• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Moederbord defect Asus laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LSVVN

Nieuw lid
Lid geworden
19 okt 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik heb een Asus Vivobook laptop nu voor ongeveer 2 jaar. Enkele weken geleden heb ik bij mijn laptop de RAM geheugen proberen uitbreiden.
Nu volgt het volgende probleem. Laptop werkt naar behoren, maar ik heb geen beeld meer via mijn eigen scherm.
Wanneer ik een HDMI kabel verbind met mijn laptop werkt alles naar behoren.
Echter, kan er alleen gebruik gemaakt worden van de laptop wanneer deze is aangesloten op de oplader.
Voor ik de RAM upgrade uitvoerden had ik dit probleem niet.

Nu ben ik langs een computer boer geweest om even navraag te doen of mijn moederbord defect is/was. Deze gaf aan dat ik bij het eDP dock het stekkertje te hard eruit heb getrokken waardoor de dock zelf los is van de moederbord.(hij zit nog vast maar er zit nu beweging in de dock)

Mij werd aangegeven dat het kabel van de display nog netjes er uit ziet, maar de eDP dock voor een defect moederbord zorgt.
Wat ik dan zo vreemd vindt, is dat mijn laptop nu alleen werkt als ik hem aan de oplader verbind (externe scherm buiten beschouwing gelaten).

In de bijlage heb ik een foto van mijn moederbord en een kort video waarin de beweging te zien is(eDP).
Heeft iemand wat meer kennis hiermee? Want ik zou graag een nieuwe moederbord willen bestellen, maar durf dit niet met zekerheid.

Daarnaast is mijn vraag dan ook, indien een nieuw moederbord de oplossing is. Kan men dan ook meteen een upgrade uitvoeren naar een i5 processor met dezelfde moederbord eigenschappen?

i3 origineel: US $169.99 |X541UA i3 6006 CPU 8GB RAM For ASUS X541UV X541UAK X541UVK Laptop Motherboard X541UA Mainboard X541UA Motherboard Test 100% OK-in Motherboards from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

i5: US $172.96 8% OFF|laptop Motherboard For ASUS F541U R541u X541U X541UV X541UVK Mainboard 8G/4G RAM I5 7200U/I7 7500U (V2G) exchange!!!-in Motherboards from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group
 

Bijlagen

  • laptop moederbord.MOV
    576,5 KB
  • moederbord.jpeg
    moederbord.jpeg
    2 MB · Weergaven: 15
Weet niemand raad voor dit topic ?
Gr.
 
Weet niet hoe het eruitziet, maar als het vast gesoldeerd was kun je het misschien terug solderen.
 
Weet niet hoe het eruitziet, maar als het vast gesoldeerd was kun je het misschien terug solderen.
Nou mijn vader is toevallig lasser. Maar de gene in de computer winkel gaf aan dat dit een secuur werkje is waarbij vaak niet het gewenste resultaat wordt behaald.
 
Lol, een hologemaker vergelijken met een automonteur.

Zoals al eerder geadviseerd, laat hem via Asus repareren.
Aansluitng voor het beeldscherm gaat niet vanzelf stuk en door ram te plaatsen gaat ook niets stuk.
Je hebt vast wel iets zelf eraan vernaggeld, mag want dat ding is van jou.
 
Lol, een hologemaker vergelijken met een automonteur.

Zoals al eerder geadviseerd, laat hem via Asus repareren.
Aansluitng voor het beeldscherm gaat niet vanzelf stuk en door ram te plaatsen gaat ook niets stuk.
Je hebt vast wel iets zelf eraan vernaggeld, mag want dat ding is van jou.

Ik weet totaal niet hoeveel zo iets bij asus zou moeten kosten. Vandaar de vraag of ik zelf niet gewoon een nieuw moederbord erin kan doen.
 
Conform de Nederlandse consumentenwet heb jij nog steeds garantie op dat notebook.
In eerste instantie dien je dat notebook ter reparatie aan te bieden bij de winkel, waar jij dat notebook hebt gekocht.
 
Openmaken=garantie vervallen.
Zijn vast wel goede notebook reparateurs in de buurt, aangezien je zelf niet, in mijn ogen, zo handig ermee bent, kun je beter het laten doen.
En je kunt altijd eerst een prijsopgave aanvragen, zal wel een bedrag daar voor worden gevraagd.
 
Openmaken=garantie vervallen.
Zijn vast wel goede notebook reparateurs in de buurt, aangezien je zelf niet, in mijn ogen, zo handig ermee bent, kun je beter het laten doen.
En je kunt altijd eerst een prijsopgave aanvragen, zal wel een bedrag daar voor worden gevraagd.

Probleem is dat de computer winkel het niet kan maken. Mij is verteld dat me moederbord stuk is. Vandaar heel deze topic. Het enige wat ik wil weten is of een nieuw moederbord er voor zorgt dat ik weer beeld heb.

De computer winkel geeft aan dat zij geen nieuwe moederbord bestellen en plaatsten. Dat ik het onderdeel zelf moet kopen.
 
De computer winkel geeft aan dat zij geen nieuwe moederbord bestellen en plaatsten
Dan zou ik heel snel een andere PC boer gaan zoeken, want deze is dan wel heel erg lui en wil zijn werk blijkbaar niet doen.
Er zijn er vast wel wat meer bij jou in de buurt denk ik of woon je in een klein dorpje, ga anders even naar de dicht bij zijnde stad
in je buurt.
Die kerel moet voortaan dan maar ijsjes gaan verkopen of zo, als die dit soort dingen niet onder zijn bezigheden ziet.
Gr.
Pred.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan