• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Minder programma's mee laten opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lieve

Senior
Lid geworden
17 jun 2004
Waarderingsscore
44
Hallo, ik zou graag willen dat er minder programma's mee opstarten van bij het begin.
Ik meen mij te herinneren dat dit best via 'uitvoeren' --> msconfig kan gebeuren. Maar wat mag ik hiervan uitvinken?

msconfigy.jpg

Ik heb er een aantal uitgevinkt, maar zijn dat wel de juiste? Ik heb dus niet op OK durven drukken.
Graag uw advies.
http://img684.imageshack.us/img684/9049/msconfigy.jpg

Dit is wel goed, ook nero check kan uit.

Hoi Lieve :)

jusched en adobearm kunnen ook uitgevinkt worden.
Gaat om de update shedulers van Java RE en Adobe producten, maar beide werken maar halfsegat (bv. bij java RE is het belangrijk voor de veilgheid dat de oudere update of versie gedenstalleerd wordt, maar als er geupdate wordt via de sheduler blijven die oudere updates/versies dus staan: kan beter handmatig gebeuren), blijven wel eens haperen wanneer er dan geupdate kan/moet worden, ... en overbodig om elke windows opstart mee op te starten en telkens mee te lopen.

reader_sl is het "laadversnellertje" van de Acrobat reader. Die is wel goed als je vaak .pdf bestanden opent (en daarvoor de Adobe Reader wil gebruiken, want er zijn ook stukken lichtere/veiligere alternatieven voor v. Foxit reader) omdat die dan idd. wel sneller de .pdf bestanden opent/laadt. Maar als je zo maar eens zelden een .pdf bestand moet openen, is de snelheidswinst daarbij, de vertraging die de opstart bij elke windows opstart en het geheugenverbruik m.i. niet waard. Maar dat hangt er dus vanaf of je vaak .pdf bestanden moet opnenen of het de moeite is om die te laten blijven mee opstarten :)

Als het voor jou niet nodig is dat het systeemvakicoontje voor Winamp mediaspeler (voor instellingen van de winamp speler, voor het snel openen ervan, ...) elke windows opstart mee opstart, kan die ook uitgevinkt worden (winampa.exe).
De speler is nl. ook (snel) te bereiken via start > (alle) Programma's.
Het is dus ook niets essentieels, maar wel kwestie van persoonlijke voorkeur ook: het is niet omdat de opstart ervan voor pers. a compleet overbodig is, dat dat ook zo is voor persoon b. Die vindt het mss juist handig dat het al mee opstart bij elke windows opstart, omdat h/z het toch elke dag wel gebruikt. En dan kan het beter wel aangevinkt blijven :)

Succes :)

OK, bedankt allebei. Ik vink ze uit. :smile:

--- automatische edit ---
Zijn er in deze lijst (zie afbeelding in eerste post) die ik zeker niet mag uitvinken?

't Is maar dat ik graag heb dat mijn PC vlug opstart (ik kan hem namelijk niet meer lang aan laten staan omdat hij warm wordt. Ik sluit hem dus af telkens ik weg ga van de computer, maar het is dan wel fijn als hij snel weer opstart als ik terugkom).

Laatst bewerkt door een moderator:
agrsmmsg --> is van de modem, 'k denk dat je die best aan kan laten staan
dit.exe --> niet super essentieel maar toch wel handig om te behouden omdat dit ervoor zorgt dat flashgeheugen (bv. als je je camera aan de pc aansluit) zichtbaar wordt in de windows verkenner ed.
Launchu3 --> soortgelijk, maar te maken met (herkenning, toewijzen van driveletter, ...) aansluiting van een U3 apparaat
http://kb-nl.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/1755
=> deze zou 'k al zeker wel aan laten, net als antivirus/firewall (Avast zaken ivm Antivirus zo te zien) :)

Rundll32 cmicnfg.cpl --> zou evtl. wel uit kunnen, is het configschermpje van de geluidskaart dat bereikbaar is via het icoontje in het systeemvak. Als die uitgevinkt wordt, verschijnt dat icoontje dus niet meer mee in het stukje balk vlak naast de klok rechtsonder bij windows opstart
atiptaxx --> soortgelijk maar dan te maken met de videokaart.
=> Essentieel zijn die niet, en desgewenst ook te bereiken via start > configscherm,
maar 'k weet niet hoe dat zit als er evtl. individuele aanpassingen eens in gebeurd zijn ofzo. Ik zou hier nog even mee wachten/andere reacties afwachten.

ctfmon --> is niet nodig en zou dus uitgevinkt kunnen worden, maar hij staat er de volgende opstart wschl. weer, terug aangevinkt. Althans als je (minstens) SP2 hebt, want doorvoor lukte het wel. je zou eens kunnen proberen nog om 'm uit te vinken, maar de kans is groot dat het niets uitmaakt (hij toch weer aangevinkt is)
Hier staat evtl. wel een uitleg hoe je kan voorkomen dat het uitgevoerd wordt:
http://support.microsoft.com/kb/282599/nl

teatimer --> kan je in principe wel uitzetten als je geheugenverbruik/opstartijd wilt sparen ('k zou dit dan wel doen via de instellingen van spybot s&d zelf ipv via msconfig). Het overlap voor een stukje (maar niet helemaal) wel een acief onderdeel van Avast. Als je niet regelmatig spybot update, heeft het iig niet zo heel veel zin om 'm mee te laten lopen, want bij de updates komen ook de nieuwe "beschermingen" tegen kwaadaardige sites, programma's enz... binnen)

Die "bluesoleil" ken ik niet (weet niet wat het prcies diet) maar zo te zien is die gerelateerd aan bluetooth materiaal. Dan hangt het er vanaf of je dat gebuikt. bv. een bluetooth muis, soort afstandsbedieningetje via bluetooth, GSM ofzo? Als dat iets is van bv. een familielid die eens een zelden keer die nodig heeft voor op deze computer, zou je het ook kunnen uitvinken, lijkt mj. Maar ik durf het niet met zekerheid zeggen, de bestandsnaam is in de screenshot ook niet zichtbaar

De Microsoft Office en Photo Express zijn ook niet helemaal zichtbaar, maar dit zijn ook weer zaken die in principe uitgevinkt kunne worden, tenzij het dingen zijn die je toch dagelijks ofzo gebruikt waardoor het handiger is ze te blijven laten mee opstarten zodat je die snel kan openen/gebruiken.

Maar wordt hij dan (zo snel) zo warm? :huh:
En wordt hij niet vanzelf terug wat koeler als je 'm gewoon aan laat staan, maar de openstaande progjes sluit?

Is het een laptop of desktop? Bij een laptop kan je evtl. hem iets omhoogzetten achteraan, zodat hij niet vlak op een tagel(kleed) staat en er wat verkoeling onder kan als de onderkant erg warm wordt bv.
Als het een desktop is, moet je mss eens kijken of hij wel genoeg verluchting krijgt (niet pal tegen een kast ofzo bv.) of de ventilator mss niet vol stof zit of niet goed z'n werk kan doen, ofzo? :unknown:

Dankje Kingpin :smile:
Ik ga ze maar aangevinkt laten dan.

Dat probleem met mijn Desktop PC is al een tijdje aan de gang: ik wil er geen kosten meer aan doen. Het is de ventilator (onderaan de voeding) die blokkeert. Ik heb de computer al opengmaakt en laat hem nu open staan om hem met een sat-stokje weer in gang te draaien :D Dan is ie weer vooor de rest van de tijd inorde.
Belachelijk, ik weet het, maar als we vanavond de Lotto winnen komt er direct een nieuwe :P .

En? De lotto gewonnen?Nee?
Dus geen nieuw ventilatortje,voor de PC?

Winamp en Office kunnen er ook wel uit...
Ik heb zelf alleen nog maar mijn firewall en anti-virus erin staan de rest gewoon weg.

hoi Lieve.
als je het aandurft.
schroef de ventilater er eens uit.
haal de sticker van de ventilator.
vaak zit er dan een klein dopje, rubber oid.
haal dat eraf.
dan zie je een asje en een borgklipje.
haal het klipje eraf, en trek de ventilator uit het huisje.
poets eea schoon, en monteer hem daarna met een likje vet.
plaats hem terug ,en met wat geluk zijn je fan probs dan over.

greets en succes ..
the bugg

Vet?
Bedoel je geen koelpasta?
Vet lijkt me te warm worden...

Vet?
Bedoel je geen koelpasta?
Vet lijkt me te arm worden...

hehe, ik heb het over de "ventilator", dus niet over de "koelunit".

de gebruikelijke ventilatoren zijn koolborstel loos.
dwz, er is geen contact tussen stator en anker.
edoch het magnetische veld trekt door de tijd heen stof en ander vuil aan.
hierdoor droogt het aanwezige vet op, en hinderd het vuil een soepele loop van de vin.
de as is normaliter zonder kogellagers, en dus is die smering van groot belang.
aangezien glijlagers niet zonder smering kunnen.

maar goed, mij lukt het om jarenlang met mn ventilatoren te doen, alvorens ze echt overleden zijn.
en ja, een casefan kost maar een paar euro, dus als er een onverhoopt sneuveld is het geen ramp.

bugg:frusty:

hoi Lieve.
als je het aandurft.
schroef de ventilater er eens uit.
haal de sticker van de ventilator.
vaak zit er dan een klein dopje, rubber oid.
haal dat eraf.
dan zie je een asje en een borgklipje.
haal het klipje eraf, en trek de ventilator uit het huisje.
poets eea schoon, en monteer hem daarna met een likje vet.
plaats hem terug ,en met wat geluk zijn je fan probs dan over.

greets en succes ..
the bugg

Het gaat over de voeding (links boven)
medionn.jpg

Ik heb hem er ooit al eens uitgehaald. (Loskoppelen durfde ik niet omdat ik hem dan misschien niet weer juist kan aansluiten)
Maar er staat een gevaar-teken op dat je 't niet mag openen. Ik heb toen het blinkende roostertje eraf gevezen en dan gestofzuigd.

Welke sticker? Die met de gevaar-driehoek?
Ik zal eens kijken of ik zie wat jij vertelt (over dat borgklipje enzo). Maar dat is nog niet voor vandaag.

medionn.jpg

Ik heb hem er ooit al eens uitgehaald. (Loskoppelen durfde ik niet omdat ik hem dan misschien niet weer juist kan aansluiten)
Maar er staat een gevaar-teken op dat je 't niet mag openen. Ik heb toen het blinkende roostertje eraf gevezen en dan gestofzuigd.

Ik zal eens kijken of ik zie wat jij vertelt (over dat borgklipje enzo). Maar dat is nog niet voor vandaag.

--- automatische edit ---
medionn.jpg

Bedoeld wordt de sticker op de voeding die de garantie geeft.
Als de de buitenkant los maakt, verbreek je die nl.
Als ik jou was zou ik iemand die dat kan(is niet zo moeilijk) er een andere fan of voeding in laten zetten.
Als je voeding er mee ophoud, bv door een slechte koeling heb je grote kans dat je een heleboel andere componenten in je comp beschadigd!
Bovendien is een tweede hands voeding niet zo erg duur.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jou was zou ik iemand die dat kan(is niet zo moeilijk) er een andere fan of voeding in laten zetten.
Dat is dus het probleem hier :huh: : Ik ben hier de computer"kenner" :D haha, dus dan weet je 't wel zeker :surrender
Nee echt er is hier niemand die ik ken die er iets meer van afweet.
Dus ls het moet gebeuren zal ik het zlf moeten doen...

En een PC van 5 jaar oud daar wil je toch geen kosten aan doen? Dus naar de reparatiedienst brengen zit er niet in.
Ik zal hem dus gewoon eens proberen smeren als ik eens veel moed heb.
En tot zolang lopen we hem in gang met een statstokje ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan