• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Mobiele telefoon gehackt, een paar vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Aarie25
Ik weet niet of NL als optie erbij staat. Denk zelf van niet.
Dus de vertraging van het aangeven of mijn mobiele data aan of uit staat. Komt door het vpn die is ingesteld op een buitenlandse land?
Dat denk ik niet, lijkt mij eerder een software matig probleem.
Ook ben ik het met Karine eens, waarom zou een hacker zoveel interesse hebben in jou?
Of jij moet iets interessant hebben voor een hacker, maar dat lijkt mij niet het geval toch?
 
Een hacker steekt niet veel tijd om jouw smartphone te gaan hacken hoor. Welke waarde heeft dit voor hem? Is eerder uitzonderlijk dat een smartphone gehackt wordt. Ik deed vroeger wel eens van die spelletjes om het netwerk van de buren te hacken of een netwerk op vakantie zodat ik steeds WiFi had. Eenmaal je op hun netwerk binnen geraakt kan je aan al de toestellen gaan kijken wat je ermee kan doen. Misschien je WiFi wachtwoord eens aanpassen. Idem voor vpn, een normale gebruiker heeft dit niet nodig, ga je echter illegale zaken doen is het wel handig.
@karine

Nou blijkbaar ben ik wel interessant genoeg om gehacked te worden....
Dit is namelijk niet de eerste keer..
Blijkbaar wilt men graag weten wat ik allemaal op internet doe.
Ik maak geen gebruik van WiFi. Gewoon mobiele data.
Vpn veranderen zou mijn internet gebruik veiliger maken? Dan standaard op 1 zitten?
 
Hoe weet jij dat dan?
Want als er rare dingen gebeuren met jou telefoon dan hoeft niet te betekenen dat het een hacker is.
Zeker daar dat jij een fabrieks reset hebt gedaan.
Wel verstandig om alle wachtwoorden te veranderen, het liefst via een andere computer.
@Aarie25

Ik merk het o.a. aan mijn mobiel.
Iets van afgelopen week nog een mail gehad dat ik mijn wachtwoord voor FB zou willen wijzigen.. En nee dit had ik niet aangevraagd.

Zie nu ook voor de 2e keer dat mijn FB messenger app aangeeft dat ik elders ben ingelogd...

Als het niet perse een hacker is. Wat kan het dan zijn?

Ik heb zelf geen pc.
Kan dit wijzigen van wachtwoorden ook op een pc in de bieb?
 
Dat denk ik niet, lijkt mij eerder een software matig probleem.
Ook ben ik het met Karine eens, waarom zou een hacker zoveel interesse hebben in jou?
Of jij moet iets interessant hebben voor een hacker, maar dat lijkt mij niet het geval toch?
@Aarie25

Blijkbaar ben ik wel heel interessant voor de hacker...
Ik vind zelf niet dat ik interessant ben of iets interessants zou hebben..
De hacker lijkt o a. Te willen weten hoeveel geld ik op de bank heb zitten etc.
 
@Aarie25

Ik merk het o.a. aan mijn mobiel.
Iets van afgelopen week nog een mail gehad dat ik mijn wachtwoord voor FB zou willen wijzigen.. En nee dit had ik niet aangevraagd.

Zie nu ook voor de 2e keer dat mijn FB messenger app aangeeft dat ik elders ben ingelogd...

Als het niet perse een hacker is. Wat kan het dan zijn?

Ik heb zelf geen pc.
Kan dit wijzigen van wachtwoorden ook op een pc in de bieb?
Dit soort dingen gebeuren meestal buiten een computer of telefoon. Want mensen proberen Facebook, Whatsapp, Marktplaats, Bol.com en andere programma's over te nemen om daar fraude mee te spelen, door mensen op te lichten.

De bieb zou ik zelf niet doen.
Geen kennis met een computer?
 
@Aarie25

De hacker lijkt o a. Te willen weten hoeveel geld ik op de bank heb zitten etc.
Dit lijkt mij geen reden om te hacken.
Want normaal zou een hacker, meer interesse hebben om geld te steken en alleen om te kijken wat iemand te besteden heeft.
 
Dit soort dingen gebeuren meestal buiten een computer of telefoon. Want mensen proberen Facebook, Whatsapp, Marktplaats, Bol.com en andere programma's over te nemen om daar fraude mee te spelen, door mensen op te lichten.

De bieb zou ik zelf niet doen.
Geen kennis met een computer?
@Aarie25

Maar hoe doen ze dit dan buiten een computer of telefoon om?

Niet echt goede kennissen.
Maar je raad me dus aan om mijn wachtwoorden te veranderen op de pc van een vriend of kennis?
Word wel moeilijk.
Dit na de fabrieks herstel? Of ervoor?
 
Dit lijkt mij geen reden om te hacken.
Want normaal zou een hacker, meer interesse hebben om geld te steken en alleen om te kijken wat iemand te besteden heeft.
@Aarie25

Toch ben ik gehacked.
Dat is een feit. En het is niet de eerste keer.
Daarom vraag ik mij ook af of het überhaupt zin heeft om op den duur een nieuwe mobiel aan te schaffen?
Ik wil niet opnieuw gehacked worden dan.
 
@Aarie25

Maar hoe doen ze dit dan buiten een computer of telefoon om?

Niet echt goede kennissen.
Maar je raad me dus aan om mijn wachtwoorden te veranderen op de pc van een vriend of kennis?
Word wel moeilijk.
Dit na de fabrieks herstel? Of ervoor?
De meeste criminelen doen meerdere accounts tegelijk, die maken er een dag taak van om Facebook accounts enz te hacken.

Ik zou eerst weer een reset doen, kijk dan wel of jij nu wel alles opnieuw moet aanmaken, want vorige keer was het niet gegaan zoals het hoort.
Doe een hard reset met de telefoon uit.
 
De meeste criminelen doen meerdere accounts tegelijk, die maken er een dag taak van om Facebook accounts enz te hacken.

Ik zou eerst weer een reset doen, kijk dan wel of jij nu wel alles opnieuw moet aanmaken, want vorige keer was het niet gegaan zoals het hoort.
Doe een hard reset met de telefoon uit.
@Aarie25

O oké.
Klopt. Vorige keer was het niet gegaan zoals het hoort.
Dus in principe na de Hard reset. Zou ik toch alle software updates opnieuw 1 voor 1 moeten Installeren?

Ik ga de link lezen.
 
Ja want als jij een goede reset doet, dan moet jij ook opnieuw inloggen met een Gmail account en alles opnieuw moeten installeren, ook meerdere beveiliging update opnieuw. Dat is normaal een fabrieks reset. Dan zou ook aanwezige malware verdwenen moeten zijn.
 
Ja want als jij een goede reset doet, dan moet jij ook opnieuw inloggen met een Gmail account en alles opnieuw moeten installeren, ook meerdere beveiliging update opnieuw. Dat is normaal een fabrieks reset. Dan zou ook aanwezige malware verdwenen moeten zijn.
@Aarie25

Bedankt voor de info.
Maar wat als het niet lukt? En hetzelfde gebeurd als de laatste keer?
Dat ik zegmaar niet alle software updates opnieuw moet installeren?
Wat dan?
Waar ligt het dan aan?
 
@Aarie25
Is het trouwens normaal dat de batterij veel sneller op raakt. Doordat men een VPN verbinding gebruikt?
 
@Aarie25

Bedankt voor de info.
Maar wat als het niet lukt? En hetzelfde gebeurd als de laatste keer?
Dat ik zegmaar niet alle software updates opnieuw moet installeren?
Wat dan?
Waar ligt het dan aan?
Ik hoop dat het nu wel in 1 keer lukt, omdat jij een hard reset doet met de telefoon uit.
Vind het wel vreemd dat het de eerste keer niet goed is gegaan, maar ja het blijft software.
 
@Aarie25
Is het trouwens normaal dat de batterij veel sneller op raakt. Doordat men een VPN verbinding gebruikt?
Ja dat kan zeker, apps zoals Facebook kunnen de batterij ook snel leeg maken.
 
@Aarie25
Ik had nog een vraag.
Als ik tijdens het bijvoorbeeld invoeren van mijn wachtwoord het internet tijdelijk uitschakel. En nadat ik het heb ingevoerd. Weer aan doe.
Kan de hacker dan wel of niet mijn wachtwoord zien?
 
Als een hacker toegang heeft, maakt het niks uit hoe jij het doet. Maar als jij jou vpn gebruikt kan hij het niet zien. Omdat de verbinding is beveiligd.
 
Als ik van jouw was kocht ik een Nokia oud model gsm dan ben je zeker veilig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan