• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Mobiele telefoon gehackt, een paar vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij doet deed het via de link dat dat is niet de goede manier.
Je moet het op de volgende manier doe, dus toestel uit en dan ->
Houd de knoppen Volume omhoog en Bixby tegelijkertijd ingedrukt en houd vervolgens ook de aan / uit-knop ingedrukt. Nadat het groene Android-logo verschijnt, laat u alle knoppen los. Navigeer omhoog en omlaag met de volumetoetsen en markeer de keuze voor gegevens wissen/fabrieksinstellingen herstellen.

Dus volume omhoog en de Bixby knop tegelijk.
@Aarie25

Oké, bedankt voor de duidelijkheid.
Ik ga het uitproberen.
 
Dag @Aarie25
Ik probeerde net wat jij beschreef.
Het is niet gelukt.
Ik kreeg de volgende melding te zien:
Back-up fail
Setup wizard.
Hoe kan dit? En wat is er aan de hand?
Dit is de eerste keer dat ik zo een melding krijg.
 
Ik kom op het Samsung forum deze oplossing tegen.

Stappen om uit te voeren.
1) Schakel het apparaat uit.

(Aansluiten met type C kabel/type C oortelefoon alleen voor Android 11)
OF
ALS U EEN ANDER MOBIEL HEEFT, VERBIND U DAN MET EEN KABEL, WANNEER HET TYPE C NAAR TYPE C OF MICRO USB PORT IS. Gebruik de otg connector om een ander mobiel aan te sluiten.

2) Houd de toets Volume omhoog en de aan/uit-knop ingedrukt.
3) Wanneer het Android logo verschijnt, laat alle toetsen los.
4) Druk op de Volume omlaag-toets om te navigeren en selecteer "Wipe cache partition".
5) Druk op de aan/uit-toets om te selecteren. Wanneer het wissen van de cache partitie is voltooid, selecteer dan "Reboot System".
6) Druk op de Aan/Uit-toets om het apparaat opnieuw op te starten.


Er staat nog onder dat de procedure iets gewijzigd is.
Galaxy S
Nu is het veranderd je moet verbinding maken met laptop / pc of andere telefoon dan alleen kunt u in staat om uit te voeren

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
 
Ik kreeg de volgende melding te zien:
Back-up fail
Setup wizard.
Hoe kan dit? En wat is er aan de hand?
Dit is de eerste keer dat ik zo een melding krijg.
De opmerking van Roxmarie, is eerder hier vermeld, alleen had ik er niet meer aan gedacht en wordt het ook niet op verschillende sites gemeld bij een hard reset. Je moet altijd de telefoon aan de lader leggen.

Lijkt mij een backup probleem, maar er hoeft geen Backup gemaakt worden, want dat is bij een reset niet van toepassing.

Je kon nu wel in het goede scherm komen?
Daar wel voor fabrieksinstellingen gekozen en niet per ongeluk iets anders?
 
Ik kom op het Samsung forum deze oplossing tegen.

Stappen om uit te voeren.
1) Schakel het apparaat uit.

(Aansluiten met type C kabel/type C oortelefoon alleen voor Android 11)
OF
ALS U EEN ANDER MOBIEL HEEFT, VERBIND U DAN MET EEN KABEL, WANNEER HET TYPE C NAAR TYPE C OF MICRO USB PORT IS. Gebruik de otg connector om een ander mobiel aan te sluiten.

2) Houd de toets Volume omhoog en de aan/uit-knop ingedrukt.
3) Wanneer het Android logo verschijnt, laat alle toetsen los.
4) Druk op de Volume omlaag-toets om te navigeren en selecteer "Wipe cache partition".
5) Druk op de aan/uit-toets om te selecteren. Wanneer het wissen van de cache partitie is voltooid, selecteer dan "Reboot System".
6) Druk op de Aan/Uit-toets om het apparaat opnieuw op te starten.


Er staat nog onder dat de procedure iets gewijzigd is.
Galaxy S
Nu is het veranderd je moet verbinding maken met laptop / pc of andere telefoon dan alleen kunt u in staat om uit te voeren

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
@Roxmarie
Dit klinkt allemaal heel ingewikkeld...
Dus ik moet het aansluiten aan een pc of laptop?
Kan ik dit ook in de bieb doen? Heb namelijk zelf geen pc/ laptop.
 
De opmerking van Roxmarie, is eerder hier vermeld, alleen had ik er niet meer aan gedacht en wordt het ook niet op verschillende sites gemeld bij een hard reset. Je moet altijd de telefoon aan de lader leggen.

Lijkt mij een backup probleem, maar er hoeft geen Backup gemaakt worden, want dat is bij een reset niet van toepassing.

Je kon nu wel in het goede scherm komen?
Daar wel voor fabrieksinstellingen gekozen en niet per ongeluk iets anders?
@Aarie25
Dus bij een harde reset moet je mobiel ten allen tijden aan een oplader aangesloten zijn?
Nope, ik ben niet in het goede scherm gekomen.
Mijn mobiel startte gewoon opnieuw op..
 
@Roxmarie
Kan dit trouwens ook gedaan worden door medewerkers van een mobiele provider?
 
@Aarie25
Dus bij een harde reset moet je mobiel ten allen tijden aan een oplader aangesloten zijn?
Nope, ik ben niet in het goede scherm gekomen.
Mijn mobiel startte gewoon opnieuw op..
Ja dat had ik eerder ergens gelezen, waarschijnlijk om te voorkomen dat de batterij leeg raakt tijdens het herstellen. Jammer dat jij op geen enkele manier een hard reset kan doen terwijl de telefoon uit staat.
 
@Roxmarie
Kan dit trouwens ook gedaan worden door medewerkers van een mobiele provider?
Je kunt altijd in een belwinkel om hulp vragen, die hebben vaak genoeg kennis om dit uit te voeren.
 
Ja dat had ik eerder ergens gelezen, waarschijnlijk om te voorkomen dat de batterij leeg raakt tijdens het herstellen. Jammer dat jij op geen enkele manier een hard reset kan doen terwijl de telefoon uit staat.
@Aarie25
Wat als het in een provider winkel ook niet lukt om dus de harde reset uit te voeren?
Moet ik dan een nieuwe mobiel aanschaffen?
Zo ja, hoe voorkom ik dat die gehacked word?
Moet ik bij de aanschaf ervan dan vragen dat ze het níet alvast voor mij installeren? Dus niet uit de doos halen etc etc?

En als het goed is. Heeft een fabrieks herstel via het menu selecteren geen zin? Omdat het niet ging zoals het moest toen ik dat eerder had geselecteerd.

En nog een vraag. Had in het verleden ooit een advies gekregen. Om niet zomaar overal je mobiele usb oplader in een stekker(doos) te steken om op te laden. Omdat je ook dan misschien een virus, malware etc op je mobiel kan installeren zonder dat je dit door hebt.
Maar dat je wat tussen je usb oplader moet plaatsen. Als de stekker(doos)
Enig idee hoe zoiets heet? Ik weet het zelf niet meer.
 
Als het in de bel winkel niet lukt, dan is er een software probleem, mogelijk weten hun dan wel wat hun nog meer kunnen doen. Ik zou dat eerst afwachten, mocht er een nieuwe telefoon nodig zijn. dan halen hun hem niet uit de doos en kun jij dat thuis zelf doen.

Mocht het in de bel winkel niet lukken en er is geen andere oplossing, dan kun je het eerst via het menu een keer doen en dan kijken of een hard reset wel lukt als hij uit staat.
Is dubbel op, maar gezien dat het de vorige keer ook niet goed ging misschien beter.

Dat gaat over openbare plekken en de kan dat daar iets mee gebeurd lijkt mij vrij klein.
Dat zou een USB-condoom moeten zijn.
 
Had in het verleden ooit een advies gekregen. Om niet zomaar overal je mobiele usb oplader in een stekker(doos) te steken om op te laden. Omdat je ook dan misschien een virus, malware etc op je mobiel kan installeren zonder dat je dit door hebt.
Via de steker/adapter van jouw telefoon zal vanuit een stekkerdoos geen virus in jouw telefoon kunnen komen. De adapter kan alleen stroom uit de stekkerdoos kunnen halen en deze omzetten in de juiste laadstroom voor jouw mobiel.

Wat wel af word geraden is het gebruik van openbare wifi netwerken omdat al jouw gegevens (inclusief inloggegevens) dan theoretisch gezien onderschept kunnen worden.
 
Via de steker/adapter van jouw telefoon zal vanuit een stekkerdoos geen virus in jouw telefoon kunnen komen. De adapter kan alleen stroom uit de stekkerdoos kunnen halen en deze omzetten in de juiste laadstroom voor jouw mobiel.
Het enigste wat zou kunnen is dat er gegevens van de telefoon wordt gehaald, maar of dat vaak voorkomt vraag ik mij af.
 
Ts is nu in het bezit van een vpn, dus een stuk veiliger op openbare plaatsen.
 
Ik heb even vlug de 9 pagina's doorgebladerd.
Mijn eerste tip voor @Chipmunk :
Controleer of jouw emailadresen wachtwoord ergens is buitgemaakt via have i been pwned?
Het kan ook geen kwaad om het wachtwoord te veranderen. Zorg altijd voor een sterk wachtwoord die voor anderen niet te raden is.
Vragen: 1. Hoe kan een telefoonnummer verdwenen zijn uit mijn mobiel?
Op dat punt had @Aarie25 het antwoord al gegeven. Maar mogelijk is dat ook een punt waarbij @Chipmunk aan een hack heeft gedacht.
Als ik alles zo door lees vermoed ik dus eerder een buitgemaakte wachtwoord (mogelijk en simpel om te raden, vooral voor een bekende) dan een daadwerkelijke hack.
 
Ts is nu in het bezit van een vpn, dus een stuk veiliger op openbare plaatsen.
Tot zo ver ik het weet zorgt een vpn er alleen voor dat de bezochte site via een andere ip-adres word bezocht. Maar de toegang tot internet zal dan toch nog steeds via het openbare netwerk gaan. Dus tenzij ik het fout heb zal je daar de eerste zwakke schakel tegen komen.
 
Tot zo ver ik het weet zorgt een vpn er alleen voor dat de bezochte site via een andere ip-adres word bezocht. Maar de toegang tot internet zal dan toch nog steeds via het openbare netwerk gaan. Dus tenzij ik het fout heb zal je daar de eerste zwakke schakel tegen komen.
De verbinding wordt ook versleuteld, dus kan een hacker niet meelezen, wat jij dan op een openbare netwerk doet.

VPN staat voor “virtual private network” of virtueel privénetwerk, een dienst die jouw internetverbinding versleutelt en je online privacy beschermt. Het creëert een versleutelde tunnel voor je gegevens, beschermt je online identiteit door je IP-adres te verbergen en stelt je in staat om openbare wifi-hotspots veilig te gebruiken.
 
Als het in de bel winkel niet lukt, dan is er een software probleem, mogelijk weten hun dan wel wat hun nog meer kunnen doen. Ik zou dat eerst afwachten, mocht er een nieuwe telefoon nodig zijn. dan halen hun hem niet uit de doos en kun jij dat thuis zelf doen.

Mocht het in de bel winkel niet lukken en er is geen andere oplossing, dan kun je het eerst via het menu een keer doen en dan kijken of een hard reset wel lukt als hij uit staat.
Is dubbel op, maar gezien dat het de vorige keer ook niet goed ging misschien beter.

Dat gaat over openbare plekken en de kan dat daar iets mee gebeurd lijkt mij vrij klein.
Dat zou een USB-condoom moeten zijn.
@Aarie25
Hi bedankt voor je bericht. Het was mij ontgaan.
Uit mijn ervaring vragen ze in de bel winkel altijd of je wilt dat ze je nieuwe apparaat instellen voor je.

Ik snap dat even niet..
Als het in de belwinkel niet lukt. Dus opnieuw via de instellingen in mijn mobiel dus kiezen voor fabrieksherstel?
De mobiel gaat dan automatisch uit.
Dus snap eigenlijk niet wat je bedoeld met: Als hij uitstaat. En een hard reset dan wel lukt. Hoe is dat dubbel op?

Weet je ook waar ik zo een usb condoom kan halen? En is 1 ervan genoeg en bruikbaar voor zowel Android telefoons als IPhone's?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan