• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mobiel bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje

Vaak hier
Lid geworden
25 mrt 2010
Waarderingsscore
8
Ik wil in het buitenland niet gebeld worden alleen via whatsapp. Weet iemand hoe je kan voorkomen dat je gewoon gebeld word want buiten de EU is dat schrikbarend duur!

Er is geen manier om alle nummers die uit het buitenland bellen standaard te blokkeren, tenzij het servicenummers zijn.

Ik bedoel als ik in het buitenland ben niet gebeld wil worden.

Dit stond op het Vodafone community
Ik weet niet of dit voor iedereen werkt.
Je zou jou provider daarover kunnen bellen.

Een blokkade voor inkomende gesprekken in het buitenland kun je als volgt instellen.

Inschakelen: *351*Blokkeringscode*11# Bellen
Uitschakelen: #351*Blokkeringscode*11# Bellen

De blokkeringscode is meestal 0000, maar niet altijd. Mocht 0000 niet werken, zul je die toch bij de klantenservice moeten opvragen.

Let wel op dat je geen SMS ontvangt nadat je gebeld wordt.

• Voicemail inspreken dat jij momenteel alleen via Whatsapp bereikbaar ben
  • telefoon op "vliegtuigstand" zetten (dat voorkomt ook dat er eventuele smsjes binnen komen)
  • Wifi aanzetten zodat jij alleen via wifi (gratis) berichten en oproepen via Whatsapp kan ontvangen

• Voicemail inspreken dat jij momenteel alleen via Whatsapp bereikbaar ben
  • telefoon op "vliegtuigstand" zetten (dat voorkomt ook dat er eventuele smsjes binnen komen)
  • Wifi aanzetten zodat jij alleen via wifi (gratis) berichten en oproepen via Whatsapp kan ontvangen
Dit lijkt mij een simpele en wellicht ook een effectieve manier om te bereiken wat jij wil bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan