• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Mobiele telefoon gehackt, een paar vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als een hacker toegang heeft, maakt het niks uit hoe jij het doet. Maar als jij jou vpn gebruikt kan hij het niet zien. Omdat de verbinding is beveiligd.
@Aarie25

Ow dus dan kan de hacker het zien? Ondanks dat ik dan even de mobiele data verbinding verbreek?

Oké. Is er een mogelijkheid dat de hacker alles kan zien? Ondanks dat ik verbonden ben met een vpn van een ander land? Of is dit 100% veilig?

En trouwens als ik mijn mobiel reset. Dan moet ik er toch voor kiezen om geen back-up te herstellen? Van helemaal niks op mijn mobiel zoals Whatsapp etc?
Kan me herinneren dat dit de vorige keer werd gevraagd. Had er toen ook niet voor gekozen.
 
Als ik van jouw was kocht ik een Nokia oud model gsm dan ben je zeker veilig.
@karine

Daarmee kan je toch alleen maar bellen en sms-en?
Enig idee hoeveel ze ongeveer kosten?
Kan je met een abonnement nemen of niet?
Misschien als een 2e telefoon een goed idee?

Maar is zo een technische horloge waarmee je ook kan bellen geen goed idee?
 
@Aarie25

Ow dus dan kan de hacker het zien? Ondanks dat ik dan even de mobiele data verbinding verbreek?

Oké. Is er een mogelijkheid dat de hacker alles kan zien? Ondanks dat ik verbonden ben met een vpn van een ander land? Of is dit 100% veilig?

En trouwens als ik mijn mobiel reset. Dan moet ik er toch voor kiezen om geen back-up te herstellen? Van helemaal niks op mijn mobiel zoals Whatsapp etc?
Kan me herinneren dat dit de vorige keer werd gevraagd. Had er toen ook niet voor gekozen.
Ja als de verbinding niet veilig is dan kan iemand het zien. Daarom verstandig om de vpn aan te zetten tijdens het veranderen van de wachtwoorden.
Het land maakt niets uit, dat is alleen de server waarmee jij in verbinding staat.

Ik zou het niet doen. Maar dan ben je wel alle Whatsapp gesprekken enz kwijt.
Maar dan weet je wel zeker dat er geen malware ergens in verstopt zat.

De telefoon is pas goed gereset als jij alles opnieuw moet instellen. Dus taal, account, updates van apps enz
 
Ja als de verbinding niet veilig is dan kan iemand het zien. Daarom verstandig om de vpn aan te zetten tijdens het veranderen van de wachtwoorden.
Het land maakt niets uit, dat is alleen de server waarmee jij in verbinding staat.

Ik zou het niet doen. Maar dan ben je wel alle Whatsapp gesprekken enz kwijt.
Maar dan weet je wel zeker dat er geen malware ergens in verstopt zat.

De telefoon is pas goed gereset als jij alles opnieuw moet instellen. Dus taal, account, updates van apps enz
@Aarie25

Oké. Dank voor de duidelijkheid.



Het is toch ook handig om op Whatsapp in te stellen: Dat bijlagen zoals afbeeldingen etc niet automatische worden gedownload? Want hier kan als het goed is. Ook Malware in verstopt zitten?

Oké. Ik hoop dat het dit keer wel goed lukt.
 
Dan zou jij in jou geval kunnen instellen dat afbeeldingen alleen via wifi mogen worden gedownload, aangezien jij dat niet gebruikt. Helemaal uitzetten kan niet.
Ook kun je via de instellingen afbeeldingen opslaan in de galerij uitzetten.

Om het automatisch downloaden van foto‘s, video‘s en audiobestanden in te stellen, ga je naar WhatsApp > tik op Meer opties
118117430_995065920932265_1336446442210986426_n.jpg
> Instellingen > Data- en opslaggebruik > Media automatisch downloaden.

Hier kun je bepalen wanneer WhatsApp automatisch media downloadt

Bij gebruik mobiel netwerk​

Geselecteerde media worden automatisch gedownload als je verbonden bent met je mobiele netwerk.

Wanneer verbonden met wifi​

Geselecteerde media worden automatisch gedownload als je verbonden bent met een wifinetwerk.

Tijdens roaming​

Geselecteerde media worden automatisch gedownload tijdens roaming.
 
Dan zou jij in jou geval kunnen instellen dat afbeeldingen alleen via wifi mogen worden gedownload, aangezien jij dat niet gebruikt. Helemaal uitzetten kan niet.
Ook kun je via de instellingen afbeeldingen opslaan in de galerij uitzetten.

Om het automatisch downloaden van foto‘s, video‘s en audiobestanden in te stellen, ga je naar WhatsApp > tik op Meer opties
118117430_995065920932265_1336446442210986426_n.jpg
> Instellingen > Data- en opslaggebruik > Media automatisch downloaden.

Hier kun je bepalen wanneer WhatsApp automatisch media downloadt

Bij gebruik mobiel netwerk​

Geselecteerde media worden automatisch gedownload als je verbonden bent met je mobiele netwerk.

Wanneer verbonden met wifi​

Geselecteerde media worden automatisch gedownload als je verbonden bent met een wifinetwerk.

Tijdens roaming​

Geselecteerde media worden automatisch gedownload tijdens roaming.
@Aarie25

Dank voor de complete uitleg.

Ik vroeg mij nog het volgende af:
Is het veilig om de wachtwoorden te veranderen op een laptop van een kennis. En dat ik dan gebruik maak van mijn : mobiele hotspot? Op de laptop.
Of is dit dan niet veilig?
 
Ik zou het dan zelf doen via het netwerk van die kennis.
In combinatie met jou vpn is dat extra veilig.

Het kan ook wel via jou hotspot, maar gezien jij denkt dat jij last hebt van een hacker, dan is een ander netwerk beter.
 
Ik zou het dan zelf doen via het netwerk van die kennis.
In combinatie met jou vpn is dat extra veilig.

Het kan ook wel via jou hotspot, maar gezien jij denkt dat jij last hebt van een hacker, dan is een ander netwerk beter.
@Aarie25
Sorry ik snap het niet.
Hoe maak ik gebruik van het netwerk van die kennis én van mijn vpn?
Kan dat niet alleen via mijn hotspot zelf?
 
@Aarie25
Sorry ik snap het niet.
Hoe maak ik gebruik van het netwerk van die kennis én van mijn vpn?
Kan dat niet alleen via mijn hotspot zelf?
Sorry mijn fout, jij kunt jou vpn niet gebruiken omdat jij via zijn laptop werkt.
Maar dan zal ik alleen de wachtwoorden op zijn laptop veranderen.
 
Sorry mijn fout, jij kunt jou vpn niet gebruiken omdat jij via zijn laptop werkt.
Maar dan zal ik alleen de wachtwoorden op zijn laptop veranderen.
@Aarie25
Oké.
En moet ik dit voor of na de Hard reset doen?
 
Na een hard reset, dan begin je helemaal fris.
 
@Aarie25
Dag Aarie , Ik wou je laten weten dat ik net eindelijk heb geprobeerd om dus een harde reset uit te voeren op mijn mobiel.
Helaas lukt dit niet..
Hoe lang ik ook de toetsen ingedrukt houd. Mijn mobiel blijft dan gewoon opnieuw opstarten..
Maar er gebeurd geen reset..
Enig idee hoe dit zo komt?
Het zou toch moeten werken?
 
Hallo,

Hoe doe jij de hard reset?
Mogelijk dat jij het niet helemaal goed doet.

Houd de aan / uit-knop ingedrukt totdat je Galaxy S10 wordt uitgeschakeld. Houd de knoppen Volume omhoog en Bixby tegelijkertijd ingedrukt en houd vervolgens ook de aan / uit-knop ingedrukt. Nadat het groene Android-logo verschijnt, laat u alle knoppen los. Navigeer omhoog en omlaag met de volumetoetsen en markeer de keuze voor gegevens wissen/fabrieksinstellingen herstellen.
 
Dat staat ook in de eerste regel -> Houd de aan / uit-knop ingedrukt totdat je Galaxy S10 wordt uitgeschakeld.
 
Dat staat ook in de eerste regel -> Houd de aan / uit-knop ingedrukt totdat je Galaxy S10 wordt uitgeschakeld.
@Aarie25
Dat doe ik dus ook.
En dan start mijn mobiel opnieuw op. En dan zie je als eerste: Samsung als woord verschijnen..
Volgens mij doe ik precies wat er staat...
 
Werkt het ook niet als jij eerst zelf de telefoon uit zet?
Dit is voor andere Samsung telefoons, kun je ook proberen.

Bij de meeste Samsung Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:

  1. Schakel je Samsung telefoon uit.
  2. Houd de ‘Volume Omlaag’ knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
  3. Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de ‘Volume Omlaag’ knop los.
  4. Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met ’terug naar fabrieksinstellingen’ of ‘gegevens wissen’.
 
Werkt het ook niet als jij eerst zelf de telefoon uit zet?
Dit is voor andere Samsung telefoons, kun je ook proberen.

Bij de meeste Samsung Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:

  1. Schakel je Samsung telefoon uit.
  2. Houd de ‘Volume Omlaag’ knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
  3. Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de ‘Volume Omlaag’ knop los.
  4. Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met ’terug naar fabrieksinstellingen’ of ‘gegevens wissen’.
@Aarie25
Nee, ik schakelde zelf de mobiel uit. Op de 1e manier dat jij aangaf. En hoe vaak ik het ook indrukte. Mijn mobiel bleef aan en uit gaan. Niets meer..

Deze 2e manier die je aangeeft moet ik nog uitproberen..
Maar wat als het niet lukt? Hoe kan dit? En wat kan er dan aan de hand zijn? 😕
 
Jij doet deed het via de link dat dat is niet de goede manier.
Je moet het op de volgende manier doe, dus toestel uit en dan ->
Houd de knoppen Volume omhoog en Bixby tegelijkertijd ingedrukt en houd vervolgens ook de aan / uit-knop ingedrukt. Nadat het groene Android-logo verschijnt, laat u alle knoppen los. Navigeer omhoog en omlaag met de volumetoetsen en markeer de keuze voor gegevens wissen/fabrieksinstellingen herstellen.

Dus volume omhoog en de Bixby knop tegelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan