• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mini Wifi Camera ziet geen enkele TP-Link Router, maar wel alle andere routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan69

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2018
Berichten
36
Waarderingsscore
2
Ik heb een mini wifi camera waarop ik direct kan inloggen met mij telefoon, en alles werkt goed. Ook de LookCam APP.
Downloaden van video bestanden gaat snel dus de Wifi verbinding is GOED.
Deze heb ik gekocht op ALI-BOMBALI (je kent de site wel)
gfdsgfd.jpg
Voorheen heb ik de wifi via een router van TELE2 (Technicolor TG789bvn) laten lopen.
Mijn telefoon was dus ingelogd op die TELE2 router en op die manier kon ik alles via de LookCam APP doen.
Niks aan de hand, alles werkte goed.

Nou wil ik alles laten lopen via een TP-Link TL-WR481N, dus ik doe weer hetzelfde zoals ik bij de TELE2 router heb gedaan.

  1. De wifi van mijn telefoon ziet de TP-Link router en de Mini wifi camera.
  2. Ik doe met mijn tel op de camera inloggen.
  3. Effe de APP LookCam checken en die werkt goed en ik kan er alles mee.
  4. Dan ga ik naar de wifi instellingen van de camera om die in te stellen op de TP-Link router.
  5. In de wifi-lijst staan alle routers van mij en die in de buurt zijn behalve mijn 2 TP-Link routers.
  6. Zowel de TL-WR481N als de TL-WR481ND worden niet door de wifi van de Camera gedetecteerd.
  7. Mijn telefoon ziet wel alle routers en ik kan gewoon inloggen op de TL-WR481N router en internetten.
What the hell ???????

Ik heb 11 van die camera's - WAT NU ???? :cold_sweat:

Hoe kan het dat deze Mini Wifi Camera de TP-Link Router niet ziet.
Moet ik daarvoor iets aan/uit zetten in de instellingen van de router ???
 
Laatst bewerkt:
In de router(s) kan je beslissen de SSID wel of niet zichtbaar te maken (broadcast SSID), misschien dat dat uitmaakt ?
 
inderdaad het kan ook nog zijn dat de wifi standaard die de router ondersteund niet in de camera zit
of dat je 5hz aan hebt staan terwijl de camera alleen 2,4 trekt
 
  1. Broadcast is aan, want mijn telefoon ziet de naam van de router.
  2. Router is B G N - 11MB 54MB 300MB. De camera is simpel dus die moet eenvoudige wifi gebruiken.
  3. Camera en router staan samen op 2,4MHz.
Ik zal nog eens in de setup van de router duiken, kijken of ik een goede naam tegen kom.....
 
Staat de wifi van de router mogelijk ingesteld op een kanaal wat niet ondersteund wordt door de camera's? Er is apparatuur die kanalen 12 en 13 niet ondersteunen, mogelijk vallen je camera's daar ook onder.
 
Na een heleboel geklooi, opnieuw opstarten van de camera's en de router, zo ook factory reset van de camera's en ook van de router, had ik ineens contact.
Maar de verbinding valt steeds weg, ook al ligt de camera op een meter afstand van de router.
En ja ze doen het allemaal die prullen.
Het zelfde verhaal gebeurt ook bij een tenda router, dus niet alleen de TP-Link TL-WR481N
 
Kan je in de router na uitvallen ook niet meer zien dat ze verbonden zijn ? Zodra ze verbinding hebben moeten ze toch te zien zijn, dus wat als de verbinding er niet meer is ?
 
Ik heb 3 camera's via de router laten lopen. Het gekke nou is dat ze een voor een af en toe uitvallen. zelfs als de camera 1mtr naast de router staat. Ik kan het in de lijst zien die de router op het scherm laat zien. Je ziet ze gewoon ineens niet meer, soms 1 dan 2 en dan alles.
Het rare is dat als ik met mijn smartphone direct op de camera doe inloggen, ik deze extreme problemen niet heb.
Waar zou dat aan kunnen liggen ?
Trouwens dit gebeurd op 2 verschillende routers, op en Tenda en een TP-Link
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan