• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Monitor AOC G3 CQ27G3SU - QHD geschikt voor CAD tekenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokke N

Nieuw lid
Lid geworden
1 nov 2022
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Hoi,
Sinds zojuist mijn intrede gemaakt op dit forum om info te vragen over het volgende:
Ik zou een nieuwe monitor willen aanschaffen van 27 of 28 inch, liefst Curved.
Nu had ik volgende monitor in het vizier:

AOC CQ27G3SU/BK computer 68,6 cm (27") 2560 x 1440 Pixels Quad HD LED Zwart, Rood monitor​

De bedoeling is van met dit scherm te werken in Autocad en Sketch up, is dit haalbaar?
Mijn grafische kaart AMD Radeon type HD 6350PCI heeft een VGA/DVI aansluitingspoort.
Hoe kan ik deze aansluiten op dit scherm en heeft deze nadelen?

Gegevens van mijn grafische kaart:

Radeon HD 6350 PCI Express 2048x1536 512MB 64-bit DDR3 SDRAM Video Graphic Card 7120236200G​

Eventuele andere suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt voor de reacties
 
Dag Henry,
Bedankt voor de snelle respons.
op deze grafische kaart kan ik autocad 2020 draaien, geen probleem.
Als ik dus de door jou voorgestelde kabel aanschaf zou deze moeten werken?
 
Ja, die kabel zou moeten werken.

Let er wel even op dat die kabel maar een halve meter lang is, misschien heb je een langere nodig.


Waarom curved? Heb je er wel eens mee gewerkt? Ik heb er mee gewerkt, maar thuis zou ik het niet willen.
 
Ja, die kabel zou moeten werken.

Let er wel even op dat die kabel maar een halve meter lang is, misschien heb je een langere nodig.


Waarom curved? Heb je er wel eens mee gewerkt? Ik heb er mee gewerkt, maar thuis zou ik het niet willen.
Dag Enigma,
bedankt voor je inbreng en ervaring, ik zou een curved willen aanschaffen omwille van de plaats en het meer overzichtelijk zijn van het scherm, en ja het oog wil ook wat zeker. Momenteel teken ik op een samsung syncmaster BX 2431 met 24 inch scherm.
 
Henry,
de link van de aansluiting die je me doorgaf blijkt toch een andere aansluiting te zijn dan die ik nu heb en vrees dat de voorgestelde niet gaat passen op mijn grafische kaart.
Deze link is de aansluitkabel die ik nu heb:
 
Dat is een splitter kabel waarmee je twee monitoren kan aansluiten. Hoeveel monitoren heb je nu?
 
Dan kan je die splitter gewoon weglaten en die kabel hierboven (of een langere) gebruiken.
 
Geloof mij, die splitter kan je gewoon weglaten. Het is een gewone DVI connector op de kaart, waarop een paar extra pinnen aangesloten zijn die bij een gewone DVI niet gebruikt worden. Sluit je daar een gewone kabel op, werkt het gewoon. Ik heb er vaak genoeg mee gewerkt om dat te weten.
 
@joke N welke kabel gebruikt u nu?
(Foto maken mag voor de duidelijkheid)
Ik gebruik deze splitter momenteel omdat mijn huidig scherm een VGA aansluiting heeft, bij de nieuwe monitor is het een andere aansluiting
 
Geloof mij, die splitter kan je gewoon weglaten. Het is een gewone DVI connector op de kaart, waarop een paar extra pinnen aangesloten zijn die bij een gewone DVI niet gebruikt worden. Sluit je daar een gewone kabel op, werkt het gewoon. Ik heb er vaak genoeg mee gewerkt om dat te weten.
Ik dacht ook dat ik deze splitter zou kunnen weglaten en de volgende zou kunnen gebruiken
 
Je moet helemaal geen splitter gebruiken, maar een gewone DVI naar HDMI kabel rechtstreeks op de videokaart en de monitor. (zie de kabel hierboven.) Als je maar één monitor gebruikt heb je die splitter niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan