• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Modem/router aanschaf Kpn 1Gbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Console

Vaak hier
Lid geworden
23 apr 2012
Berichten
540
Waarderingsscore
1
Heb zojuist een nieuwe wifi adapter gekocht: Gigabyte GC-WBAX200.

Via 5ghz haal ik 500mbps en heb nu een 1gbps verbinding.

Mijn wifi adapter is geschikt voor 2600MB/s en dus meer dan genoeg alleen mijn Kpn v10 haalt op 5ghz 550mbps dus ik wil graag een eigen modem en router dan nu het volgende:


KPN benadrukt dat klanten goed moeten kijken naar de specificaties van hun alternatieve modem en het bedrijf adviseert een apparaat met ondersteuning voor vvdsl, bonded vectoring vdsl en vplus te gebruiken.

Wanneer je direct het antwoord weet welke modem/router geschikt is laat aub even weten.

Weet je het zo niet?

Je mag gerust met me meezoeken 😂 alvast bedankt!
 
Ik neem aan dat jij glas hebt met die snelheid
Zit dat rechtstreeks op je modem of zit daar nog een kastje tussen waarna hij op de wan van je modem/router is aangesloten

haal je beraad wel 1000mbps ?
je krijgt namelijk niet altijd wat ze schrijven
 
Hallo Boertje125

Mijn advies is gebaseerd op deze review, waar deze router zowat binnenstebuiten werd gedraaid: Eerste 802.11ax roundup: 7 WiFi 6 routers getest

Deze moet worden aangesloten op de model.

Bedraad is die 1000mbps (1 of 10gbit) prima mogelijk. Op basis van wifi zie je dit in de praktijk zelden.
 
Ik neem aan dat jij glas hebt met die snelheid
Zit dat rechtstreeks op je modem of zit daar nog een kastje tussen waarna hij op de wan van je modem/router is aangesloten

haal je beraad wel 1000mbps ?
je krijgt namelijk niet altijd wat ze schrijven
Draadloos is 550mbps en bedraad is 980mbps en ja varieert ook of ik tv aan heb en nog bezig ben met andere pc en laptops. KPN heb ik nu op 50mb abbo staan en krijg vaak in snelheid test 50-80mbps en soms zelfs 120mbps en na half uur en 20 keer snelheid test blijft het 50-80mbps KPN heeft dus meer moeite lagere snelheid te leveren dan een allerhoogste verbinding snelheid. Snelheid testen zijn niet accuraat en wijkt af op de realiteit bijv via steam een spel downloaden krijg ik op 50mbps echt niet meer dan 6mb/s.

Ik heb overigens gewoon een v10 modem/router va KPN alleen heeft die niet echt snelheid via wifi max 580mbps of dan wel 72,5mb/s. Er zit dus geen andere router of modem tussen. Heb inderdaad glasvezel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan