• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Modem van ziggo geeft geen rood lampje aan bij afsluiting v.internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenovo

Nieuw lid
Lid geworden
18 okt 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Beste mensen, mijn internet verbinding valt om de zoveel tijd uit, bedraad en wifi, maar er gaan geen rode of groene lampjes branden of knipperen. het is een witte, recht opstaande modem van ziggo. wordt ik dan op afstand uitgeschakeld? vriendelijke groet: lenovo.
 
Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum!

Ik neem aan dat jij dan een connect box hebt.
Die wordt niet op afstand uitgeschakeld.
Heb jij het wegvallen van het internet op alle apparaten?

Misschien kun je eens inloggen op het modem en dan de up en downstream bekijken hoeveel foutmeldingen daar staan.

Gebruik jij op de hoofd aansluiting een POA 01 splitter?
Zo ja zit daar een wit kapje op?
Is dat het geval verwijder dat kapje en haal even het modem van het stroom.
 
Muur en coax aansluiting controleren, dat is meestal de oorzaak en anders met de vaste lijn 1200 bellen voor service.

En je wordt niet op afstand uitgeschakeld, vreemde aanname.
 
Bedankt voor jou reactie. ja het is een connectbox met de splitter die jij noemde. ik heb alleen
last van wegvallen chromebook(wifi) en bedraad internet radio, telefoon blijft het gewoon doen.
als ik de modem aanzet zonder coax kabel, gaan er ook geen rode lampjes knipperen, hoort
dat ook zo? vriendelijke groet: lenovo.
 
Muur en coax aansluiting controleren, dat is meestal de oorzaak en anders met de vaste lijn 1200 bellen voor service.

En je wordt niet op afstand uitgeschakeld, vreemde aanname.
Bedankt voor jou reactie. ik heb de coax in de muur gecontroleerd , maar die is goed. de telefoonlijn valt overigens niet weg. maandag komt ziggo de verdeelkast aan het huis controleren.vriendelijke groet:lenovo.
 
Bedankt voor jou reactie. ja het is een connectbox met de splitter die jij noemde. ik heb alleen
last van wegvallen chromebook(wifi) en bedraad internet radio, telefoon blijft het gewoon doen.
als ik de modem aanzet zonder coax kabel, gaan er ook geen rode lampjes knipperen, hoort
dat ook zo? vriendelijke groet: lenovo.

Je hebt een monteur geregeld?
Dan laten wij het hierbij, want ik kan jou wel uitleggen hoe jij in het modem het 1 en ander kunt aanpassen. Maar dat heeft dan weinig zin.
Want voor jou internet radio is er waarschijnlijk een makkelijke oplossing en dat is 5 ghz uitzetten of de naam veranderen. Want bij een connectbox is dat bij 2,4 en 5 ghz het zelfde en daar kan neit elke apparaat mee overweg. Ik heb namelijk de zelfde connectbox.
 
Je hebt een monteur geregeld?
Dan laten wij het hierbij, want ik kan jou wel uitleggen hoe jij in het modem het 1 en ander kunt aanpassen. Maar dat heeft dan weinig zin.
Want voor jou internet radio is er waarschijnlijk een makkelijke oplossing en dat is 5 ghz uitzetten of de naam veranderen. Want bij een connectbox is dat bij 2,4 en 5 ghz het zelfde en daar kan neit elke apparaat mee overweg. Ik heb namelijk de zelfde connectbox.
Hartelijk bedankt voor jou advies, ze hebben trouwens 2 maanden geleden bij ziggo het signaal
overgezet naar 5 GHZ, ik denk , ik laat het je toch even weten, fijn weekend nog: lenovo
 
Nee dat zal Ziggo zelf niet doen, ik denk eerder van ipv4 naar ipv6.
Jij ook nog een fijn weekend.
 
Als je 192.168.100.1 in de adresbalk van een browser invult kom je in de connectbox en kun je dat zelf instellen, je kunt ook beide frequenties gebruiken.

Wel die coax moeren goed aangedraaid?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan