• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

mogelijkheid om geselecteerde tekst te googlen buiten internet browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpoj

Nieuw lid
Lid geworden
2 jun 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo,

Kent iemand toevallig een software o.i.d. wat mogelijk maakt om geselecteerde tekst te googelen buiten de internetbrowser? Zoals dat ook mogelijk is als je binnen de internetbrowser een tekst of woord selecteerd en dan gelijk via de rechtermuisknop kan kiezen om die tekst te doorzoeken op google.

Als wat ik zoek onduidelijk is dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
 
Voor Notepad++ kun je er iets voor maken.
Voor Word kun je er een module voor inbouwen.

Dus ligt er aan waar je bedoeld. Ik ben bang dat als je bedoeld "ongeacht waar" dus bijv. ongeacht of het een tekst document of Word of PDF bestand is, dat er geen utility bestaat die dat allemaal onder zijn hoede neemt.
Ben echter niet 100% zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: jpoj
Misschien dat Bing Desktop kan wat jij bedoeld?
 
  • Leuk
Waarderingen: jpoj
Kent iemand toevallig een software o.i.d. wat mogelijk maakt om geselecteerde tekst te googelen buiten de internetbrowser?
Zou knap zijn om zonder browser te internetten en waarom wil je dat?
 
Nee hij bedoeld wel met browser maar het zoeken buiten de browser om, rechter muisknop aanvulling binnen Windows om te zoeken met Google.
Dus dat wat je in de browser kunt doen, selecteren en dan zoeken ook met andere dingen, bijv. een tekstdocument of pdf en dat je dan ook met de rechter muisknop "zoek met Google" of zo kunt doen.
Nu kan dat alleen als je tekst selecteert op een website (in elk geval binnen een browser dus).
 
  • Leuk
Waarderingen: jpoj
Voor Notepad++ kun je er iets voor maken.
Voor Word kun je er een module voor inbouwen.

Dus ligt er aan waar je bedoeld. Ik ben bang dat als je bedoeld "ongeacht waar" dus bijv. ongeacht of het een tekst document of Word of PDF bestand is, dat er geen utility bestaat die dat allemaal onder zijn hoede neemt.
Ben echter niet 100% zeker.
Dank voor het antwoord. Ik heb het vooral nodig als ik bijvoorbeeld een boek lees in pdf format en bijvoorbeeld een term tegenkom dat ik graag zou willen googlen om er snel meer over te weten of een afbeelding ervan te zien. Het zelfde geldt als ik de flashcards programma ''Anki'' gebruik.

Ik had inderdaad gehoopt dat er een software was dat dit soort geselecteerd zoeken mogelijk zou maken ongeacht (of bijna ongeacht) waar (buiten de internet browser).
 
Met alt f kun je wel zoeken op de pagina maar dat bedoel je niet?
Selecteren en dan zoeken met, wordt de meest gebruikte zoekmachine voorgesteld, maar dat wist je al.
 
Met alt f kun je wel zoeken op de pagina maar dat bedoel je niet?
Nee ik bedoel dat ik wil zoeken buiten de internet browser, zoals een pdf bestand waar ik een bepaalde woord wil selecteren en dan direct in google wil zoeken ipv eerst te kopieren en vervolgens in chrome te plakken. Daarnaast zou ik dit ook willen doen in een flashcard programma genaamd 'Anki''
 
Met alt f kun je wel zoeken op de pagina maar dat bedoel je niet?
Selecteren en dan zoeken met, wordt de meest gebruikte zoekmachine voorgesteld, maar dat wist je al.
Met ctrl-f bedoel je.
Dat laatste lijkt me wel wat hij zoekt. Hoe krijg je dat "zoeken met" tevoorschijn?

Daarnaast zou ik dit ook willen doen in een flashcard programma genaamd 'Anki''
Dat is volgens mij niet mogelijk, daarvoor moet de functie in het programma ingebouwd zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan