• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Montage/Game PC bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LloydD

Nieuw lid
Lid geworden
18 sep 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo!

Ik wil graag een computer gaan opbouwen waar ik 4K materiaal mee kan monteren en eventueel ook nog eens game op hoge/soepele kwaliteit kan spelen.

Ik zat zelf te denken aan een budget van 1000 euro maar als dit er iets boven uit komt is dit geen probleem.

Iemand die mij kan adviseren wat ik het beste kan doen? Ik lees voornamelijk dat een game en montage/edit PC verschillende compartimenten gebruikt.

Groet!
 
Kijk hier eens.

Wat bedoelie?
Je kunt met een goede videokaart ook films renderen.

Zie dat dit veel duurder is dan zelf bouwen en in de platinum vind ik voor dat geld niet de specs die je voor dat bedrag kan halen denk ik.
 
Stel hem daar zelf samen en dan zie je dat de verschillen klein zijn, ding is in elkaar gezet en er staat Windows op.
Je kunt ze als leidraad voor je samenstelling gebruiken.
W10 key kun je op veel sites voordelig aanschaffen, W10 haal je op bij Microsoft.
 
Ik gebruik NeroVideo en Corel VideoStudio Ultimate in combinatie met 2 Nvidia 1080's. Loopt als een trein, ook met games, nog geen enkele tegengekomen waar de pc problemen mee had. Maar die pc heeft me wel meer gekost dan 1000€. Is denk ik nogal een krap bedrag voor gaming en videobewerking.
 
Hey LloydD,

€1000 voor een 4k videobewerking PC of laptop is niet reëel.
Om dit efficiënt te kunnen doen lopen de benodigde specificaties al snel op.

Lees anders even deze videobewerking blogpost waar ik het e.e.a. uiteen heb gezet.

Over het algemeen geld hier dat je minimaal aan de volgende eisen moet gaan voldoen indien je 4k wilt editen:
  • Snelle i7 of i9 processor (let op het aantal GHz & cachegeheugen)
  • Een 4k beeldscherm met het liefst een IPS paneel
  • Minimaal 16GB maar liever 32GB RAM geheugen
  • Minimaal 512GB SSD + Extra opslag (4k bestanden zijn groot in formaat)
  • Dedicated grafische kaart zoals b.v. GeForce GTX 1050+
De desktop best buy guide van tweakers is ook een goede plek om te raadplegen.
Om je zoektocht wat gemakkelijker te maken: vaak kan je met een Game PC goed uit de voeten voor video editing.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan