keer.


Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 20-02-19
Scantijd: 15:48
Logbestand: d0cd9324-34f8-11e9-a622-5c260a5b3b24.json

-Software-informatie-
Versie: 3.6.1.2711
Versie componenten: 1.0.527
Update pakketversie: 1.0.9350
Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17134.590)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: DESKTOP-S2TJFO3\erwin

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 329710
Dreigingen herkend: 0
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 19 min, 3 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

WMI: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Ik had al het idee dat er een schoon log zou komen.
Dus Windows kan je uitsluiten.
 
Ik zou jou Chrome even updaten, er zijn ondertussen grote lekken gedicht.
Want jij gebruikt nog versie 70.0.3538.110
Terwijl de laatste Versie 72.0.3626.109 is.
Dit doe je door in Chrome op de 3 puntjes rechtsboven in beeld te klikken-help-over Google Chrome-wachten tot hij klaar is en dan even herstarten.
 
Gebruik jij de laatste versie van Wordpress?
Want er worden regelmatig lekken gevonden of Wordpress sites aangevallen.
 
Hai okay ik heb Chrome geupdate, dankje.
Wordpress is inderdaad helemaal geupdate al. We hebben het theme 'schoon' opnieuw geinstalleerd, maar deze heeft nu dus al allemaal Malware.. (2 personen hebben ingelogd)
 
Heb jij van die Wordpress site het wachtwoord al eens veranderd en sterker gemaakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan