• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Minecraft werkt niet meer na Java Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hoi allemaal!

Ik gebruik een gratis Minecraft (Mineshafter), en tot vandaag liep alles goed.

Zojuist heb ik Java geüpdatet van jre1.8.0_144 naar jre1.8.0_151, en nu werkt Minecraft niet meer.

Ik heb het al op 2 andere computers geprobeerd, waarvan 1 gisteren nog schoon Windows 10 geïnstalleerd, maar ook dat werkte niet.

Ik heb ook de geprobeerd om Java opnieuw te installeren. Toen dat niet werkte heb ik de 32 bit versie ingeruild voor de 64 bit versie, maar wederom zonder resultaat.

Als ik de launcher start, blijft hij hangen op "Launching...".
Dit vond ik in het tabblad met de logs:

[16:22:36 FATAL]: Fatal error launching game. Report this to System Dashboard - JIRA please!
java.lang.NoSuchMethodError: net.minecraft.launcher.updater.CompleteMinecraftVersion.getRelevantLibraries()Ljava/util/Collection;
at net.minecraft.launcher.game.MinecraftGameRunner.unpackNatives(MinecraftGameRunner.java:344) ~[launcher_mcpatched.jar:1.6.84-j]
at net.minecraft.launcher.game.MinecraftGameRunner.launchGame(MinecraftGameRunner.java:120) ~[launcher_mcpatched.jar:1.6.84-j]
at com.mojang.launcher.game.runner.AbstractGameRunner.onDownloadJobFinished(AbstractGameRunner.java:186) [launcher_mcpatched.jar:1.6.84-j]
at com.mojang.launcher.updater.download.DownloadJob.popAndDownload(DownloadJob.java:122) [launcher_mcpatched.jar:1.6.84-j]
at com.mojang.launcher.updater.download.DownloadJob.access$000(DownloadJob.java:12) [launcher_mcpatched.jar:1.6.84-j]
at com.mojang.launcher.updater.download.DownloadJob$1.run(DownloadJob.java:86) [launcher_mcpatched.jar:1.6.84-j]
at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Unknown Source) [?:1.8.0_151]
at java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source) [?:1.8.0_151]
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source) [?:1.8.0_151]
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) [?:1.8.0_151]
at java.lang.Thread.run(Unknown Source) [?:1.8.0_151]

Ik heb het gerapporteerd, zoals in de error wordt gevraagd.

Wie kan me verder helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Java heb je niet meer nodig voor Minecraft.
Minecraft gebruikt zelf een eigen Java engine, die veiliger is.

Dus: Java verwijderen en daarna jouw computer opnieuw laten opstarten, zodat de Java-instellingen in Windows ook verwijderd worden.
 
Dat klopt niet helemaal.
Er bestaat nog altijd een Java Edition (met JAR-bestanden), en die gebruik ik.

Als ik de gewone exe gebruik, dan werkt het niet meer (het is geen officiële versie, maar niet illegaal).
 
Heb je minecraft ook al eens verwijderd?
Of ben je dan alle levels kwijt?
 
Dan zou ik niet weten hoe jou te helpen en een niet officiële versie maar niet illegaal, dat begrijp ik ook niet.
 
Ik kan de launcher wel opnieuw downloaden, maar dat heeft geen effect. Gelukkig kan ik de .minecraft map wel backuppen delen terugplaatsen (zoals de werelden). Maar het zou raar zijn als dat werkt, gezien het meteen al fout ging op schone pc's.

En wat betreft niet officieel en toch legaal, dat heeft te maken met zaken als verlopen copyrights en het gedogen van mensen die zelf een launcher programmeren, maar wel van dezelfde Java bronnen gebruikmaken.
 
Heb jij op de schone pc`s ook Java geïnstalleerd?
Zo ja ook versie 151?
 
Ja, en ja ook daar versie 151.

Ik heb trouwens een bericht gekregen van de bug report site:

"this issue is Invalid.

You are currently using a non-authorized version of Minecraft (or an otherwise modified launcher). (...)
We will not provide support for pirated versions of the game"

M.a.w. Mojang heeft zoiets van zoek het zelf uit.


Trouwens, zou het kunnen zijn dat Java in de volgende update hier een bug fix voor uitbrengt?
 
Dat vermoeden had ik al, aangezien het op de andere computers ook niet werkte.
Ik weet niet of Java dit gaat en kan oplossen, het zou kunnen dat het door Mineshafter moet worden opgelost.
 
Ja je hebt gelijk.

Net nog even op de website van Mineshafter gekeken, en er is gisteravond een nieuwe versie van de launcher uitgebracht. Deze gedownload, en m'n systeem opnieuw opgestart, en alles werkte weer zoals het hoort.

Bedankt voor de hulp!
 
Mooi, ze hebben dus de launcher aan de nieuwste Java aangepast.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan