• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

moovida file = infectie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjeert

Nieuw lid
Lid geworden
12 okt 2010
Waarderingsscore
0
Bonjour, in mijn bibliotheek tref ik opeens moovida aan. Films die ik gedownload heb, hebben een moovida file. Verwijdering is gedeeltelijk gelukt. Annex is er een programma Fissa die zich ongevraagd opdringt als startpagina:o. Desinstalleren stagneert. Ik heb nu soms popups die ik niet wil en niet weg kan klikken. Wat te doen? Merci, Tjeert

Wat je het beste kan doen is een onderwerp openen in het Hijack This deel van dit forum, waar je je probleem uitlegd en een logje plaatst volgens het stappenplan.

Moovida is een opensource mediaplayer!
http://www.moovida.com/

Ik ga er niet vanuit, dat hierdoor je internetstartpagina veranderd is.

Mogelijk is er met die torrents andere malware in je Windows terchtgekomen!

Dus doe het volgende:

download en installeer HijackThis Versie 2.04(klik)
  • Installeer HijackThis op de aangegeven lokatie - daarmee voorkom je dat back-ups eventueel niet terugvindbaar zijn!

• N.B.: Gebruikers/sters van Windows Vista en Windows 7 gaan naar de installatielokatie van HijackThis, klikken hijackthis.exe met rechts aan, kiezen Eigenschappen, klikken op de tab Comptabiliteit en zetten dan een vinkje bij Als Administrator uitvoeren.

• Sluit nu alle openstaande vensters en start vervolgens 'HijackThis' en kies voor 'Do a system scan and save a logfile'.
  • Ga naar DDRMMR's kleurcodeerder (Klik)
  • Kopieer en plak de inhoud van de logfile in het venster en klik op de knop 'Converteer'.
  • Kopieer en plak de inhoud van de kleurcodeerder in je aansluitende bericht.

Ik zal je verplaatsen naar HijackThis!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan