• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Monitor resolutie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mopjes

Nieuw lid
Lid geworden
28 sep 2013
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Ik heb een Benq BL3200 monitor aangesloten op mijn HP laptop met windows 10 middels een HDMI kabel.
Ik gebruikte deze monitor al meer dan een jaar zonder problemen.

Afgelopen week is opeens de resolutie veranderd naar 600x480 waar het normaal een resolutie van 2500x1440 was.
Ik kan de resolutie niet meer wijzigen. Die blijft grijs. Het lijkt erop alsof de monitor niet meer herkend wordt, want bij apparaten staat: Algemeen niet pnp beeldscherm. Normaal stond hier altijd gewoon Benq monitor. Als ik mijn laptop aansluit op een andere monitor is de resolutie wel gewoon goed.

Ik heb al van alles geprobeerd.
- Bij apparaatbeheer alle monitoren verwijderen en weer opnieuw opstarten.
- Stuurprogramma's bijwerken.
- Andere HDMI kabel en VGA kabel geprobeerd.
- Driver van de Benq website geinstalleerd.

Niets heeft nog geholpen. De resolutie blijft zo slecht en er blijft Algemeen niet pnp beeldscherm staan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Ik heb ze allemaal geprobeerd. Toen ik die WHQL driver installeerde kwam er bij apparaatbeheer wel Benq monitor 3200 te staan. Maar bij Apparaten en printers bleef er staan Algemeen niet pnp beeldscherm.
 
Heb jij een mogelijkheid om het scherm ergens anders aan te sluiten?
Dan kun je snel genoeg zien of het scherm zelf niet goed is of dat het aan jou laptop ligt.
Heb jij iets veranderd of een update gehad afgelopen week?
 
Ik heb niet zo snel de mogelijkheid om het scherm ergens anders aan te sluiten.
Het is gekomen toen ik mijn laptop op mijn tv aansloot met een hdmi kabel om een film te kijken. Toen heb ik hem later weer aangesloten op mijn Benq monitor en toen was de resolutie veranderd.

Dit is wel vreemd want ik heb dit al heel vaak gedaan zonder problemen.
 
Ga eens naar het Configuratiescherm>Windows Mobiliteitscentrum.
 
Ik heb er gekeken, wat kan ik daar veranderen?

Kun je rechts niets aanpassen bij extern scherm?

Hier ook al gekeken?
De basis van een optimale beeldscherminstelling is het kiezen van de juiste resolutie. Elk beeldscherm heeft maar één optimale resolutie-instelling. Als je de resolutie niet goed instelt, kan je scherm de beelden wazig tonen. Ga naar Start / Instellingen / Systeem / Beeldscherm / Geavanceerde beeldscherminstellingen. Bij Resolutie zie je de huidige instellingen. De instelling die past bij jouw beeldscherm heeft als toevoeging Aanbevolen. Controleer dit en pas het eventueel aan.
 
Kun je rechts niets aanpassen bij extern scherm?

Hier ook al gekeken?
De basis van een optimale beeldscherminstelling is het kiezen van de juiste resolutie. Elk beeldscherm heeft maar één optimale resolutie-instelling. Als je de resolutie niet goed instelt, kan je scherm de beelden wazig tonen. Ga naar Start / Instellingen / Systeem / Beeldscherm / Geavanceerde beeldscherminstellingen. Bij Resolutie zie je de huidige instellingen. De instelling die past bij jouw beeldscherm heeft als toevoeging Aanbevolen. Controleer dit en pas het eventueel aan.
Ik zie geen geavanceerde beeldscherminstellingen.
 
Klopt ik heb het hier even na gekeken en ik heb dit ook niet.
Kun je daar wel jou resolutie aanpassen naar jou scherm?
 
Klopt ik heb het hier even na gekeken en ik heb dit ook niet.
Kun je daar wel jou resolutie aanpassen naar jou scherm?
Normaal kan ik daar mijn resolutie aanpassen. Maar ik kan dat niet doen voor mijn Benq monitor want daar is de balk resolutie grijs en kan er niet op klikken. Voor mijn laptop beeldscherm kan ik de resolutie wel gewoon aanpassen daar.
 
Hoe gebruik jij normaal dat scherm, is dit dan jou hoofdscherm?
Heb je al gekeken wat er gebeurd met de resolutie als je de Windows toets + p in toetst en dan daar jou scherm als hoofdscherm veranderd.
 
Zie jij trouwens deze optie via star-systeem-beeldscherm?
Onder aan het menu “Beeldscherm” bevindt zich een koppeling naar “Uitgebreide beeldscherminstellingen”. Als u hierop klikt, kunt u de resoluties van uw monitors instellen. Daarnaast kunt u onder “Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen” de instellingen op detailniveau aanpassen.
 
HDMI gaat meestal over de GPU in de CPU wat ook vaak een Intel is, de driver daarvoor al geherinstalleerd?
Heeft weinig met de monitor zelf te maken.

En over welk type HP notebook hebben we het hier?
Welk OS staat erop?
 
Hoe gebruik jij normaal dat scherm, is dit dan jou hoofdscherm?
Heb je al gekeken wat er gebeurd met de resolutie als je de Windows toets + p in toetst en dan daar jou scherm als hoofdscherm veranderd.
Dit heb ik geprobeerd, de resolutie blijft slecht.
 
Zie jij trouwens deze optie via star-systeem-beeldscherm?
Onder aan het menu “Beeldscherm” bevindt zich een koppeling naar “Uitgebreide beeldscherminstellingen”. Als u hierop klikt, kunt u de resoluties van uw monitors instellen. Daarnaast kunt u onder “Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen” de instellingen op detailniveau aanpassen.
Nee die optie zie ik niet
 
HDMI gaat meestal over de GPU in de CPU wat ook vaak een Intel is, de driver daarvoor al geherinstalleerd?
Heeft weinig met de monitor zelf te maken.

En over welk type HP notebook hebben we het hier?
Welk OS staat erop?
Het is al een oude notebook HP Pavilion dv7. Hij werkt verder nog prima.
Er zit een AMD in.
 
Staan 3 vragen....
En er zijn lalloze uitvoeringen van dat notebook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan